Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: efterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 1130 ggr
Schniigel
0

Släktforska på omplaceringar?

Har ni något förslag på hur man kan "släktforska" på sin omplaceringsblandis?

Vi fick Frida från en privat familj och när vi sen mailade dom med lite frågot så svarade dom inte…

Vi har fått höra att hennes första ägare dog i en brand men att hon överlevde tack vare att hon kan öppna dörrar.

Alla tips uppskattas!

Karizma
0

Jag försöker jag med hitta lite släcktingar men har inte fått napp ännu :-/ Men jag funderar på att sätta ut bild och vad det är för ras i henne samt ålder födelsedatum det jag vet förståss och hoppas på att syskon till henne är lite nyfikna med o vill veta vad som hände med resten av kullen. Men eniro,blocket och sen finns ju blandis www.blandis.se där kan man skriva in. Sen får du inte glömma här inne då med Bild och ålder allt du vet om henne tidigare :) Har man tur kan någon känna eller ha syskon släcktingar men vet ju inte :)

QLBA
0

Jätte svårt det där, jag har försökt med min omplaceringsblandras oxå, har hittat de som vanvårdade honom, tack vara polisanmälningar men inget annat, inte uppfödare eller de som köpte han först. Man är ju nyfiken på deras bakgrund, och med min blandras är jag nyfiken på om någon nånsin älskade honom innan han kom till djurens vänner.

Schniigel
0

Ja just sådanna saker skulle vara intressant att veta, nu tror jag iofs inte att Frida har blivit misshandlad eller något sånt men det låter nästan to good to be true den där historien om att hon överlevde branden tack vare att hon kan öppna dörrar… men hon blir livrädd när hon ser majbålet på valborg så jag vet inte.

Hade tänkt göra ett nytt försök att kontakta hennes förra ägare men efter tre år så är det knappast troligt…

Schniigel
0

Problemet är också att jag inte har en blekaste aning om vad hon har för raser i sig :/

Karizma
0

4 Bild :D så kan man någ gissa fram nåra raser Flört ålder hur gammal är hon? lite son info sen att hon nu var med i en brand lr fd ägaren dog i en brand kan du spinna vidare på (googla dig fram är ett alternativ)

sen tycker jag att en Bild på hunden är bra att visa kan man ha tur ser nån lr flera syskon lika ut, Chanel är mycket lik sin syster dok har hon inget vitt på sig men lika som bär annars.

Schniigel
0

Hon är snart elva år gammal så det var läängesedan detta hände men jo jag kan ju alltid söka på nätet. Jag ska se om jag kan lägga upp en bild på henne!

Hon ser ut som en liten svart Border Collie, Flatte eller kanske en svart Kooiker.

Hon liknar väldigt mycket den Holländska rasen Markiesje men med lite kraftigare benstomme…

Schniigel
0

Hon är snart elva år gammal så det var läängesedan detta hände men jo jag kan ju alltid söka på nätet. Jag ska se om jag kan lägga upp en bild på henne!

Hon ser ut som en liten svart Border Collie, Flatte eller kanske en svart Kooiker.

Hon liknar väldigt mycket den Holländska rasen Markiesje men med lite kraftigare benstomme…

Karizma
0

Låter som en lite ovanlig utsende :D