Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2183 ggr
Trollhassel
0

Tyst och ensamt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu känner jag bara för att bryta ihop och gråta. Prillan har åkt till fodervärden, en helt underbar familj som hon tycker mycket om. Jag vet att hon kommer ha det jättebra där. Det är jag inte ett dugg orolig för (för då hade jag ju naturligtvis inte släppt iväg henne dit). Det är skönt att veta att hon är hos några som hon gillar och som är duktiga med hundar. Hon är ju ingen docka vilket många tror.

Det som känns konstigt är tomheten. Den öronbedövande tystnaden som hennes små tassar lämnade efter sig. Mitt hjärta går i tusen bitar, men jag vet att jag fattade rätt beslut. Det är ju bara för en period. Jag får inte vara egoistisk.

Ville bara skriva av mig.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Empisen]
0

Förstår att det känns tomt.. Men hon har det bra där, och hon kommer tilllbaka till dig, under en hur lång period ska hon stanna där?

Eija
0

Tycker så synd om dig men vet ju att du tagit ett beslut där du vill att lilla Prillans skall må bra……sköt om dig nu och tänk på det du har framför dig istället……allt ordnar sig till slut…..

styrkekramar från mig

Eija

[Vargnatt-]
0

Förstår det måste vara tomt, men du gör det av kärlek till henne, det kommer bli bra och hon kommer ju hem sen igen :)

Karizma
0

Förstår att det är tomt, men det är ju bara tillfälligt. Hon är snart hemma igen och du hitta en bra fodervärd med. En fråga hade dom ingen egen hund? Tänkte de kanske köper sen en egen efter provatpå denna tid med denna lilla vildtjej :) Du får iaf en våt puss av Chanel och styrkekram från mig

QLBA
0

Stor kram från alla djuren här. Det här fixar du, du har löst det på bästa sätt, fokusera nu på den lille i magen =) . . .

QLBA
0

Stor kram från alla djuren här. Det här fixar du, du har löst det på bästa sätt, fokusera nu på den lille i magen =) . . .

Svea-
0

Ja..det blir ju ensamt & tyst.Kallt & grått.Man saknar dom så det gör ont.Ibland velar man om man gjort rätt.Jag omplacerade min dobermantik et jag fött dotter.Det gjorde så ont,jag grät & grät,fast jag visste att hon hade det bäst.Hon var nära mig och allt var toppenbra för henne.Jag klarade inte av att hälsa på henne,jag pratade med nya ägaren i telefonen flera dagar i veckan.Jag hörde hon hon snarkade i soffan,när hon pratade med sin nya matte.Men jag klarade inte av att träfffa henne.Vi hade kontakt under hela hennes liv,jag är evigt tacksam över att hon fick ett sånt jättebra hem,men jag förstår dig.Det gör ONT,på alla sätt & vis.Kramar till dig från oss.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Svea-
0

Ja..det blir ju ensamt & tyst.Kallt & grått.Man saknar dom så det gör ont.Ibland velar man om man gjort rätt.Jag omplacerade min dobermantik et jag fött dotter.Det gjorde så ont,jag grät & grät,fast jag visste att hon hade det bäst.Hon var nära mig och allt var toppenbra för henne.Jag klarade inte av att hälsa på henne,jag pratade med nya ägaren i telefonen flera dagar i veckan.Jag hörde hon hon snarkade i soffan,när hon pratade med sin nya matte.Men jag klarade inte av att träfffa henne.Vi hade kontakt under hela hennes liv,jag är evigt tacksam över att hon fick ett sånt jättebra hem,men jag förstår dig.Det gör ONT,på alla sätt & vis.Kramar till dig från oss.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Trollhassel
0

Tack allihopa! Det känns bra att veta att hon trivs och har det bra. Hon har redan blivit kompis med katterna deras. De har inte tänkt skaffa hund sen eftersom de båda börjar jobba i sommar. De har alltid haft hund innan men då har det varit schäfrar som de tagit hand om från missbrukare och annat. De har tränat och tävlat i lydnad. Känns bra att Prillis är hos några som är så duktiga med hundar så hon får tänka och jobba lite. Hon är ju så duktig!  Vi har bestämmt att hon ska vara där tills i April. Just nu känns det som år och dar dit men jag tror tiden kommer gå rätt fort ändå.

Fick ett fint mms idag på Prillan och hennes nya kompis Kajsa när de lekte och hade skoj :) Då blir man varm i hjärtat.

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

9, kul att dom skickar lite bilder och hör av sig de förstår att du är glad i din lilla plutta. Kajsa är det en schäfer ? Hoppas att tiden går fort så det snart är april o du har tösen hemma :D

Eija
0

Va skönt att det går bra för prillan….bor dom långt bort, eller är dom så nära så du kan hälsa på eller så….

kram/Eija

Trollhassel
0

#10 Kajsa är en Tibbe/Chihuahua :)

#11 Jag får hälsa på :) De bor halvnära. En dryg timme med bil.

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

12, jaså då har hon ju en rätt lagom stor buskompis de är bra söta den blanrasen med :)

Trollhassel
0

#13 Javisst! Den är bara dubbelt så stor son hon Flört. Många hundar är ju många gånger sörre, och då är det lite svårbusat trots att hon är en riktig tuffing :)

Med Vänliga hälsningar