Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 738 ggr
spikes
0

Godmorgon 16/12

Hur är det med snökaoset i landets alla hörn? Här har det kommit lite,men det snöar nu igen så jag får hoppas det ligger kvar ett tag till så jag kan ta lite vinterbilder på vovvsen. Idag blir det lugnt,prommis på förmis,och en längre med Snodd i kväll,husse får ta Spike för han ska fortfarande inte gå för långa prommisar.

Sen tror jag att jag ska sy lite idag,har inte hunnit det på länge,lite avkopplande iblandFlört.

Ha en fin dag!

zabelle
0

Godmorgon

Ingen snö i sikte hos mig. Men det kommer kanske här nere i Malmö också.

Nu har jag gjort kola & knäck. Ska göra lite mer julgodis i kväll och om jag hinner ska jag göra julköttbullar också.

Funderar på om jag ska köpa julgran i år. Förra året fick vi sätta fast granen både i taket och i väggen för att katterna inte skulle välta den. Men det är ju mysigt med gran Glad

Ha det gott idag allihop!

Zabelle   

Trollhassel
0

Här är det ett tjockt lager snö på backen och Prillan har lärt sig att snö är skitkul! Va har varit ute på morgonprommenad och nu ska jag städa och fixa något att bjuda på när familjen som ska träffa Prillan kommer på besök idag.

De är väl införstådda med att det bara är för en period, och något annat skulle heller inte passa dem så jag vet att jag får mitt hjärtegryn tillbaka. Vi har letat och letat efter ett vettigt avtal och jag antar att det är skk´s avtal vi får köra på. Man kan väl inte skriva ett själv och få det att bli juridiskt bindande?

Men så sorgligt! Jag har sovit dåligt, tänker på Prillan och att jag kanske inte får fira jul med henne. Min älskade bästa lilla Prillan, jag kommer att sakna henne så enormt! Jag vet att dethär är rätt beslut, men det känns inte kul ändå.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnneN
0

Vilket snökaos?? Här har det bara kommit några cm max 1 dm, det kallar inte jag snökaos iallafall! Skrattande

Blev väckt före f-n av att någon ringde, vet inte vem då jag var för trött för att svara, men inte 17 kunde jag somna om för det, så jag kommer vara trött idag.

Imorrn bär det iväg till praktiken igen Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zabelle
0

#3 Ha ha då kom du upp i tid i dag i alla fall. Skönt att du börjar piggna till!!

Zabelle   

AnnL
0

God morgon!

Här ligger ett litet vitt snötäcke på marken, så länge det nu varar.Glad

Ska göra oxfärs köttbullar till Silver idag. Hann inte med det igår. Sen ska jag sortera all tvätt och stryka.

Har kommit på att det är bäst att ta långrundan med Silver innan jag sätter igång i köket, då tycker han inte det är så tråkigt. Glad

Ha en bra dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

fridaas
0

Godförmiddag!

Här snöar det för fullt även idag, men något snökaos vet jag inte riktigt. Tycker det är mysigt, dock så har lite av snön smällt och sen har det frusit på.. plogbilarna var nyss här och tog bort snön som låg ovanpå, men isen är kvar och är jättehal!!

Borde skaffa mig antihalkskor eller något, speciellt nu när Celine får för sig att hon ska dra i kopplet för att kunna få rulla sig i snön, inte lätt att vara matte utan balans..

Idag ska det dammsugas här och köksgolvet ska moppas då illern har varit där inne i natt och har haft jättekul (rivit ut hela toalådan på golvet).. blir nog en riktig långrunda med hunden efteråt i långlina så att hon kan få springa lite fritt..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Tixy
0

God förmiddag!

Här har vi 1-1½ dm snö, och ingen is under. Hur mysigt som helst! Får väl se hur länge det ligger kvar, men jag blir sur om vi inte har snö över jul och nyår. Just nu är det -2,3 hos oss. Glad

Jag har varit i skolan och pluggat en timme, nu ska jag äta lite lunch (hann inte med frukost imorse) och sedan städa lite, iväg på möte, och sedan hem och fortsätta städa. Fick min 120-säng igår, så nu ska jag försöka få i ordning det sista så att jag kan få in den, datorerna och kaninen i mitt rum. Tungan ute

Idelma är lika galen i snö som tidigare år. Rejsa i full karriär, försöka tvärnita och glida i snön. Superkul, tydligen. Och att försöka döda snöbollen som man kastat ner i snön är också toppen. Flört

Karizma
0

God förmidag!

Här blåser det o vad det var kul idag tyckte chanel o drar flera rejjs. Rullar runt o är jätte glad Glad Nu har hon knappt tid o gå igämnter utan man ska gå före matte med andra bullar när det var varmare, så släpper jag henne vis "säkra ställen" då går benen i 100 men spinger inte iväg utom synhåll utan rejjsar o varvar om och om igen Kyss. Märkt att jag måste köpa medel för slippa dessa snöklumpar som blir på tassar hela benen var fulla med små snöbollar så det vart till o pilla bort mycket innen vi gick innan för dörren. Vet inte hur mycket snö det är men ca 10 cm är det någ, var sköt o ha på sig termobyxer slapp man frysa. Idag ska vi vara ute så mycket vi kan blir väl ta en pulka o ge sig ut skojj ska vi ha iaf Skrattande

Ha det så bra alla!

[iurochskur]
0

God förmiddag

Ingen rolig morgon, både jag och Ronja har ont….vi halkade på en isfläck igår och jag druttade på ändan två ggr och har idag ont i armfästet. Lilla Ronja har ont i tassen och det blir ev. röntgen imorgon fm, ska se hur det artar sig under kvällen. Förhoppningsvis är det bara en grus som skrapat lite på trampdynan. Hon reagerar inte som hon har ont när jag tar på tassen, så hoppet finns att det är nåt litet.

Kram!

spikes
0

9,Ojsan! ja man får akta sig,håller tummarna att det inte är allvarligt med henneFörvånad.

Samma sak nästan hände med Snodden nu när vi kom hem och skulle upp för trappen,han snubblade på alla 3 stegen pang bom,men nu vet jag att han fixar detta han har gjort sånt så många ggr,och klarat sig hittills peppar peppar….det finns en orsak till att jag döpte honom till Snodden redan som vappisFlört

Karizma
0

9, hon kanske har sträckt sig med, de kan lätt göra det. och rejjar dom bör det vara lättare att halka o få en sträckning.

[iurochskur]
0

10 och 11:

Ja, hon haltar inte mera nu och hon verkar bara ha trampat på nåt eller kanske en lättare stukning…jag väntar till imorgon bitti innan jag ringer i alla fall eftersom det inte verkar vara nåt i tassen nu.

spikes
0

12,Ja gör det och se till att hon tar det lugnt idag i alla fallFlört

Karizma
0

12, hoppas att det itne är något utan bara en lätt sträckning. Se till att hon tar det lugnt som Lena ger tips om :) Håller tummarna för att hon är bra och du med föresten som oxå fått ont Glad