Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 16073 ggr
AnneN
2009-01-11 23:32
0

Presentationer

Välkommen till Blandrashundar iFokus!

Jag som är Sajtvärd heter AnneN och mina medarbetare heter spikes, FrekeTina-A, zabelle & isla

Varmt välkomna att höra av er till någon av oss om ni har några funderingar, idéer eller problem.

Vi hoppas ni ska trivas här.Glad

Skriv gärna en liten presentation om er själva i tråden nedan.

_/Mvh sajtvärden AnneN & medarbetarna spikes, Freke, Tina-A & zabelle
_

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
2009-01-11 23:52
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Anne och är Sajtvärd på blandrashundar.ifokus och Medarbetare på några andra iFokus-sajter.

Har vuxit upp på en labbekennel, men nu har jag "bara" en hund som heter Velvet och hon är blandning mellan lapsk vallhund, pitbull, amstaff & dobermann. Velvet är jätte snäll med allt och alla och ganska lättlärd och aktiv Skrattande

Mina intressen är bland annat djur (har förutom hund även, 3 katter & 2 råttor), fina gamla bilar, se film, lyssna på musik, umgås med vänner, umgås med sambon, sitta vid datorn (mest av allt på iFokus), mm.

Jag föddes den 7:e september 1981 i Piteå, men bor nu med sambon och djuren i en lägenhet i Luleå.

Ni kanske även är nyfikna på varför jag valde att starta detta forum?
Det gjorde jag därför att jag upptäckt hur ovälkommen man som blandrasägare ofta kan känna sig på många andra hundforum (ingen nämnd ingen glömd), jag har på många forum blivit påhoppad för att jag har blandras och kallad diverse otrevliga saker då det dessutom är sk "kamphundsblandning". Blev tom avstängd utan förvarning från ett forum (nämner inte vilket) för att det var en annan medlem där som frågat vad det var för raser i min hund och jag svarade ärligt på frågan, men tydligen så fick man inte ens i det sammanhanget skriva ordet pitbull så jag blev avstängd!Rynkar på näsan

Jag är själv av den meningen att alla hundar är egentligen blandraser även de renrasiga med stamtavla för alla har de någon gång under årenslopp faktiskt blandats för att få fram just de egenskaperna och sedan blivit till en egen ras. Dessutom så har alla hundar oavsett ras samma ursprung, vargen, urhunden. Så därför ville jag starta ett forum där alla ska kunna känna sig lika välkomna oavsett vad de har för hund.

Oj! Detta vart vist en lång presentation, men vill ni veta mer om mig så är ni välkomna att fråga Skrattande

Bifogar en bild på mig, dock så är den ca 4 år gammal tror jag

_**/Mvh Anne

pimmi
2009-01-11 23:55
0

Vi är nya här, jag: kvinna 42, papillon 7 år, pappivavva 9 mån. Vi bor i Göteborg med tonårsson.

Mina hundar e min familj, min hobby o min terapi…det finns inget så bra för kropp och själ som att gå i skogen med glada vovvar. Schipperke/vavva ute på foder då hon och pappis tiken inte kom överens. Har även haft pudel/papillon. Papillon e den ras som har allt jag vill ha hos en hund. Är nöjd med det lilla formatet men skulle vilja testa att ha en riktigt bamse stor hund någon gång i livet.

Föder upp någon kull Valpar då och då, underbar känsla att följa från letandet efter hane till kontakten med glada valpägare.

Är också dagmatte åt 2 små vavvor några dagar i veckan och 1 vavva o 1 dvärg pincher då o då, sen några år

Sökte mig till detta forum då jag som Anne inte tycker om attityden mot blandraser på vissa andra forum. För mig e hundar något positivt, har inget med elitism och göra. Det viktigaste är att du har den hund som passar dig, ditt liv och intressen bäst. Ibland behövs behövs en stamtavla för det du vill göra, men oftast räcker det med en underbar hund individ.

Presentation nr 2 idag, men jag måste ju bara vara med och inviga denna tråd, toppen!!

Mimmi Pimmi pluttskrutt…Cool

AnneN
2009-01-11 23:59
0

pimmi klart du var "tvungen" att skriva i denna tråd, det var ju trots allt din idé att vi skulle starta den till att börja med Glad

_**/Mvh Anne

[Vargnatt-]
2009-01-12 00:02
0

GladJag heter Victoria och bor i Värmland tillsammans med sambo, en hund och en katt Glad. Katten är en bondkatt och heter Mori och han är runt 7 år gammal nu, hunden är en berner sennen som heter Aramis och fyller 2 till sommarn Skrattande.

Jag älskar djur, är uppvuxen med hundar och katter och behöver dem i mitt liv för att känna mig hel :).
Kommer egentligen från Kiruna och har hunnit med att bo i Umeå också innan jag flyttade hit med sambon, han kommer härifrån :).

Jag älskar att fota, mina djur är väääldigt vana vid att jag är efter dom med kameran Skrattande. Fotar mest djur och natur. Tycker också om att själv vara framför kameran ibland :).
Läser mycket, tycker det är väldigt mycket värt att kunna få försvinna till en annan värld lite då och då :).

Skriver en del också, mitt sätt att få ut mina känslor då jag aldrig varit bra på att prata om dom Glad.

På bilden är det jag, taget för någon dag sedan, i min väldigt röda Kirunamössa Tungan ute

Hm ja det är det jag kan komma på nu, är ni nyfikna på annat så är det bara att fråga Skrattande

pimmi
2009-01-12 00:15
0

Galet snabb respons här…kul!!!SkrattandeKommer att trivas här!

AnneN
2009-01-12 00:18
0

#5 haha ja på denna sajt är vi snabba (oftast) Skrattande kan iofs bero på att jag sitter här rätt många timmar varje dag Oskyldig

_**/Mvh Anne

spikes
2009-01-12 00:47
0

Hej på erGlad

Jag heter Lena och är Medarbetare här på bif,ägare av en renrasig 6 årig collie och en 11 årig blandis schabrador/rottis vid namn Spike

Jag är utbildad barnskötare,och har haft hund sedan jag var 9 år,och har jobbat vid sidan om med hundar, som instruktör för kennelklubben, och även varit med i styrelsen där.

Idag jobbar jag med mina och andras när jag kan,men håller mig uppdaterad om all nyheter inom hunderiet ändå.

Välkomna även till mig med frågor och annat ni har på hjärtat:-).

Kickilu
2009-01-12 13:05
0

Hej på er alla!

Jag heter Kicki, är snart 42 år och bor i utkanten av Stockholm. Jag lever med min man och vår tonårsdotter i ett hus ute på landet. Vi har två hästar på 11 och 6 år som jag och dottern rider på. Sedan har vi Tindra på 2 år som är en omplaceringskatt som vi haft i ett år sedan vår förra katt bara försvann helt spårlöst. Sist men inte minst kommer Alfons 2 år 4 mån. Blandning mellan tax/jack russsel och shetland sheepdog. Som ni säkert förstår så är djur min stora passion här i livet. Hinner inte med så mycket mer men det är så jag vill ha det. Kan ej leva utan dessa fyrbenta vänner. Detta är min första hund så allt blir ju lite på försök. Jag kan hålla med om att det är många som rynkar på näsan när de hör att man har en blandrashund men jag är en mycket stolt blandrasägare. Hittade iFokus av en slump på en lunchrast på jobbet strax innan jul och nu är jag fast. Så mycket trevliga människor och framför allt så mycket bra tips och råd man får här.

Luddesmatte
2009-01-14 01:23
0

Har redan skrivit en presentation på hundar iFokus men tänkte dra en kort en här, är annars bra på att skriva boksidor Skrikandes.

Är en kvinna med stort hundintresse. Har haft hund sedan barnsbenen, allt från jakthundar till polishundar, renrasiga till blandraser.

Är aktiv inom allmänlydnad och skydd för närvarande tillsammans med stor pojken, blandras mellan Alaskan Malamute och Schäfer, på 3 år och många kilon Skrikandes som än tror att han är en "_**Chihuahua".

**_Bor med karl, hans två collien, min stora vovve, våra två katter och våra två underbara söner i den lilla staden Kirkwall, Scotland.

Jag blev medlem på iFokus sajterna som handlar om hundar just för att det är mitt största intresse och så ger det ju mig en chans att använda Å Ä Ö Cool så man vet att dem tangenterna än fungerar. Man kan som inte prata så här hemma då ställer sig karln på tvären och frågar "what the hell are you saying" Skrattande.

