R.i.p Duke
Dagen efter sin 7 månaders dag skulle vi till veterinären med Duke för att kolla upp hans ben, han har haltat till o från ett tag.
Vi fick en stor chock när vi såg röntgenplåtarna. Höftbenen låg inte ens kvar i skålarna och han hade pålagringar.
Det var det värsta veterinären sett på sina 15 år.
Det var antingen att göra två operationer som inte kunde garanteras ens till 50% att det skulle funka, ett pris på 50 000 kr och en väntan med smärtstillande.
Eller låta honom slippa lida och låta honom somna in.
Jag ville inte fortsätta lidandet och vara egoistisk så vi lät honom lungt och stilla somna in bredvid mig på golvet.
Orsaken till den så allvarliga höftledsdysplasin var genetiskt.
Saknaden är stor!
Oj vad jobbigt,men jag håller med ni gjorde det enda rätta,känner med er
Tröstekramar från mig!

Beklagar sorgen, men jag tror att ni gjorde det bästa för er vän.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
beklagar den stora sorgen mycket trist att han inte vart äldre men jag tycker ni gjorde det bästa valet. RIP Stora Duke 

Usch vad jobbigt! Beklagar verkligen..
Och vilken superfin kille han var också :).
- - - - - - - -
http://doolon.wordpress.com

Sorgligt, men jag lovar ni tog rätt beslut, hur jobbigt det än är och låter så är det bättre att låta våra bästa vänner få somna in istället för ett liv i smärta.
Har varit med om samma ett par gånger..
Har också sett motsatsen när dom behålls av egoistiska skäl som jag personligen inte kan förstå?? Hur man kan se sin bästa vän genom lida den smärtan som dom har..
Men visst är det sorgligt. Men misströsta inte..
Du gjorde det bästa av situationen..
Mén han var Jätte Snygg..
*Ursäkta nu något som låter illa men ta det rätt*
Har du meddelat uppfödaren och sagt till den att det är illa att dom inte kollat vad dom avlat på, det är sånt som drar ner blandraserna och renras-folket får mer vatten på sina kvarnar!?
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#0 Så sorgligt!
Jag lider med dig, har gått igenom detsamma med en 10 månaders valp. Man får en chock när man inser hur illa det är, och så måste man fatta beslut där och då… Men visst var det rätt beslut även om det är tufft.
Styrkekramar
Zabelle
Sov gott Duke.
#5 Ja jag ringde direkt vi kom hem och berättade. Det var en tjuvparning och inget planerat och dom skulle inte ta fler Valpar. Men dom skall ringa upp alla valpägare och berätta så att alla kan kolla sina Valpar.
Pappan var röntgad (renrasig och jakthund) och hade inga anmärkningar, tror att mamman också var kollad men är inte helt säker, men varken hon eller morbrorn har några som helst problem. Ingen av de andra valpägarna har sett något heller men han skulle berätta för dom iallafall!
Tack för allihopa för eran omtanke! Det värmer så mycket!
Beklagar verkligen sorgen :(

Beklagar 
Vilken fin kille han var!
~Quila Roze~
Tack så mycket allihopa! :)