Jagar bilar
Hej på er allihopa.
Var längesen jag skrev då jag varit fullt upptagen av min älskade Roger sen han kom ;) Tyvärr är det så att jag har ett problem, han jagar bilar och skäller/reser ragg mot andra hundar. Jag försöker och försöker men inget tycks hjälpa.
I övrigt är han en väldigt lättlärd kille som lärt sig sitt, ligg, stanna, kom hit, vacker tass osv. Så det är inte något fel på det, så han är lättlärd men oändligt envis ( Precis som matt ;D) Kan tillägga att han fyller två år nu i Januari, och han är en cypersk gatuhund. Har inte en aning om vad han har i sig men ser ut som golden, jack russel, tax..
Är det någon som har tips på hur man får honom att sluta med detta eviga blijagande? Och han har ALDRIG gjort något mot en annan hund när han har hälsat på dem, han är verkligen jätte snäll. Och det konstiga är att han skäller och morrar fast svansen går glatt tillbaka och han visar inga tecken på agrisivitet. Kan det vara så att han blir uppspeltbara?
Jag ska gå en kurs i vardagslydnad med honom i vår men det startar inte förnes i Mars. Så vore snällt om någon hade tips för jag älskar honom så otroligt mycket och vill ju inte att folk ska bli rädda för honom :))
Min lilla vita korv som jag älskar mest i hela världen <3
Han är ju i värsta tonåren,så jag skulle vilja fråga hur gör du när han gör så?,och är det bara du som går ut med hunden,om inte hur gör då den andra personen?.
Är det inte han som är omplaceringshund tänkte att det kan sitta i länge med problem med hundar att han är osäker av sig mot dom. Sen detta med jaga bilar vet jag tyvärr inte nån jätte bra tips för, mer än avleda hon med godis och träna kontakt med killen.

#1: Det är oftast jag som går ut med honom annars är det min pojkvän. Jag har försökt olika metoder så som avleda genom att försöka få honom uppmärksam på något annat tex: Tar en godisbit och säger sitt. Har även provat stanna och låta bilar passera då han står still men han är lika galen endå..
#2: Vet inte riktigt vad man ska kalla honom, han har ju inte varit någon annans hund innan men inte heller på gatan. Han hittades tre dagar gamal i en plastpåse i diket, efter det bode han hos veterinären i ett och ett halv år tills han kom till mig. Har tänkt lite på om det kan vara så att han är ovan vid bilar och inte riktigt vet vad det är?
3 ja just det det var ju den lille valpen. Jag tänkte att en omplacerings hund för han var väl ändå äldre än valp när han kom till Er? För det tar tid för omplaceringshundar att landa man får räkna ett år ibland längre. Våran tik är omplac med och idag har jag sett stora framsteg kan vara ren tur men hon har hälsat på 3 hundar idag mycket mycket ovanligt är det. Hon är osäker på hudar bäst har små gott men idag var det gämngammal labb tid som hon hälsa på samt en liten svart valp och en york tik.
Jag hopps du får bra tips ang jaga bilar är många som har det problemet med BC hundar de lixom vallar allt.