Min hjälte Mischa
Jag vill bara dela med mig vad som hänt på sistone och hur helt fantastisk min hund är!
Jag har fått epilepsi och haft ett antal ordentliga krampanfall på sistone. Ofta får jag känningar innan och kan lägga mig ner…men det är inte alltid jag känner av de heller. Det gör faktiskt Mischa!!! Han är ju min ständiga följeslagare i vått o torrt,men aldrig hade jag trott han skulle bete sig på detta sätt!
Han varnar mig när ett anfall är på intågande genom att genast komma o lägga huvudet i knäet på mig och gny lite. Jag lägger mig ner så fort jag kan…han sitter/ligger ALLTID bredvid mig med en tass på mig.När jag sen vaknar till så ligger han tätt intill med huvudet så nära ansiktet han bara kan komma…..och så får jag en blöt puss

Händer det nattetid så hoppar han upp i sängen och lägger sig mellan mig o sambon om han är hemma.
Jag tycker det är helt fantastiskt hur våra bästa vänner fungerar och hur otroligt det är att de kan känna av sånt här!
Mischa,min 60 kg "kluns".. är min klippa och stora trygghet i vardagen. Han har tom fått"V.I.P" att följa in på skolgården när jag hämtar barnen.Hundar är strängt förbjudna där annars,ha ha
Han är min vardagshjälte
Kram/Pillan

Ja han är en klok vovve precis som sin syster, ge mosters go´vovve en puss på nosen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 ibland nästan för klok för sitt eget bästa 
Han är toppen och en puss har han fått! Han tyckte dock att matte var mysko som kom o väckte honom för ….en Puss!

#2 haha ja de har det inte lätt våra "små" vovvar då de ibland tillochmed är smartare än sina ägare 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Gud vilken hjälte :) Himmla kul o läsa att de kan bli så här hundar.
Här får vi ha med oss hund på skolgården dok ska den kunna fungera med stojj o stimm med jag har med mig varje dag våran chanel till skolan även vart på visar dag o visat upp henne. Men frånomed nästa år går jag inte in dottern ska lära sig siga hej då utanför är tanken o vinka från fönstret. :)
Fint namn har han också :)
≧◔◡◔≦

Kul att läsa:) Själv reagerar min hund när jag är på väg att få ett panikanfall. Lider av panikångest och hunden är mitt allt.

De är så kloka o förståndiga våra vänner hundarna.
Själv är jag mörkrädd i bland, har jag bara blandis flickorna med så skiter vi knäck alla tre men har vi med kloke Carlos är vi alla lugna.
Han visar om det är något som inte är som det ska, medan flickorna markera för buskar som rör sig i vinden.
Micha gissar jag är en själv lärd räddare.
Finns många numera som tränar hundar till att reagera innan olika annfall.
Finns några kisar med som reagerar o varnar innan olika anfall men de är inte så vanliga.
Det måste vara underbart att få ha med sin vänn överalt.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#0 Härligt med så kloka djur som månar om oss när vi blir sjuka. Klappa din fina hund lite extra från mig också. 
Min väninna har svår Diabetes och hennes båda katter känner av om hon håller på att få insulinkänning. Då håller de ett herrans liv om hon inte reser sig och går ut i köket och tar någonting att äta.
Zabelle
Åh… jag blir tårögd ;) Vilken hund. Härligt <3
"En stund i taget - här & nu"
Hej Pillan!
Vad tråkigt att du har fått epilepsi!
Tur du har din vovve! djur är fantastiska!
Önskar dig en skön jul.

Vilken supercool hund! Hero är hans eternamn numera! Pöss !
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Åh vilken tur du har honom :) Så otroligt att de kan läsa av oss så bra :)
#7 Jo han är självlärd
Såg faktiskt ett tv-program för nått år sedan om en hund som var tränad till att varna matte när ett anfall var på g.
#10 Önskar dig vännen med familj en trevlig jul med
Mischa är verkligen en speciell hund som man alltid kan känna sig trygg med. Önskar de som har fått ett dåligt intryck av Pitbull blandisarna fick se att de är lika bra som andra raser/blandraser.
Kram på er alla=)

Du kan ju visa det.
Försök även om det är tufft att sprida vida om kring hur klok han är.
Dessa goa blandisar som fått dåligt ryckte pga fel ägare är ofta mycket kloka o grymt bra på att läsa av oss o vad vi vill o de gör dett gärna.
Hoppas du får ha din goa pojke i många år till o att han lär upp en anna lite vovve i din flok du vet vem jag tänker på
God jul till er alla.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
Åh, vilken hund (: Du har inte funderat på att utbilda honom till en epilepsihund? Han verkar ju ha gåvan (: