Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettutställning
Läst 818 ggr
Karizma
0

Ställa ut hund!

Jag funderar på ställa ut o bara se vad dom tycker om chanel då har hon ju med fått ett rent fint smile Flört Men jag tänker på hur visar man kan man visa i läderhalsband och läderkoppel? Hon är ju lite larvig av sig för hundar men är ju snäll som tusan. Vad krävs jag för visa hunden hon är vacc, chipad och är ju hela 4 år. Vad ska man ha på sig själv? Vill ju se vettig ut jag med Glad

spikes
0

Vill man kan man ju köpa utställningskoppel,men det är inget livsnödvändigt,ska du bara ställa för en bedömning så behövs det inte,försök få hunden att stå så den visar hela sig,alltså sträcker ut lite och med huvudet uppe och full fokus på dig,så brukar det räcka.

Själv kan du ha på dig hela rena kläder som du trivs i,dom tittar ju på hela ekipaget och om ni trivs tillsammans,har man då obekväma kläder är det ju inte roligtFlört

Karizma
0

1, Det finns ett finare koppel o halsband jag har tittat lite på det är inget utställnings men lite smäckrare koppel o halsband. Vi har god tid på oss o träna det är inte förrens 29 maj och visst klär jag mig inte i fin kläder o klackar men rena svarta byxor och polo samt pullover eller något sånt varmt o ser hyffsat ut med. Ska be bakant att träna lite dommare o klämma igenom henne sånt kanske är bra med att hon går med på, tror jag vissligen iaf då veten får ju klämma igenom hela henne utan problem.

spikes
0

2,Det blir säkert jättebraFlört

Karizma
0

3, jag ställer inte ut för att vinna utan lite höra vad dom tycker :) just helheten av henne bara en kul grejj

spikes
0

4,Ja det är ju så det ska vara,men har ju samma kära hund med sig hem som när man kom dit,jag har ju ställt alla mina genom åren,utom Snodden,för han skulle åka direkt han har som sin pappa allra helst svansen på ryggen,han är en alldeles för glad hund hahaha och det räcker åt migGlad.

Sen har jag aldrig varit en utställnings människa på något sätt,tävlingen har legat mig närmast hjärtatFlört,men för en bedömning har det varit en kul grej.

Karizma
0

5, Jo jag är ingen tävlingsperson jag heller men ställt ut hästar nerverna är ju helt kassa först men minuterna innan är jag cool o inne i ringen :P Inte ska vi avla heller utan detta skulle isf vara ren omdöme bra och kul grej.

AnnL
0

Jag ställde ut Silver en gång bara för att få honom bedömd. Då köpte jag koppel o halsband i ett. En tunn lina eller vad man ska säga med en ögla som du trär över huvudet o drar åt lagom. Det kosta ca 60 kr.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.