Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 1146 ggr
TjockaBerta
0

Äntligen hemma!

I fredags hämtade jag min nya pälskling. Vi stannade i stugan över helgen för att lära känna varandra, bara han och jag. Det var bra. På lördagen när jag vaknade var det -21 ute. Det blev inte så långa promenader men han kom så snällt när jag sa till. Världen är mycket större än gården han bott på tidigare, så det var lite läskigt när det låg öppna fält runt vägen.

I går kom vi hem och träffade de andra i familjen. Vi har också promenerat med trafik och mera folk runt omkring oss och det har också gått bra. Hunden har en gång i världen tränats väl i lydnad och kan mycket mera än jag men jag hänger på och försöker lära mig.

Daghunden kom idag och jag kände mig som Caesar när jag var ute och gick med min flock. De har sovit i var sin korg och ätit utan att ryka ihop. Just nu ligger båda vid mig och sover på golvet. Det känns så skönt att allt har gått bra.

Den här 8 år gamla  omplaceringen är en vinstlott. Vilken kanonhund!

>>>Malum domesticum<<<

zabelle
0

#0 Härligt att allt gått så bra med din nya hund!

Låter hur mysigt som helst att båda hundarna kan koppla av och sova tillsammans. Skrattande

Zabelle   

spikes
0

ÅHHH! vad härligt det låter,lycka till vidareGlad

Karizma
0

Skönt o höra att allt gått så bra Glad Själv så tror jag inte man ska börja böka med lydnad fören de känner sig helt hemma men det är väl en smaksakFlört. Jag hoppas du visa lite bilder så vi får se dina under med.

Svea-
0

Härligt!!Låter toppenbra!Ser fram emot bilder på sötnosen!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

AnneN
0

Grattis, det låter verkligen som du fick en riktig vinstlott  Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!