Underbara djurägare =)
Är så mkt skriverier här inne om hemska djurägare så nu tänkte jag skriva om bra djurägare.
Vi springer mkt i denna familj och har då med hundarna.
Vi springer på ett spår där man inte får promenerar med hundar men vi har fått tillåtelse att springa med hundarna så länge de sköter sig och vi inte är ivägen för andra. När de satte hundpromenad stoppet i spåren så gjorde de en hundslinga på 6 km som alla hundar kunde få gå, men den är inte så bra att springa då det är mkt terräng.
De senaste gångerna jag har sprungit så har det gått personer i spåret, och då brukar jag ropa joggare med hund kommer på höger sida, MEN dessa människor flyttar inte på sig, de breder ut sig i spåret och bryr sig inte om att vi joggare kommer, slutar ofta med att man får stanna eller sakta ner för att ta sig runt, detta är så irreterande, ska man springa milen vill man inte stanna efter 2 km då är det svårt att få fart på benen igen.
Men nu kommer vi till hundägarna, förra gången hade jag med alla tre =) det var en utmaning, men tiden fanns inte för att promenera med de andra två efteråt så jag tänkte ala får följa med, 3 hundägare som promenerade mötte jag, när jag ropade hundar och joggare kommer, så flyttade de sig ut från spåret och satte hunden ner vid sidan av vägen, så snällt, andfådd ropade jag TACK =) och alla var vänliga och sa inga problem det är erat spår.
Det har hänt att jag mött promenerande hundar där förr och de flyttar alltid vänligt på sig men människor utan hund de skiter fullständigt i att man joggar och inte vill stanna . Lite irreterande,
trodde detta var först för att folk var arga över att jag hade hundarna i spåret så jag frågade lite andra joggare om det var samma för dem och det var det, hundägare flyttar på sig, de andra bryr sig inte.
Nu blev det både lite ris och ros i detta inlägg =)
Låter skönt att nån iaf förstår att det är tufft o jogga och med 3 hundar med. Skönt att de flytta på sig o s¨å vill jag säga att jag är en latmask och aldrig gillat jogga
Men kul att se Er joggare med hundar och varje gång blir jag glad att Era hundar itne tvärnitar gör behov.
Vi har samma problem här… de som inte själv joggar förstår inte att man vill hålla en viss rytm. Bryter man och får stanna tar det en stund innan man har tillbaka rätt rytm i benen igen.
Roligt att era joggande hundägare i alla fall uppför sig så bra!! 
Vi har precis varit ute och sprungit en bra runda, det var ordentligt kallt om öronen i början.
Men det som inte dödar det härdar…. 
Zabelle

Tycker det är en självklarhet att akta lite på sig för de som håller högre tempo och vill komma förbi oavsett om de har hund eller inte.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!