Godmorgon 10/12
Veckans sista arbetsdag för mig idag, så full fart mot helgen. Min förkylning börjar ge med sig. På lördag gifter sig min "bonusdotter" och då vill jag ju vara pigg och frisk.
Vad ska ni hitta på till helgen?
Zabelle
Godmorgon.
Idag ska jag vara hundvakt till Silvers bror och mamma några timmar. Ska försöka ta mig ut i skogen med alla tre om det inte regnar.
Kanske baka mandelmussslor om jag känner för det senare i eftermiddag.
Till helgen har jag ingenting planerat, bara ta dagarna som dom kommer. Är skönt ibland med en helg utan att man ska någonting. 
Ha en bra dag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Morning på er alla
0,Vad skönt att du har kryat på dig
1,Vad mysigt med allihopa i din skog
,vilken tur att du hittade dem till slut,jag kastade mina i flytten
,men men får köpa nya om jag nu ska baka sådana
.
Idag ska jag till sjukgym,hoppas verkligen han kan göra något åt det aggresiva skallebanket jag har ibland,börjar bli rätt trött på det
.
Annars ska jag handla lite när jag ändå är i stan,hundarna får sina turer också,och i kväll är det Snoddens tur att ha matte för sig själv en timme,det är så kul att träna med dem när man har dem en och en,annars tar alltid den ena åt sig av vad man säger,så när dom är 2 brukar jag köra godis sök,både på backen och i träden,inkallning och fotgående.
Spike vill jag inte ha upp på höga stenar och annat eftersom han har artros nu,så det får jag ta när Snodden är själv med mig,eller om vi går båda 2,sambon gör ju annat med Spike då
.
Ha en fin dag allihopa!

Jag vaknade för en halvtimma sedan med världens huvudvärk. Har drömmt en sjuk dröm >> om att jag handlade kläder i stockholm och hade ett par serisa tights på mig. Jag behövde en tröja för det linne jag bar var för stort i armarna så min bh syndes jättemycket. Allt jag hittade var bodys i gråmelerad bommull med mimmi piggs ansikte som gjorde en konstig min.<<
Ska ner på stan snart och fika med min syster.
Ha en bra dag!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

God morgon eller kanske förmiddag. ;)
Till helgen har jag tenta så jag sitter och tar en liten paus från tentapluggandet. Emil är lite mammig idag, han fick vara hos hundvakten lite längre än vad han brukar igår (mannen kobbade och jag handlade julklappar efter föreläsningen) och hade inte sovit så mycket. Så nu sover han på stolen bakom mig och han riktigt pressar sig mot mig. Gosigt värre. ;)
#0 hoppas bröllopet blir underbart för er alla.
Alla: ha en jättebra dag!
Godmorgon, ja det är morgon hos oss iaf ;)
Idag ska det städas och illern som jag har vaktat åker troligtvis härifrån idag! Känns ganska skönt må jag säga.
Ska även svara på mailet som jag fick från en som har kullbrodern till Celine. Känns underbart att få veta lite mer om hundarna, hur de egentligen hade det osv, då förra ägaren inte talade allt för mkt sanning verkar det som. Men det blir bättre nu!
Ha en bra dag!
godmorgon säger väl jag då, som precis gått upp 
Ska på hundkurs idag, om två timmar. Är jättenervös då förra gången var det bara vi och en till hund, endå skulle Dobby knäppa sig lite (vilket jag egentligen räknat med). Men idag ska det vara ytterligare tre hundar
sålänge man håller avståndet är det väl iofs okej, så får han stanna ute med mamma när det är teori…
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Jag sitter här nyvaken och förkyld, låg och tokhostade till efter kl 6 imorse innan jag lyckades somna
(Tycker lite synd om mig själv, ursäkta gnället)
Idag ska jag bara försöka bli friskare och försöka aktivera en mycket uttråkad hund med något som tröttar ut henne men inte kräver så mycket fysisk aktivitet av mig.
Önskar er alla en underbar dag 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nu är vi hemma från kursen, och kan meddela att det gick jättebra! Jag som var så orolig
Dobby var jätteduktig, förutom att han gjorde ett utfall mot en av dom andra hundarna när den var påväg fram till honom, var lite dumt att jag inte var beredd då
Men han visade liksom inga signaler, normalt sett brukar han morra redan på håll när en annan hund är påväg fram till honom, och sedan öka i styrka om den fortsätter, men nu satt han tyst och fint och helt plötsligt sa det bara stopp. Aja, det gick jättebra sen iaf, han fick vara ute med mamma vid teorin då det blev lite trångt inne, och dom hade då mött en annan hund och tränat med länge, så nu är han alldeles slut 

#8 Han kanske sände ut signaler som är svåra för oss människor att upptäcka?
_**/Mvh Anne
Godkväll på er!
Nu har jag varit hos sjukgym och är kraftigt mörbultat,synd nog får jag bara höra att det förvärras och det tillstöter flera problem,blir en eventuell magnet röntgen igen där,det är något som inte stämmer,och han säger att det kan inte bara bero på skelett skadan jag har där….men men jag har varit med om värre så detta fixar jag också
.
Har nyss kommit in med min Snodd och haft en lång skön träningsrunda ensam med honom,husse tog Spike och det lättar alltid upp,dom får en alltid att dra på smile banden
.
Ha en fin kväll!
Godkväll!
Har ju varit hundvakt till Silvers bror o mamma idag.
Vad underbart att gå i skogen med tre hundar utan koppel, som har full kontroll på var jag är, och lika bra på ögonkontakt alla tre.
Så det är nog inte bara min förtjänst att Silver har så bra ögonkontakt, det verkar ligga i generna.
Sen gäller det att hålla det vid liv och uppmuntra det så de bibehålls. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#9 ja precis, jag såg att han "stirrade" ut den andra hunden, och så lyfte han en tass, det var väl det jag såg, men man blev ju lite chockad när det kändes som det kom så plötsligt, är ju van vid att han säger ifrån redan på långt håll. Lite jobbigt då att se om han faktiskt kan hälsa på en annan hund (vilket han typ aldrig gör) om han inte visar något tills den kommit fram, det är ju lite svårt för oss att se då…

#12 Ja men då har han gett ganska tydliga signaler ändå, hundar pratar ju betydligt mer med kroppspråket än vad de gör med ljud. Morrning och skall är som jag upplever det oftast för att förstärka det de redan säger med kroppspråket.
_**/Mvh Anne
#13 jo precis, jag försöker att tänka så och inte att han gjort fel eller nåt, jag vet ju hur han är med andra hundar. det är därför jag inte var beredd för man brukar höra på honom lång väg och bli lite förberedd
Han är väldigt ljudlig av sig. Men det är väldigt jobbigt då om jag ska låta honom hälsa på en annan hund, man vill ju gärna att han ska klara av det nån gång, och då var det lättare förut för om det absolut inte gick så hördes det tydligt på honom, men nu var han helt tyst tills den var ca. 2m bort. Svårt att förklara men du kanske förstår, jag får väl helt enkelt bli bättre på att läsa av övriga signaler, men det är bara det att titta på den andra hunden och lyfta tassen är ju inte lika tydliga signaler för att han inte vill hälsa…