OT. Omega 3 för hjärnan!
Tänkte kanske är vi några här inne som har okonsentrerade barn och själva är vi kanske lite virrepannor med? Då kan jag tipsa om Omega 3 morEPA dyrt men rätt mycket med EPA som är bra för hjärnan mm Jag har ätit dom ett tag o tycker att jag är med lite mer inte så glömsk av mig och är lite gladare i höstens mörker. Man hittar MorEPA på Hälsokost butiker dyrt är det men ja bra. Även har jag en son som har svårt för konsentrera sig nu har han inte märkt så mycket men det kan hjälpa då många andra barn har svårt och detta har hjälpt dom massor.

Är det någonskillnad mellan denna omega 3 produkt och de omega fetter man får i sig av att äta tex fisk och andra matvaror som innehåller omega fetter?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ja det ska det vara det ska inheålla olika mycket av oljorna men jag kan inget hon babbla på :D men jag fick tipset på Bup när jag ringde dit ang sonens problem och så jag läste lite om just denna och den var ju bra för även mig som är lite vimmsig av mig :D Vi har annars tagit Omega 3 Igloo den var inte så mycket EPA i den den ska vara bra för hjärnan. Jag känner mig piggare o gladare vanligt annars att jag får höst-depp men peppar peppar ta i trä har jag inte känt så här på många år. Sen kan det ha med o göra oxå att vi har chanel med man tar sig ut i alla väder o sol får man ju på sig då med.

Får jag fråga vad en burk/förpackning kostar och hur många doser det är?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det gick o googla på dom och de kosta lite olika men jag tor min man betala lite över 300kr dyrt men hjälper dom så tycker jag det är värt varje öre :)
här kan du läsa lite om dom jag tipsar om. http://www.ortapoteket.se/product.asp?product=122
de där är för barn våran son skulle nu ta för vuxna OCH OBS! man ska ha tagit svin-sprutan annars kan dessa utlösa den inflensan

Inom bup / psykriatrin får man väl ändå inte rekomendera detta?Det är väl bara så att dom får säga att det om DU frågar om detta skulle vara bra för tex din son att:
- det gör ju ingenting att prova.Studierna på bla omega-3 är ju en konstaterade ännu,forskningen kring NPF-diagnoser & dessa omgega oljor är ej klar ännu helt enkelt.
Sen finns det ett sätt att kika på dessa produkter så fisken är lagligt viltfångad och ej odlad fisk.Så att det är avsett för en vuxen eller barn & det finns även på apoteket om man vill ha nån kunnig att fråga.
Hmmm..vad hette det nu igen då man skulle kunna titta på?Och vad hette den där sidan med alla hälsokostmedel som är okej att köpa?
Återkommer…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
5, jo dom rek det då det görs och har gjorts stude om det inget jag fråga om alls. Sen är det bara bra med Omega 3 iaf allså inget skadligt det kan allså inte sabba :)

Studier har gjort jaa.. men ej forskat på klart ännu för att rekomendera det på så sätt.Men som du säger det skadar ej att testa.Ibland blir jag bara lite ledsen när man säger att det är bra och funkar,det är ju inte säkert & det kostar en hel del & sen är det idividuellt.Om man tänker att omgean ska ätas för att hjälpa barn & vuxna med bla koncentarationsproblem vill säga. ;)
ne det sa hon inte att det funkar hon sa det kan funka :) och jag säger lika dant med det kan funka på mig funkar det iaf :)

jajajaj…blir du e glad så e jag glad för dig oxå…
men jag har inte sett skillnad på sonen har bra kontakt med lärare och de har itne märkt något de heller, så det är väl lite som köpa trisslott med :P -kan funka -kanske inte funkar.

Visst e det så.. jag har PM:at dig nu.

För min del fick jag sluta ta omega3, när jag fick mentruation fortsatte jag blöda i 2 v eftersom omega3 gör att blodet blir tunnare… Jag själv fattade inte vad det var men hade kontakt med en kostrådgivare som kom på det, han sa att jag kan gott och väl lägga av med det då det e onödigt att ta om man äter fisk regelbundet.
Inte alla som reagerar på det så kanske men bara en tankeställare om ni märker rikligare blödningar vid tex menstruation.
Omega 3 ska ju vara bra för en hel del! :) Brukar ta några "vanliga" billiga Omega 3 tabletter ibland lite "bara för att". Man hör så mycket om hur nyttigt det är :P
#0: Finns ju mycket annat att göra för koncentrationssvårigheter också. Man måste hitta något som passar individen då alla är olika! Har din son någon diagnos eller har han bara lite svårt att fokusera (på det han tycker är tråkigt
) ? Kanske det är undervisningsformen i skolan som inte passar honom, och att han kanske måste successivt träna upp sin koncentrationsförmåga genom att börja långsamt med saker han tycker är roligt.
Utbildar mig till lärare och är själv inte så förtjust i dessa tråkiga undervisningsformer som man ofta hittar. Nu vet jag inte hur gammal din son är, men man kan ha roliga, kreativa, fysiska och spännande inslag i all undervisning oavsett ämne i alla årskurser 1-9. Givetvis även på förskola och gymnasium också ^^,
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
12, bra info det visste jag inte om det :)
Sonen ligger jag/vi på om har gjort utredning dom var nöjda men inte vi, så det ska vi spinna vidare på med. :)
Jag äter ett par omega 3 tabletter, lika stora som 2 ihopsatta ipren ungefär.. Ganska svåra att svälja..
Dom äter jag för att jag aldrig äter fisk