Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1115 ggr
AnnL
0

Godmorgon 28/12

Småregnigt, grått och trist för tredje dagen i rad.

Silver börjar piggna till igen. Både i går kväll och idag har han lekt lite och är mycket piggare. Skrattande Undrar vad det kan ha varit för fel. Obestämd Någon som upplevt att era hundar kan bli så här några dagar?

Hoppas det blir lite bättre väder i eftermiddag så jag kan ta honom på en liten skogspromend. Han älskar ju att springa i skogen, men får allt ta det lite lugnt nu så han inte överanstränger sig. Flört

Ha en skön måndag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

Godmorgon på er!

Ann…det enda jag kan komma på är i så fall att något suttit fast i analsäckarna bak,har du sett om han varit röd svullen eller haft svårt att bajsa?.

Min lilla york blev sån när han fick stopp där,men jag fixade det själv eftersom jag lärt mig det av en vet,annars kan det ju vara så att han blivit kall och lite förkyld,ta kortare prommisar med honom så länge det är så här vått och fuktigt kallt ute,alternativt ett täcke skulle ju hjälpa.

Ha en fin måndag alla!

zabelle
0

Gomidda!

Skönt att lilleman börjar piggna till!

Vi har precis varit ute och joggat en runda, jag och hunden. Segt att komma igång men nu känner jag mig duktig.

Skönt att vara ledig en hel vecka till Skrattande

Ha en bra dag allihop

Zabelle   

fridaas
0

God efetrmiddag!

Här har vi varit ute på halkpromenad nyss, har ett tjockt lager is med vatten över på gångvägarna här, så det är halt satan..

De har även börjar skjuta smällare/raketer här på gården nu, så det är halvt omöjligt att gå ut med Celine då hon är jätteskotträdd, just nu ligger hon i soffan och bara skakar.. blir till att skaffa något naturläkemedel som en kompis tipsade om som hon ger till sin skotträdda hund..

Ha en bra dag!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

zabelle
0

Det har börjat frysa på här också nu. Det var skithalt när vi var ute nyss.

#3 Stackars vovve… ingen kul tid när man är skotträdd. Vad är det för medel din kompis använder? Grannens hund ligger också och skakar, kanske något som fler har nytta av…

Zabelle   

fridaas
0

#4 Jag kommer inte ihåg just nu vad det heter och får inte tag i vännen heller, men kan berätta när jag har fått tag i henne igen.

spikes
0

5,Kan det vara dap dom använder?

fridaas
0

#6  fick tag i dem för en stund sen och det är valerina forte de använder till deras golden retriver

zabelle
0

#7 Tack för att du kollade upp vad det var. Ska genast tipsa grannen!

Zabelle   

fridaas
0

#8 Så lite så :)

Ska ner till apoteket imorn och skaffa en förpackning, dock så vet jag inte hur mkt de ska ha.. kompisens hund som är en golden får 1-2st.. Så antar att Celine som är lite mindre borde få 0.5-1st då..

spikes
0

8-9,Akta bara så dom inte blir alltför slöa och sömniga,det kan leda till ännu värre skotträdsla,eftersom hunden då kanske inte kan kontrollera sin kropp när det smäller.

Jag skulle hellre rekommendera dap till att börja medFlört

MoaW
0

#9 såhär stod det på en artikel här på blandrashundar:
"Ge hunden ett lätt lugnande örtmedel med start någon dag innan det börjar smälla. Upprepa dosen efter fem, sex timmar. Ett beprövat medel är Valeriana (finns under olika namn i din hälsokostbutik) baserat på vänderot (Valeriana Officinalis). Det är ofarligt, fritt från biverkningar och kan inte överdoseras. Doseringen är svår att säga exakt, eftersom det är individuellt hur det påverkar hundar, men utgå från en tablett per 6 kg kroppsvikt, upp till 8 tabletter, som är maxdosen."

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

spikes
0

11,Vad bra info TackGladoch valerina är bra,men den går att överdosera eftersom det som sagt är individuellt,men inget farligt förstås,vad jag ville ha fram med överdosering är att hunden kan bli för slö för att orka röra sig när det smäller och då blir den dubbelt så rädd eftersom den har 2 saker att kämpa med…hoppas ni förstår hur jag menar,även Anders Hallgren rekomenderade denna i ett program,men varnade för just dettaFlört

MoaW
0

#12 jag tror det var anders hallgren som hade skrivit det, jag kopierade bara Flört ang att överdosera, det är därför jag inte skulle ge något, men så har jag inga rädda hundar heller, som tur är Glad

spikes
0

13,Ja skulle tro det jag medFlört,jag har ju dap när det blir oroligt här och det funkar bra,vill helst inte stoppa i dem något allsGlad

MoaW
0

#14 ja just det, det kan man ju ha också Glad