Behöver hjälp????
Har en valp, 75% Amstaff och 25% Pitbull. Hon är den 7 januari 2010 4 månader gammal. Folk har börjat säga till mig att är alldeles för liten och att hon inte är Amstaff utan någon Jack russel korsning, att jag blivit lurad. Hon väger nu 7 kg ganska exakt. Hur mycket brukar en Amstaff TIK väga vid 4 månaders ålder i genomsnitt.
Vet att jag är ytlig men en jack russel till var inte vad jag tänkt mig utan har drömt om denna rasen i hur många år som helst.
MVH Sofie (lägger upp en bild så ni får se tagen för några veckor sedan)

Svårt att avgöra om det är någon mer ras inblandad och i så fall exakt vilken, men nog är det säkert möjligt att någon mer ras blandats in utan att uppfödaren nämnt det (eller ens vet om det själv).
Har du någon helkroppsbild i profil där hon står upp? brukar vara lättare att kunna se på sådana bilder vad som eventuellt kan tänkas finnas inblandat då man ser hur kroppen är byggd.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Även om raserna i sig kan variera i utseende, i synnerhet APBT så ser din tik ganska näpen ut ja för att enbart innehålla AST/APBT plus en mysko färgteckning för enbart dom två, men det är omöjligt att förutspå härstamning enbart baserad på utseende.
Ställ uppfödaren mot väggen, mycket söt var hon iaf.
≧◔◡◔≦
Ja det får jag nog hålla med om att hon ser lite nätt ut för o va den blandningen om jag jämför med den tik jag sett på en kurs jag gick. Men det är väl olika.
Kan ju va så att hon är en liten tik. Det finns ju tikar och hanar som kan bli små i sin ras och då spelar det nog ingen roll att det är blandras.

Min Wilma är 50% amstaff & 50% engelsk staffordshire bullterrier. Det varierar helt klart, när Wilma var i din valps ålder låg hon på 6,5. På torsdag blir hon 18 v och väger idag 8,1.
gudars så söt. Sen vill jag säga att det finns de Valpar som blir väldigt små med nu kan det vara en mindre ras inblandad med. Jag har mött 2 syskon (2 småraser) men tiken är pytteliten helften så stor som sin bror jag trode att det var en liten valp. En fråga var denna lilla tjej minst i kullen?
#7 Som jag oxå skrev att vissa kan ju bli små oavsett ras eller blandras. Annars tycker jag att hon ser normal ut ändå. Hon är ju bara valp än och kommer säkert växa till sig mer med tiden när hon blir äldre.

Jag tycker att hon ser fin och hälsosam ut, hon är ju långt ifrån färdigväxt så du behöver inte oroa dig