Good night all folks!

Tixy
2009-01-17 21:18
0

Det är väl kanske dags att jag skriver en liten presentation av mig själv här också, även om jag inte skrivit så mycket i forumet än (men det ska bli bättring på den fronten). :)

Nåväl, jag är en 16-årig (17 i år) Stockholmstös, med min andra hund för tillfället. Bor tillsammans med mina föräldrar, hunden, kaninen och råttan i Sollentuna, norr om Stockholm.
Har gått om 9an ett år, och nu är det dags för gymnasieval snart. Har planerat att söka naturbruk, inriktning hund.

Hunden, Idelma, fick vi omplacerad hos oss för snart 3 år sedan. Hon är född den 29 maj -02, och är dobermann/flatcoated retriever (50/50). Hon är väldigt arbetsvillig, kontaktsökande och även en enmanshund. Tränar lydnad och Agility på fritiden, och jag funderar på att börja träna henne i sök/spår samt skydd. :)
Tyvärr har hon svårt för andra hundar, men vi försöker jobba på det.

AnnL
2009-01-18 12:40
0

Hej!

Jag heter Ann är 54 år och bor i Skottorp mellan Laholm och Båstad med min sambo. Är egentligen från Höör mitt i Skåne. Är sjukpensionär så jag har all tid i värden att ägna mig åt en hund.

Har en blandishane på 5 mån. som heter SilverCool och en bondkatt som är snart 8 år. Detta är min första egna hund, fast jag är uppfödd med hund. Har gått på valpkurs och ska fortsätta med både lydnad o sök/spår.

Mina intressen är djur, vara ute i skogen, musik, ut o dansa någon gång ibland, laga god mat.

Har bara varit medlem i drygt en vecka. Har inte kunnat göra en personlig beskrivning av mig själ än eftersom jag inte kommer in på mina inställningar, håller på med supporten.

Vill ni veta mer får ni fråga.Förvånad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[[Blandrasen]]
2009-01-18 21:45
0

Hej!

Jag heter Pernilla och är 11 år. Jag rider och tränar med hunden på fritiden. Jag tävlar i Agility med min hund Zeven, jag har även tre katter en kattungen han heter Luzze och är snart 6 månader. Mina andra katter heter Fia och Tengil. Mina föräldrar har en varsin hund en cattledog hane på 4 år och en schäfer på 6 år. Jag har en egen mus hos min syster. Musen heter Sneeze och är 11 veckor,jag har bara träffat Sneeze en gång eftersomn att jag inte har varit hos min syster på sistonde. Sneeze bor hos min syster för att jag har katter och jag får inte h burdjur. När jag blir stor vill jag gå på Örkelljunga hundgymnasium med min hund Zeven. Jag vill även starta en kenneln med Parson russel terrier och jag vill bli vetrinär . Innan jag fick mitt hundintresse och fick hund spelade jag fotboll och det saknar jag defenitivt inte. Jag gillar även att läsa roliga böcker och tävla med hundar.

Här kommer en bild på mig och Zeven från i sommras när vi var på läger på Tierps Bk

sighni
2009-01-19 04:56
0

Jag heter Gunnel. Jag bor i Blekinge tillsammans med min sambo och tre hundar och tre katter. Vi bor i ett hus på landet. I skogen. Jag tycker mycket om att gå långpromenader med hundarna i skogenGlad.

Hundarna är en saluki snart 13 år och två whippettar snart 9 och 11 år. Katterna är en "hittekatt"  som blir 3 år i vår och två orientaler som är 1 år.

Jag har varit hur aktiv som helst när det gäller djur/hundar. Jag är SBK-instruktör och har haft många kurser. De flesta hos hundungdom. Jag har tävlat lydnad med mina afghaner. Min andra afghan fick ett Lp i Klass 1 och vi tävlade i 2:an men hon blev sjuk så jag slutade. Jag är vetr.-bitr. i blå stjärnan och repar lite ibland hos distriktsvetr. Jag har tränat/tävlat (förutom lydnad då) spår och rapport, hundkapplöpning, lure-coursing och whippet race. Jag har också ställt ut hundar fast inte så mycket. Jag är inte road av det. Jag har gått mängder med hundkurser, både i privat regi och som någon organisation ordnat. Numera är jag hur inaktiv som helst. Av hälsoskäl blir det bara långpromenader nu för tiden. Tur att hundarna är gamla!

Jag arbetar som speciallärare och undervisar vuxna med utvecklingsstörning. Jag har också varit med i styrelsen för hundungdom och djurens rätts lokalavd. Jag har varit mycket aktiv i djurens rätt.

Jag har säkert glömt något men det får vara så här.

Ladie1
2009-01-19 12:04
0

Jag heter Madeleine är 39 bor i göteborgs norra skärgård. Jag och min man bor i ett hus med katterna Anton,kompis och Lisa. Sedan har vi vår prinsessa Ladie .

Jag har haft hund från det jag var 16år. min första hund var en chihuahua sedan kom det 2 små chihuahuer till och en doberman innan jag var 20år. Och sedan kom det en blandis schäfer o rizen  han stal jag i från några som hade åkt till danmark och festat i en vecka och lämnade han själv hemma då var han 9 veckor  ska ej säga allt vad dom han göra med honom på ca 1 1/2vecka. Han ragerade på sitt namn först när han var ett år. Han var barnslig i hela sitt liv. 15 1/2 år fanns han hos mig. levde lite på över tid kanske med tanke på hur stor han var.

Nu har jag min lilla ladie som är sååå rar och älskvärd hm lilla o lilla.

blackangel
2009-01-23 10:03
0

Hej jag heter Niina o bor i smedjebacken dalarna med familj dvs sambo son o djuren;). Har en blandis tik boxer dalmatiner som e mamma åt 8 små underbara Valpar. Ska behålla en av de så då har jag 2 hundar o 2 katter:) ps e snart 31 år ung hahah

Andreassons
2009-01-23 17:48
0

Hej, jag heter Ingeborg och är en av personerna i familjen Andreasson. Jag är 39 år gammal och bor för närvarande i Kina med maken Ulf och barnen Edvin, 10, Alfred 8 och Miriam 6. Är uppvuxen med hund i familjen men har som vuxen inte haft tid eller möjlighet att ha hund.

Barnen är mycket förtjusta i djur och ha alltid velat haft egna djur. När vi nu bor i Kina bestämde vi att det var dags. Vi började med hamstrar men de dog efter bara några veckor. Det är inte helt lätt med djur i Kina. Regler för uppfödning eller djurskydd exixterar inte eller är långt efter Sverige. Det går att köpa djur på marknader där man kan hitta små djur halvt döda, hopträngda i burar och så vidare.

När vi väl började fundera på hund, läste vi en hel del om hundar i Kina. Sedan populariteten som husdjur har ökat föder många upp djur och skiljer valparna från mamman och säljer dem alldeles för tdigt. Vi såg en liten hundvalp i en affär som bara var några veckor, sittandes i en bur alldeles ensam…då hittade vi på nätet information om ett hundstall där eldsjälen som startade det jobbar på flera plan. Prio ett är ju självklart att ta hand om hemlösa djur, men på samma gång vill hon undervisa kineserna och på sikt förändra lagar och människors attityd till husdjur. Vi åkte till stallet och mötte alla djuren där. Där fanns över 600 djur, katter och hundar.

Nu bor Lova med oss. Hon är en blandras. Vi säger att hon är en kinesisk ras. I henne finns nog mycket av varje. Hon är någonstans mellan ett eller två år.

Det är underbart att ha hund, tycker vi alla. Till och med Ulf som inte är den djurtokiga i familjen har tagit Lova till sig.

Ingeborg

och Edvin, Alfred och Miriam

empan-hampus
2009-01-24 16:29
0

Jag heter Emelie och är 14 år! Fyller 15 i juli! Flört Djur är det bästa som finns! Mina intressen är då långa promenader med hunden, rida, vara med kompisar o.s.v Skrattande

Jag har 8 råttor vid namn Goliat, Hamilton, Suzuki, Dinkel, Elvis, Pim, Müsli och Pärlan.

Och så har jag 2 hamstrar vid namn Tingeling och Snövit.

Och så har jag såklart 2 hundar också Skrattande Den ena hunden heter Oscar och är en blandning mellan pudel, lhasa apso, foxterrier och jack russel. Men han bor uppe hos min morfar.. Så han är bara här och hälsar på då och då.
Men så har jag en hund som bor här hemma Skrattande Han är en engelsk jaktspringer vid namn Detso Skrattande En helt underbar hund Flört

[daniel85]
2009-01-25 00:24
0

Heter daniel och är 23 år! bor på gotland med min sambo och hunden luna! hos oss bor även 8 råttor och sköldpaddan patrik!

råttorna heter ? Sixten, Ratatouille, Harry, Sotis, Frans, Dudley, Elvis och Ripipip ?

Luna är en blandis mellan raserna labbe, golden, schäfer och rottis och är snart 1 år gammmal! full fart i henne hela tiden! bifogar en bild på henne ;)

ananrs är minna intressan historia, arkeologi oc osteologi samt ett växande djurintresse

får vara allt från mig! ha re bra

AnneN
2009-01-25 00:26
0

#18, lite nyfiken… Vad är osteologi?

_**/Mvh Anne

spikes
2009-01-25 09:07
0

Vad trevligt med så många nya,jag önskar er alla välkomna och tveka inte att ta kontakt med någon av oss om ni behöver:-).

MVH

Lena Medarbetare på bif

Lunalia
2009-01-26 11:47
0

Hej på er!

Fin hemsida, trevlig stämmning!  smygläser här en del =)

Jag heter Ildiko. Är en 34-årig kvinna boendes i Farsta som är en söderförort till Stockholm.

Där bor jag med en stoor familj; Tre barn (6, 14 och 15 år) Lunaliahunden Vilja och ett gäng fåglar; sparvpapergojor, undulat.

Jag är egen företagare, jobbar mestadels med hundar, naturmedicin men också annat som fångar mitt intresse.

Jag bedriver ett projekt med framtagning av en ny hundras:

http://www.viljashundskola.dinstudio.se/text1_19.html

ildiko

[daniel85]
2009-01-26 19:48
0

#19 osteologi - läran om benen =D ett sidoämne inom arkeologi =D läsmer här =) http://sv.wikipedia.org/wiki/Osteologi

[Spanaren]
2009-01-27 20:42
0

Hej!

Växte upp med djur och givetvis en hund. Sedan blev det katt i några omgångar men sen så kom den första blandisen till oss som var blandad schäfer/border collie och liknade en Kelpie. Honom hade vi i 14 år.

Sen så kom tiken som  var schäfer/collie men såg ut som en stor svart schäfer med lite gulbrunt och vitt. Hon levde till hösten 2007 då vi var tvungen att ta bort henne pga. sjukdom och ålder. Hon blev 12 år och några månader.

Odi är en blandning av schäfer/golden/collie men liknar en schäfer och han är 9 år men blir 10 år i slutet av året.

/kram Spanaren

Molle08
2009-02-01 21:43
0

Hejsan!

Här har ni en ren tokig hundälskare.

Annie heter jag och bor i örebro.. Är 24 år gammal.

Har varit uppväxt med hundar sen jag var bebis. Har haft  polishundar till sällskapvovvar. både blandisar och renrasiga. allt från små till stora bruksvovvar.

just nu har jag ingen egen vovve som jag sköter om men har en "egen" vovve hos min farmor och farfar. en Västgötaspets som heter Philspetsens Alfred nu är 5 år men ska bli 6 i augusti.  Sedan har jag haft en blandras tidigare hos mamma, som är 50% Tervuren och 50 % Schäfer. men är numera avliden.

Men just nu är jag dagmatte till två minivovvar  Norwichterrier och en Jackrussel terrier. 3 år och snart 1 år gamla.

Jag hoppas att finna någon som har likande västgötaspets som är  från Philspetsens Kennel härinne.

Gullan402
2009-02-02 16:52
0

Heter Eva och är 38 år. Bor med mina 2 döttrar (5½ och 9 år gamla) samt 3 hankatter och 2 blandrashundar (schäfer+ labrador). Vi bor i en villa ute på landet. Våra intressen är naturligtvis våra djur. Vi är mkt ute i skog och mark. Vi bor i småland men jag är född och uppvuxen på gränsen mellan Uppland/Västmanland. Är fn arbetslös så ekonomin är inte speciellt lysande… Tursamt nog kostar inte en fikakorg mkt, och sen kan vi gå en långpromenad på flera timmar tillsammans med våra hundar.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[Gretchi]
2009-02-04 21:12
0

Hej på er alla :)

Jag är ny här,är medlem på kanin.ifokus också,men när vi skaffade hund rätt nyligt kan det ju va kul att hänga här med ;)

Jag heter Greta och är 13 år,fyller snart 14..Jag,familjen & djuren bor i Råneå som ligger lite utanför Luleå i Norrbotten.På fritiden sitter jag mkt & länge vid datorn.. :) Ibland umgås jag med folk,men det blir mest att man chattar :P Tar också hand om min kanin på fritiden!Hyndla heter hon och är en jättesöt lejonhuvad dvärgvädur :) Ibland går jag ut med hunden också,fast det är mest mamma & pappa som gör det.Min ena syrra har 2 råttor,dom är väldigt söta dom med :)

Hunden heter Bluie och är en gullig blandning mellan golden retriver/labrador och alaskan huskey.Han är beige/vit och har blåa ögon.Bluie är ca 4 månader gammal,han är född i mitten av september 2008 har jag för mej ;) Bluie är ganska busig,men också lydig och gillar att lära sej saker! :) Många har tyckt att han är duktig för att vara så ung :) En bild på honom här också..

Aja,det var väll lite om mej.. :P Ska försöka va inne här så ofta som möjligt ;)

TinaH
2009-02-05 06:31
0

Hej

Tina heter jag och är 30+ så fint som det heter nu.
Jag bor i det vackra landskapet Skåne, och kom ner hit från småland för 9 år sedan. Närmare bestämt utanför Helsingborg.
Här är jag sambo med en styck fotbolls-och sportfåne, vi namn Roger.
Vi bor i radhus med våra "håriga barn" Tyson blandis på 5½år
Zigge en europeriskkorthårskatt (bonkatt, har tyvärr inga papper på honom) på 2 år, och sist men inte minst, Ringmaster Good Boy på snart 1år den 23 mars.

Är aktiv i Hultets Hundskola, där jag och husse går med våra hundar.
Vi tränar i samma grupp och jag har Boy, han Tyson.
Där går vi nu i en en Lydnadsgrupp.
Ska i april börja på och spåra med Boy igen, det ska bli kul!
Målet med Boy just nu detta halvåret är.
Utställningar, Lydnad, och spår. Ev tävla i LK1.
Tyson lydnad.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

OzzyochJag
2009-02-21 14:00
0

Hej!
Jag heter Jenny och är 35 år, hittade hit för jag funderar på att skaffa en ny hund, en blandis som är barnbarn till min borzoi jag hade förut. Just nu är jag hundlös, men har katter, hamster och en minishettisen Ozzy som är anledningen till att jag hamnade på iFokus från början och också anledningen till mitt nick.

Är sambo och har en ettårig dotter som älskar hundar.
Bor i skåne, inflyttad från Östergötland och funderar på att flytta upp igen. Jobbar inom som vikarie inom vården men vill börja plugga igen.

Det är lite om mig och så återstår det att se om jag blir hundägare igen inom de närmaste månaderna.

Hundvalp
2009-02-21 16:43
0

Hej

Jag heter Elinore och är 12 år, jag kom hit för att vara med andra hundägare och få lite tips om att köpa hund m.m. Jag har en hund som heter Diablo och är en blandning mellan Aussie och Samojed. Jag bor i Åsa som ligger i Halland med min familj. Det finns inte så mycket mer att berätta om mig :) Jag har haft 2 hundar innan Diablo som hette Katcha (Snoppan) och Smilla (Kajsa) som båda var blandraser. Min pappa och jag har haft några hundar tillsammans.

Mina intressen är hundar så klart, hästar (Rida) och tillslut Fotografera.

lill47
2009-02-27 18:18
0

hej

jag heter Lill är 47 år o så gott som alltid haft hund ,,, är nu sjukpensionär pga ångest o depression så då har jag efter 4 år utan åter blivit med hund ja hundar

Ted är en omplacering som jag blev kär i ,,,skratt,, o kom till mig när han var 7 månader,,han är schäfe? men tror nog det finns något annat långt bak,,,ler,, han är en underbar vän så vem bryr sig?

Tess är en rottis/schäferblandning som är helt bedårande o så lugn o fin hon kom som 10 v valp o är allt man kan önska

jag har två  vuxna flickor o ett barnbarn som är sanna mina ord livets efterrätt…ler

behöver ett forum med råd o tips utan pekpinnar som de flesta andra forum gärna vill ge

älskar att vara i skogen med hundarna eller ligga hemma i sängen trygg med hundarna som bokstöd ,,,skratt,, ja så sover dom på natten ,,,, men bara hemma ..är vi borta går dom aldrig upp i möbler   duktiga är dom

men hanen är lite för mycket hane så nu är han kastrerad o nu hoppas ja han lugnar ner sig lite,,,missförstå inte ,,han är så snäll men vill gärna skälla o kolla läget ,,skydda sin flock så tydligen är jag dålig på det så nu skall vi iväg på privat kurs så ja får lära lite om det

har aldrig haft det problemet med mina andra så detta är säkert en svit av hans barndom,,,stod själv 12 timmar om dan o led väldigt av separationsångest när han kom men har nu inga problem med det men alltså att han vill skydda oss till varje pris

ja detta blev långt,,,men så glad att hitta en sida utan pekpinnar så snälla skriv en rad/ Lill

spikes
2009-02-28 09:19
0

Hej och välkomna alla nya:-).

30,Det är bara att fråga på, eller komma med egna tips om du vill…

MVH

Lena

Medarbetare på BIF

MagganS-B
2009-02-28 20:50
0

Hej!

Jag är en gotländsk kärring, 62, som alltid haft hundar, är uppväxt på landet med alla slags djur. Har behållit intresset för gotlandsruss och hundar, men har också katt! Dom hundar vi har nu är en korsning collie/bordercollie, Enya, en tik som är tredje generationen här i huset. Vi har fött upp ca.25-30 Valpar i några kullar från dom två generationerna innan. Den här tiken har inte riktigt det lynnet jag tycker är ok för en hund, hon är lite stirrig och lite egen, så några Valpar har det inte blivit! Sen är jag också "fostermatte" åt världens finaste lilla långhåriga dvärgtaxhane, egentligen sonens, men man kan inte ha hund i lägenhet…..Just nu löper collien, så det är lite liv i luckan här några dagar framåt…..

Vi har också just nu tre russton, varav två dräktiga. Har fött upp russ till ponnytrav i mer än 40 år. Skall ha avelshingst i sommar…..

Titta gärna på vår hemsida!

ForbiddenRage
2009-03-09 23:35
0

Hej.

Hmm, ja…
Heter Louise.
Är 21 år gammal, bor med min sambo i en stad i Dalarna som heter Ludvika.
Jag är född och uppvuxen här, han kommer från Norge.
Vi har tre hundar och två katter.
En SKK-reggad amstaff-tik, en rottweiler-mix (tik) och en kastrerad hane, som är amstaff eller pitbullmix (vet inte riktigt vad han innehåller) och som kom till mig som omplacering och var i ganska dåligt skick.

Har tidigare jobbat med hästar, alltid haft ett stort intresse av djur, och skaran av djur utökas hela tiden…

Det var lite om mig då..

monicany
2009-04-01 23:03
0

Hej Monica heter jag är 38 år å bor i Nynäshamn 6 mil söder om huvudstaden. Har vuxit upp med jakthundar och genom livet tagit hand om många hundar när husseå matte inte haft tid. I november -08 skuttade de in en BC i mitt å sambons liv, hon har inte haft det så lätt denna lilla tik på nu 15 mån. Vi är som tur är mycket intreserad av frilutsliv så vi tillbringar mycke tid i skog å mark. Sommar halvåret tillbringar vi i huvudsak på sjön med våran båt. Har tänkt att börja gå grundkurs och eventuelt träna Agility.De va vell lite om oss är det nåe mer ni undrar över är det bara att frågaSkrattande

Teja-Bea
2009-04-03 11:48
0

Hej allihopa! Jag är ny på sajten så jag får väl presentera mig och min vovve.

Beatrice heter jag och jag är 24 år. Jag är MedarbetarePonnytrav if och Gotlandsruss if. Mitt liv består främst av hästar då familjen föder upp Gotlandsruss på en gård utanför Eskilstuna.

~ Stuteri Teja ~

Jag är uppvuxen med hundar runt omkring mig så det känns naturligt att ha hund. Har haft flera olika blandisar, men oftast har de på något sätt vart blandade med BordieCollie. Idag har jag "bara" en hund.

Sasha fyller 4 år i maj. mamman är Bordiecollie/Engelsk Springerspanniel och pappan är Golden retriever. Men på nåt konstigt sätt blev Sasha av medelstorlek, med kort svart päls! Hon har ett labbigt uttryck och är alltså svart, med vit haklapp och vita sandaler!

Sasha och jag har gått flera lydnadskurser, en freestylekurs och tom. del 3 i agillity. Tyvärr har vi inte kommit ut för att tävla än, men hon är grymt snabb & smidig och vi har jättebra kontakt!

Vardagarna för Sasha är på familjegården. När jag tränar mina ponnytravare så följer hon med så det blir milslånga springturer flera gånger i veckan. Hon älskar att vara med hästarna och hon leker faktiskt med dem i hagen!

Här är Sashas egen sida. Kika lite på bilder om ni vill! Jag själv är fotograf så mycket bilder blir det! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

AnneN
2009-04-03 15:19
0

Varmt välkommen hit Teja-Bea Glad Vilka otroligt härliga bilder du har på både hästarna och hunden

_**/Mvh Anne

Teja-Bea
2009-04-03 21:07
0

Tack! =)

Det verkar trevligt här!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

spikes
2009-04-03 21:18
0

Välkommen alla nya från mig medGlad.

Hoppas alla ska trivas här på blandisFlört.

MVH

Lena Medarbetare på bif

P0okerface
2009-04-05 23:47
0

hej!

clara heter jag och är 14 år.

Jag och min familj har en 8 mån gammal chihuahua vid namn sigge.

Hej då <3

Johanna
2009-04-11 13:04
0

hade visst inte skrivit i denna tråden.. :)

Johanna heter jag, fyller 25år i sommar, gift m Daniel, även han 25år
just nu bor vi i bostadrätt, 2:a i Trångsund, men den 11maj flyttar vi till ett radhus på 5rok i Svartbäcken, Haninge,.. ska bli sååå skönt att slippa lägenheten….
en stor anledning till att vi flyttar är för att vi ska bli föräldrar i Juli.. om allt går som det ska så tittar det förmodligen ut en liten tjej :)

Hos oss bor även mina 2 hundar,
Roxie, 2år, amstaffblandis… som jag hittade här på iFokus faktikst… tack för det!
sen utökade vi med en Bella, fyller 1år i Juli, är amstaff/rottweiler, en riktig "biff" redan.. haha.. undra var det ska sluta :)
Båda 2 är helt underbart snälla, o deras största "fel" är att dom är så otroligt glada i alla männiksor o vill hälsa o pussa REJÄLT på ALLA..

Jobbar på en gruppbostad för gravt handikappade, ett kul o givande jobb, men tungt…
kommer inte bli helt fel m lite ledigt nu… o förhoppningsvis går jag på ledigt 25maj, onm nu bara FK godkänner min ansökan…

ChallisQ
2009-04-15 03:38
0

Hej!

Charlotta heter jag, jag jobbar som djurhomeopat, är gift och har 2 barn. Just nu har vi bara en Sheltie och ett marsvin pga av att vi jobbar mycket så känner vi att vi inte har tid med mer. Och så bor vi i en lägenhet men letar hus på landet och då blir det fler djur Glad 

Jag har gått djurvårdsutbildning på gymnasiet och efter det har jag gått otaligt många utbildningar i hund.

Har haft nästan alla sällskapsdjur som finns Flört men min älskade Jack Russell gick bort förra året och hon fattas mig Gråter så det dröjer nog ett tag innan jag klarar av att skaffa en till hund.

fenomena
2009-04-20 10:26
0

Hej!

Jag heter Ida och är ny här. Jag fyller 21 den 14 juni och bor i Jönköping med min sambo och vår guldhamster Gertrud. Om 1 vecka kommer vår bebis hem, en parson/isländsk fårhund.

Jag jobbar deltid som servitris på en resturang, men har planer på att börja plugga till hösten.

Jag har haft djur ända sen jag var liten, kaniner, katter och tillochmed en minigris som hette Doris(saknar henne!). Har även vuxit upp med 2 små blandraser, Cavalier king charles spaniel/cocker spaniel, som har varit bra lärare för mig nu när jag ska skaffa mig en egen liten skrutt. :)

Bullerbytjejen
2009-04-22 21:26
0

Linda heter jag har en gammal blandistik på 11 år, blir 12 i maj, blandning mellan norsk buhund och groenendael. Tanja heter hon och jag fick henne när hon va 2½. Blivit misskött och är rädd för främmande män och barn. Men pigg och jättemysig med oss i familjen, gick inte så bra ihop med hundar innan, men nu funkar det me de flesta hundar, har varit ute på gärdet och lekt med massa massa hundar och det går jättebra, bara det att hon ska jucka på varenda hund hon träffar, lite som stor och kön spelar ingen roll heller för henne, hon ska visa alla att det e hon som är bossen.

Bullerbytjejen
2009-04-22 21:29
0

sen har jag en blandiskille på 7 månader också. Dante heter han och är korthårig vrosteh mest, lite gråhund och jämte i honom också, men troligen inte mycket, inget som märks iaf. Har haft honom lite över en månad nu och det går superbra, han är jätteduktig, han är med mig på jobbet och är med i stallet utan problem. Kommer bli en bra hund av honom hoppas vi, ska gå grundkurs med honom också när vi hittar någon bra i närheten..

LykkeLii
2009-04-29 23:00
0

Hej, Åsa heter jag är 22år och bor i Umeå. Jag studerar pedagogik för tillfället och hoppas att komma in på socionomprogrammet till hösten.
Min första blandras skaffade jag 2001 och det var en saluki/bordercollie som gick bort november 2007.

Min andra blandras är Theo;
som är en black and tan schäfer/malinois och fyller två år i december. Han väger 36kg och är 65cm i mankhäjden. Han är en hund med mycket med energi och fart. Vill lära sig nya saker hela tiden och vara med där det händer. Jag har gått två kurser med han, valpkurs och allmänlydnad, båda kurserna fick vi högsta betygen i. Jag är en stolt matte. Men jag har skrivit över han på min mamma för att han passar henne bättre, då han hjälper henne mycket på vardagarna.

Sedan så har jag en underbar huskatt med namnet Maja som blir 4år i juli och är den underbaraste innekatten man kan ha, enligt mig.

Min stora dröm sedan liten flicka har varit en chihuahua, så vi får se hur framtiden bestämmer.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

spikes
2009-04-30 09:26
0

Välkomna alla nya hoppas ni ska trivas hos ossGlad

Trollhassel
2009-05-04 14:31
0

Hejsan! Myra heter jag och bor i Katrineholm tillsamans med min sambo Daniel. Har varit hundlös ett tag. Tidigare har jag haft Afghan (Fäbo´s Artemis "Sara"), Borzoi (Jelisej) och en liten papillonkorsning (BimBim).

Mina intressen är palentologi, arkeologi, psykologi och illusionstrick (trolleritrick) samt hundar och småkryp.

Igår tingade jag min lilla efterlängtade valp "Prillan". Hon är korsning mellan Papillon och Chihuahua. Det är även ett stänk Tibbe i henne men det kommer förmodligen inte synas, vad tror ni?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Svea-
2009-05-10 01:40
0

Här har jag inte skrivit..

Jennie heter jag.Bor i sthlm.I min familj bor mina döttrar,16 och 12,5 år gamla.4 blandrashundar i olika storlekar,färger,former och personlighet.3 huskatter,ett gäng marsvin.

Har haft hund sen jag var 1 vecka gammal.Vart utan hund ett par år då barnen var små.Då lånade jag hund så fort jag fick en sekund över.Vi går lite småkurser här å där,promenerar i skog och mark med oss själv eller våra hundkompisar.Badar,leker,lägger spår,tigger mat och godis,sover i soffor och sängar.Life is nice,,helt enkelt!

Drömmen är att få jobba med djur,den drömmen har jag haft sen mycket liten,å vem vet,,,kanske kan även jag få min dröm att gå i uppfyllelse?

Ett liv utan djur är inget liv enligt mig.

Over and out från oss…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

mattemaria
2009-05-12 23:16
0

Jag heter Maria och är ny här på forumet. På fotot ser ni min blandis som heter Flisan och hon är född på nyårsdagen 2007. Jag har haft henne sedan i slutet av januari då hennes dåvarande familj inte kunde ha henne kvar. Mamman är renrasig tibetansk spaniel och pappan en blandning av shitzu och lhasa apso. Enormt söt och ganska så självständig….:)

spikes
2009-05-12 23:17
0

Varmt välkomna allihopaGlad

alphinna
2009-05-17 19:42
0

Hejsan alla……Jag heter Agnetha och bor utanför Katrineholm. Har 2 hundar, en blandistik 7 år Shäfer/Rottweiler vid namn Kali och sen en Pinscherkille på 1 1/2 år som heter Leo. Han har bara bott hos mig i snart 3 mån. Min förra hund fick blodcancer i februari så han fick gå över Regnbågsbron……och på det viset så kom Leo hem till mig. En kille med en hel del problem men som vi ska lösa, så han får en härligt hundliv…..

Kali har varit sjuk det sista året….förra våren op för livmodersinf, månaden efter gick hennes korsband av i bakbenet, op igen. Hon äter kortison för att hon har besvärlig hudsjukdom…..Pga kortisonet läkte inte benet som det skulle, utan hon är halt, behöver motionera pga kastraktionen men kan inte för benet, blir väldigt svullen av kortisonet…..ja det är moment 22 här hemma. Så länge hon är en glad tjej och inte har ont så får hon gå här hemma och lufsa omkring…..sen efter sommaren ska jag ta ställning….

Själv har jag sjukbidrag pga sjukdomen Fibromyalgi, när jag jobbade så var det inom psykiatrin. Oj höll på och glömma lilla Börje….ett marsvin som inte har några problem, inte sjuk *nepp* så han är den enda i min familj det är någon ordning på *skrattar* Ja nu vet ni lite mer……Sköt om er

[nataschaj]
2009-05-19 23:12
0

Hej är med ny här så tänkte skriva om mig sj =)

Heter Natascha och är 20 år blir 21 i augusti bor i Göteborg på Hisingen.

Här bor jag med 2 hundar, Gibson och Ajax. Gibson är blandras schäfer, schnauzer, bordie collie och labrador. Ajax är en vit schäfer men utan stamtavla. 1 kanin och 1 katt (norsk skogskatt)

Jag är ute efter min tredje hund, som ska antagligen vara en amstaff/pitbull mixer el liknande, el så ska det vara en chiucha/dvärg picher(stavningen är ur dålig), och då ska det vara en hane/tik.

Jag är imot kamp och att folk bär runt på sina hundar, att dem aldrig få gå på sina promenader utan att dem får ligga i en väska el bara vara i famnen.

Jag är utbildad djurskötare, tog studenten förra året, men är timmanställd på en städfirma, söker dock ett annat jobb. Vill jobba heltid och inget annat =).

Jag bara älskar hundar, jag före drar hundar samt deras husse/matte än mina vänner för ja anser dem mkt trevligare och roligare med att prata och umgås.

Min dröm är att föda upp amrikansk staffordshire bull terrier och schäfer. De är dem 2 raserna som ligger varmt om hjärtat, och jag älskar att ställa ut.

Det jag skulle tycka vara roligt är att om man kan samlas ett stort gäng med alla ens hundar och gå i skogen sen släppa dem nånstans så alla får leka.. att vara ute en heldag från morgen till sent på efter middagen. Att göra massa saker.

Om det är akut med att göra sig av med hunden el om ni inte vill haden för den är problem kan jag gärna ta imot med. =) jag hjälper gärna att omplacera sin hund efter önskan osv.. sjävlklart är jag noga m.m. men de diskuteras vidare i sånna fall.

Jag är inne på kanin.ifokus och va inne lite på katt.ifkus men där är dem väldigt otrevliga. Och här verkar ni vara trevliga =). Så¨hoppas att de fortsätter så.. Men oj vad mkt jag har skrivit. de får räcka nu =)

Missy74
2009-05-20 10:17
0

Halloj!

Pernilla heter jag är 34 år, bor i Eskilstuna tillsammans med en dotter på 13 och sambo. Har en liten blandraskille på 9 månader som heter Fridolf Skrattande (chihuahua,papillon,tibetans spaniel)

Ricko
2009-05-21 15:46
0

orkar inte skriva en presentation.. men om ni kollar på min presentation på min sida så finns det mkt fakta =) Och bilder på min&min systers katt, mina råttor(döda), och mina två hundar.. (om ni l¨äser presentationen så har jag skrivit fakta om alla våra hundar men bara laddat upp bilder på hundarna som varit mina :)

Här är iallafall en bild på den som betyder mest av ALLT på hela universum..

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

spikes
2009-05-21 15:51
0

Välkomna alla nya! hoppas ni ska trivas:-)

54,det blev ju som en presentation ändå,välkommen ska du vara ;-)

Ricko
2009-05-21 15:53
0

55# Aa.. fast det blev ju inte så mkt om min och mina djur ?? men lite iaf :D

Enetra
2009-05-22 14:27
0

Hej hej…

Heter Helena och jag kommer från södra sthlm. Bor tillsammans med min sambo, ett gäng möss och sedan nyligen även våran söta fluffboll Harley. Harley är en supergo och charmig kille som är blandning mellan leonberger och schäfer. Harley är 3,5 år och han är en slöfock som antingen sover, äter eller försöker finfördela sina leksaker.

Vet inte vad mer jag ska skriva här…

Tezlan
2009-06-03 16:29
0

Hej hej

Jag är en tjej som är född 1981 och heter Terese och bor i piteå med min Man Johan och våra barn 1 gemensamt och 2 har han och ett har jag =) sen har vi två underbara hundar vid namn Buster och Cross Buster tog jag som 1½ åring och Cross tog jag som från 11 månader

Tezlan, Fifi och Dunder

matte-mi
2009-06-07 19:23
0

Hej hej!

Jag heter Marie och bor i Kävlinge i skåne. Där bor jag med mina tre barn, vår blandrashund Izzie, huskatten Amanda och stora dotterns dvärgkanin Annelise. Vår första hund gick bort i januari i år, han blev nästan 14 år gammal. vi tänkte vänta några år att skaffa hund igen men saknaden blev för stor. En gång hundägare….

Jag brukar vara inne lite på hundar iFokus och katter iFokus men hittade idag hit till blandraser Skrattande.

PillanN
2009-06-11 14:10
0

Jag tror minsann inte att jag skrivit i denna tråd.

Pernilla heter jag 33 år och STORA syster till sajtvärden Anne Flört

Bor ute på landet i Lidköping med min sambo,2 barn,hästar och en del andra fyrbenta djur.

Har en kullbror till hennes Velvet och är då raserna Am.staff.Pitbull,dobberman och Lappsk vallhund.

Har haft Schäfer,Rottis och Labrador genom åren,men är mkt nöjd med den "lilla"vovve vi har idag så fler hundar blir det nog inte.

AnneN
2009-06-11 14:45
0

#60 schäfer rottis labbe, men du har ju faktiskt haft en till blandras också eller har du glömt lille Maxi? Visst var han jackrussell/gårdshund?

_**/Mvh Anne

PillanN
2009-06-11 17:43
0

Just de ja! Oh,herregud hade du en bild på honom?! Vi har inga alls kort nämligen!

satira
2009-06-12 02:55
0

Hejsan!

Jag är ny här och heter Ann. 60 år ung och bor i Blekinge med min lilla valp Nelson, 13 veckor och två bondkatter. Cesar är 2 år och Gizmo är ett år. Nelson är en blandning av schäfer, labrador, tervurence och Bouvier de Flandres. Bruksegenskaperna är tydliga redan nu vid tretton veckors ålder, och det är precis så jag vill ha det. Jag har all tid i världen att jobba med honom när han är mogen för det, då jag är långtidssjukskriven sedan mer än 7 år och inte lär komma ut på arbetsmarknaden igen.

Jag älskar alla djur, har alltid haft hund, och var tidigare instruktör på SBK. Jag längtar verkligen efter att träna med Nelson, och uppleva det kamratskap med min hund och det samarbete det innebär.

Mina 4 barn är vuxna och utflugna men då och då lånar jag något av mina 4 barnbarn. De är så underbara som bara barn kan vara.

Ett annat stort intresse är textilt hantverk, och det har blivit många alster av olika slag. Roligast är nog att göra dockor, änglar, tomtar och andra figurer och om jag bara får sjukbidrag så planerar jag att öppna en liten atelje. Både som terapi och för att få en extra inkomst.

Men just nu blir det inte tid för mycket annat än Nelson och mig själv, förutom när jag umgås med min stora familj. Tack vare valpen hittade jag ju denna websida med alla trevliga människor och det är minsann inte dåligt det! Här inne är det ju gemytlig stämning. Må så gott alla hundvänner och hundar.

Ann.

spikes
2009-06-12 13:13
0

Välkomna alla nya hoppas ni ska trivasGlad

Ricko
2009-06-12 19:34
0

52#: awww Schäfer,, vit herdehund <33

Freke
2009-06-17 12:31
0

Välkomna..
Jag är en sopa på att vara social.. men jobbar för och med djuren och hjälper gärna de med problem och annat i största möjliga mån av tid och kunskap..

Så är det något tveka inte att ställa frågan..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Tequila-Lexuz
2009-07-22 22:57
0

Hej!

Leena heter jag snart 28 år gammal och bor i Värnamo med min sambo, en katt och två vilda prickar till hundar!

Tequila är min älskade tik, född 2006 i Halmstad och är en blandning mellan Dalmatiner/Amstaff/Dogo Argentino/Rottweiler.

Lexuz är vårat nytillskott. Han är född 2008 och vi fick hem honom för två månader sedan. Han var en väldigt rädd kille och vi är hans fjärde hem (redan) så jag vet inte hela historien bakom, men jag undrar vad som kan ha hänt. Nu är han en helt annan hund, men han har sina dåliga dagar och det finns en hel del att jobba med. Han är en blandning mellan Dalmatiner/Border Collie

Jag tränar lydnad och spår med Tequila och har precis börjat med lite allmänlydnad på Lexuz. Jag tar det väldigt lugnt fram och försöker att bygga upp hans självförtroende och muskler plus kondis på honom…han saknar det mesta kan man säga. men det kommer att bli hund utav honom oxå en vacker dag! Glad

Hoppas att jag träffar många trevliga hundar och människor på detta forum!

Kram på er alla mvh Leena, Tequila & Lexuz

MalinFagerberg
2009-07-26 16:33
0

jag är med ny här jätte fin sida :) har 4st hundar själv Saga Bamse Casper Mini :) ska själv starta kennel snart på chihuahua Skrattande kramisar Malle

AnneN
2009-07-26 16:39
0

Varmt välkomna, hoppas att ni ska trivas här hos oss Glad

_**/Mvh Anne

louiseN65
2009-08-01 09:47
0

Härligt med ett forum för oss som har blandrashundar! Finns så mkt fördomar mot blandraser.

Själv så är jag en "tjej" på 44 år som bor med min man i en villa på landet i norrland. Vi har inga barn så hundarna har varit våra barn. Tyvärr hundlös för tillf.

Har just förlorat min ögonsten, en bordercollie/stövar-tjej på 10,5 år. En vecka sen idag…Gråter Saknar henne så! Hon blev hastigt sjuk, gick så fort fanns inget att göra.

Har oxå haft en schäfer o en gråhundsblandning.

Nu tittar vi efter ny hund. Ska iväg o kolla på pudel/vorsteh-valpar i helgen är det tänkt.
Vad tror ni om den blandningen? Gudomligt söta är valparna…som alla Valpar är!

Skrev om det i ett annat forum o fick genast påhopp.

AnneN
2009-08-01 14:42
0

#70 Varmt välkommen hit Glad

Trist att din ögonsten gått bort, men jag är övertygad om att hon hade ett bra liv hos er och hellre att det går snabbt än att det blir långdraget och plågsamt för dem.

Pudel/vorsthe blandning låter intressant, tror det kan bli mycket roliga hundar och framförallt aktiva, men det är du nog van vid då du haft bc/stövare & schäfer/gråhund.

Lycka till med valpletandet, du får mer än gärna starta en ny tråd om hur det går.

_**/Mvh Anne

Catinka
2009-08-14 21:46
0

Hej!

Har precis blivit medlem här,är en tjej,48 år som bor i Skåne med man och fem hundar och en liten katt.

Hundarna är Diego 7 år som är en svart Grand Danois. Honom har vi haft sedan han var 8 veckor. Sen våra nytillskott som är blandraser med Newfoundland/Berner Sennen. Det är Nala 6år,Nellie 3år,Mingla 3år och Nita 1,5år.

Funderar evt på att para Diego med en av tikarna,någon som har en aning om hur sådana Valpar kommer att se ut?

Catinka

[Jeremina]
2009-09-08 16:19
0

Jeremina här som aldrig haft en blandras utan pudlar och en dv.schnauzer men jag tycker alla hundar är fina! Glad

spikes
2009-09-08 16:24
0

Varmt välkomna alla nyaGlad

AnnL
2009-09-08 22:42
0

# 73 Välkommen hit till blandras också. Skrattande

fialisa89
2009-09-27 18:15
0

Hejsan!

Jag heter Elin, är 20 år och bor i Luleå med min sambo Per, katten Bosse och hunden Oskar. Vi har just skaffat Oskar, så han är bara 8 veckor gammal, men väldigt lättlärd. Han är blandning mellan finsk & svensk lapphund och golden retriver.

Jag gillar att på fritiden köra bil, har ett stort intresse inom motorer. Samt att hålla på med Oskar då. Skrattande

Zoma08
2009-09-29 14:44
0

Hej

Jag heter Annelie och är 35år, bor i Sundsbruk norr om Sundsvall.

Bor med min man och våra fyra barn (2,3,10,14 år) i en lägenhet.

Zoma heter våran hund och namnet kommer från somaliska piratkusten, så det är våran pirattjej hon är snart 10mån och såklart en blanras Alaska Malamute, border collie, amstaff.

hittade hit via goggle och tycker att det är en riktigt bra sida, Håller med AnneN att alla hundar egentligen är blandraser.

Är jätte dålig på att skriva pressentationer men de är bara att fråga om ni undrar något.

AnneN
2009-09-29 14:51
0

Varmt välkomna hit allihopa Glad

_**/Mvh Anne

Carlo
2009-10-01 19:25
0

Hejsan Allihopa, jag heter Carlo och är 12 år.

Jag föddes den 6 april år 1997 i Uddevalla Sjukhus.
Just nu bor jag och min familj här i Göteborg i en villa.

Jag har en hund som heter Frej och en Undulat som heter Peter Pan(Hade en annan undulat också som hette Aqua, men hon dog igår.)

Har ett stort intresse inom djurvård.
Mitt favorit ämne i skolan är NO och Slöjd.

Mitt livsmål är att bli Veterinär.

Mina föräldrar- Patricia och Fernando, är födda i Chile.

Och min syster Camilla är född i Sverige, skåne.

Min andra syster Carla, är född i Chile, och jobbar som Gymnasie lärare, år 2009 blev hon klar med sin Magisterexamen.

Min bror som heter Patricio bor i Cypern, Nicosia och jobbar som Jurist inriktad i Bedrägeri.

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

missaz
2009-10-07 14:02
0

Hej!

Jag heter Astrid, bor i Östersund och har precis klickat i medlemsskap här på Blandrashundar. På lördag åker vi och hämtar vår valppojke; en korsning mellan Cavalier och Papillon, 9 veckor gammal. *LÄNGTAR!!!*

Tixy
2009-10-07 14:47
0

#80 Välkommen hit! Låter som en mysig blandning du har hittat. Lova att fixa bilder på honom sen. Skrattande

AnneN
2009-10-07 15:36
0

#80 Varmt välkommen hit Glad hoppas allt ska gå bra med den nya familjemedlemmen

_**/Mvh Anne

missaz
2009-10-13 13:45
0

#81 och #82; Tack! Har nu lagt in en bild på gullet! Han är hur mysig och fin som hellst!

Bekarim
2009-10-13 15:16
0

Hejsan

Jag heter Malin och kommer från Kalix i Norrbotten. Ska nästa helg hämta hem Wilma, hon blanding mellan Engelsk staffordshire Bulldog & Amstaff. Har innan jag fite mig haft hundar och nu när jag e själv igen tänkte jag att det är på tiden med en vän att jobba med.

Är så upprymd över att ha hittat hit och ser så mycket fram emot att prata och lära känna er alla andra Glad

AnneN
2009-10-13 15:21
0

#84 Välkommen hit Glad Kul att se fler norrbottningar på sajten, själv bor jag i Luleå men har pappa och en massa släktingar i Kalix

_**/Mvh Anne

Bekarim
2009-10-13 15:27
0

Men vad kul att det finns folk så nära här Glad Och tack som hemskt mycket för välkomnandet.

Mvh Malin

sara7012
2009-10-13 21:12
0

Hejsan svejsan!

Jag heter Sara och är 21 år. Jag bor med sambon, hundarna och råttorna i Köping. Jag flyttade till Köping för drygt ett år sen. Innan de bodde jag hos mamma i Stockholm.

Jag är arbetslös just nu så jag har mycke tid över till mina djur.

Jag har 4 råttor och en  jourråtta här hemma just nu. Jag har även två hundar en eurasier som snart är 16 månader och en blandras rottis/labbe/amstaff som är 9 veckor.

Jag är inte så bra på de här med forum än :P men håller på att lära mig.

AnneN
2009-10-13 21:18
0

#87 välkommen hit Glad har du frågor om funktionerna på iFokus så är det bara att skriva till mig eller göra ett inlägg på Support

_**/Mvh Anne

zabelle
2009-10-13 22:38
0

Kom på att jag inte har skrivit i den här tråden tidigare. Bättre sent än aldrig även om jag inte är ny här på sajten.

Jag heter Boel och bor i Skåne (Lomma) tillsammans med make, 2 Ragdoll katter och en hund. Hunden är en blandras Bordercollie / Golden på snart 10 år. Han har bott med oss de sista två åren och är en fantastisk hund.

Jag har haft flera hundar i mitt liv, och alla har varit fantastiska kompisar och de har lärt mig mycket.

Zabelle   

Bekarim
2009-10-13 22:56
0

Själv ny i denna grupp men vill ändå välkomna alla er som tillkommer efter mig :) Hoppas att ni också kommer att trivas.

Kramar Malin

JenD
2009-10-15 12:32
0

Jag har inte presenterat mig än FörvånadFlört

Jag hittade hit pga vår underbara Sajtvärd AnneN som PMade mig efter en livlig diskussion på HiF mellan mig och andra som jag tyckte uttryckte sig mindre bra om "kamphundar" och blandraser.

I vilket fall så heter jag Jennifer är 24år gammal och bor i Ystad, Skåne (kommer från GBG egentligen) med min sambo och 2st hundar. Har även 2st hästar. Jobbar idag på uppdrag av ett Telecom företag inom sales och support. Tråkigt kontorsjobb men det betalar räkningarna iallafall Glad Jag har tidigare jobbat med hästar inom travet på Åby Travbana i flera år men slutade då jag flyttade ner till Skåne. Jagg söker jobb inom hästeriet igen så om någon hör något…. Oskyldig

Jag är uppväxt med hundar. Var fodervärd/stödfamilj till 2 rottisar när jag var liten. Dom jobbade som Securitas hundar och behövde semester på landet när dom inte jobbade så var då dom mig och min familj. efter det har jag haft blandras (2st) och en siberian husky.

Idag har jag då Snoopy korthårig chihuahua på snart 3år och en pitbull utan stamtavla på snart 2år som heter X. Jag får alltid höra att det är en konstig blandning men jaa, kärleken har inga gränser. Dom är världens bästa vänner och bröder i vårt och torrt. Den lille Snoopy är expert på att rymma och hitta på bus medans X är som en stor bäbis och skulle aldrig lämna mamma och pappas sida Kyss

Mitt största intresse är hundarna och hästarna jag brukar även umgås med vänner, gillar musik och tycker om att festa med roliga vänner Cool Mode är ett stort intresse och jag älskar att gå på modevisningar och release fester (nya kollektioner) Jobbade i klädbutik innan som säljare men ägaren sålde tyvärr den butiken..

Nu kommer jag inte på mer, har nog tjatat tillräckligt Tyst

Ta hand om er alla och tack AnneN med Medarbetare för en trevlig sajt utan fördomar, borde lägga till det som en underline Flört

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

spikes
2009-10-15 12:38
0

Välkomna alla nyaGlad.

91,Jag vet hur det ärFlört,men jag hoppas du ska trivas hos oss…fina vovvar du har därGlad

JenD
2009-10-15 12:50
0

Jag har redan börjat trivas här Skrattande Jätteskönt att veta att det finns människor som er i världen fortfarande!

Tack så mycket Skrattande

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

zabelle
2009-10-15 13:00
0

Roligt med flera nya medlemmar, varmt välkomna hit!

#91 Söta pojkar på bilden!

Zabelle   

Bekarim
2009-10-15 20:57
0

#91 Vilka oerhört fina killar du har, många roliga stunder med dem kan jag tänka mig Glad

Baby-Wilma
2009-10-15 22:33
0

Tjenixen allihopa!!!

Mitt namn är Lindha, 33 år och bosatt i Malmö med min familj och alla våra djur Skrattande…. är gift och har en son på 16 år!!

Är uppvuxen med djur,hundar,katter kaniner osv….Glad..

Just nu har vi 3 hundar,8 kaniner och 3 marsvin….

Alla mina hundar är blandisar…..den äldsta e en Siberian Husky/Schäfer flicka på 10 år, Groenendael/Doberman kille 5 år och Amstaff/Pitbull/Rottweiler flicka 11 mån Tungan ute…….mina älsklingar!!!

Tränar lite lydnad själv med min yngsta flicka…och hon börjar bli sååå duktig Skrattande!!!

Ha det så jätte bra allihopa!!!!!!Flört

zabelle
2009-10-16 14:48
0

Välkommen hit, Baby-Wilma! Skrattande

Zabelle   

JenD
2009-10-17 01:01
0

#95 Tack så mycket!! Ja det kan jag lova att det blir Skrattande

#96 Välkommen!!Skrattande

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

Baby-Wilma
2009-10-17 22:47
0

Tack så mycket….Skrattande

Sara-D
2009-11-01 19:37
0

Hejsan!

Mitt namn är Sara Derek, Jag är en 14 årig tjej som haft hund hela mitt liv. Har en mamma som tävlar i bruks och lydnad. Jag har växt upp hela mitt liv med schäfrar, I början av -09 så köpte vi en liten shäfer valp som mamma då skulle tävla med. Men denna lilla valpen blev fast för mig.,och jag vid honom! men sorligt nog, så hade han kraftigt höftledsproblem så vi var tvugna att ta bort honom! det tog hårt på mig då jag värkligen gillade honom! Efter det så köpte mamma en bordercollie hane. Hon ville ej ha en schäfer pga deras höfter…  Efter detta hände så frågade mamma mig om jag var intresserad av en hund osv. jag ska självklart ja! så då blev det att vi åkte o kollade på Valpar. vi hittade en BC valp. Men den passade ej mig :/ så det blev en liten yorkshireterrier/nakenhund kille till mig istället! :D

Dexter heter han och det är min hund som jag har nu ;)

Tycker att dett är jätte kul att det finns så många aktiva medlemmar här! och alla trixs som man kan lära sig varje månad! KANON! :D

zabelle
2009-11-01 20:01
0

Välkommen hit Sara!

Gissar att det är Dexter på bilden? Jättesöt!

Zabelle   

Sara-D
2009-11-01 20:03
0

#101 tack så mycket!! :D ja det är jag och lilla dexter <3

matte-mi
2009-11-01 20:07
0

Så söt han är Glad. Kul att du hittade hit. Detta är en toppen sida

Sara-D
2009-11-01 22:04
0

#103 det tycker jag med! :D

M1mmmi
2009-11-12 00:29
0

Hej hej! Jag heter Mimmi och har två hundar. En laekenois och en blandras som heter Benjy som är en blandning mellan schäfer & siberian husky! :)

Baby-Wilma
2009-11-12 01:08
0

Välkommen hit Skrattande…..

Min äldsta tjej e oxå en blandis Schäfer/Siberian Husky 10 år…

Underbara vovvar….Tungan ute

spikes
2009-11-12 08:36
0

Varmt välkomna alla nyaGlad

fridaas
2009-11-12 18:45
0

Oj, kanske oxå borde presentera mig :p

Frida heter jag och bor i jkpg tillsammans med illern Banditen som är 2år gammal och dalmatiner-bordercollieblandingen Celine som blev 15månader igår.

Tanken med Celine är att till en början gå en grundkurs och sen kanske det blir Agility om hon visar något intresse för det.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[chouwa]
2009-11-21 05:00
0

Insåg nu att jag inte presenterat vare sig mig själv eller min Salsa.
Blir ingen lång presentation men kan helt kort berätta att jag heter Sandra och bor i Töreboda (Skaraborg) tillsammans med sambo, katt och hund. Jag är utbildad djurvårdare, hundinstruktör och hundmassör och jobbar på Skövde Hundskola.
Salsa är en ca 4 årig tik från Polen som jag hittade när jag påbörjade mitt volontärarbete för EMIR (Organisation som jobbar för djurens rättigheter i Polen) Vi tränar lite allt möjligt men har ganska nyligen tagit oss in i freestylen som vi både tycker mycket om och skall nu i December på kurs för Emma Willblad och förhoppningsvis kanske vi provar på att tävla. Annars har vi provat på lite olika rallylydnad, tävlingslydnad, luktdiskriminering och så spårar vi lite då och då och skall försöka ta oss i kragen och göra anlagsprovet.

Quiila
2009-12-02 15:25
0

Såg precis att jag heller inte skrivit någon presentation i tråden så här kommer min Glad

Jag heter Elin och är 23, snart 24 och bor i Falköping med min sambo och våra djur.
Både jag och sambon har växt upp med hund i familjen, så steget att skaffa en egen hund kändes ganska självklart.
Quila är en blandis mellan rottweiler och amstaff och är en glad tjej som älskar det mesta och älskar att ligga i soffan och bli klappad på magen Glad
Har varit mest inne på hundar.ifokus förut, men nu är det här jag är oftast Skrattande

~Quila Roze~

spikes
2009-12-02 15:32
0

Hej och välkomna alla nya,hoppas ni ska trivas hos ossGlad

zabelle
2009-12-02 15:41
0

Hej och Välkomna hit! Glad

Zabelle   

MaaariaS
2009-12-07 15:41
0

Hej…

Jag heter Maria och bor tillsammans med min dotter och våra djur i örebro län.

Våra älsklingar som bor hos oss är en chinese crested/papillon hane Max som är 6 år.

Väldigt knasig killeFlört men passar in i våran familj(en omplacering) sen har vi Lily och Alice som är chinchilla flickor på ca 1 och ett halvt

år båda två och sist så har vi Brutus en korthårig hamster på ca 2 år

Totalt djurtokig är jagFlört

Kram på er allihopa ….

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

spikes
2009-12-07 15:49
0

113,välkommen ska du varaGlad

zabelle
2009-12-07 15:55
0

#113 Varmt välkommen hit! Glad

Zabelle   

Tixy
2009-12-07 15:59
0

#113 Trevligt med nytt folk! Välkommen hit! Skrattande

MaaariaS
2009-12-07 16:00
0

Tack så mkt alla….trevligt att vara här…

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Bekarim
2009-12-07 17:32
0

Välkommen i gänget Glad

Kul med fler som har chinchillas, jag har en hane som är 8 år vid namn Zingo…

Freke
2009-12-07 18:06
0

Välkommen

Känn sig som hemma, lämna tass avtryck i trådarna och kommentera artiklar och hitta ett och annat matnyttigt på vägen.. Lycka till

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Svea-
2009-12-07 18:33
0

Välkomna hit alla fina vovvar,mattar & hussar!

Eija
2009-12-07 19:49
0

Hejsan!

Jag har inte presenterat mig förut här fast jag har hängt med ett tag…skäms!…Skäms…Men bättre sent än aldrig som man säger…

Jag är en 57 årig ungdomlig kärring, som är sjukpensionär och bor i Värmlands vackra natur i egen liten stuga…..har haft hund av o till,sen jag var liten….dom är mina favvodjur….

Idag har jag två killar, den ena är  en blandning, mellan Tibetansk Terrier/Whippet/Västgöta Spets, och blev 4 år i okt,…….och min andra kille som är en omplacering och bott hos mig nu i ca 7 mån, är en rensrasig CairnTerrier, och han fyller 3 år på julafton…..

Hundarna har jag bara till sällskap, och inget annat….och vi trivs med det…..äger motorcyklar och vi har med oss jyckarna i sidovagnen när vi åker på lite längre turer, som semester o så…då behöver man inte heller ha hundvakt…..och dom äääälskar att åka, när cykeln kommer fram på sommarn så hoppar dom in i vagnen direkt o vill ut o åka……

Bilden föreställer min blandis Frisco och mig….

Eija

Och ingen fara, om ni funderar……dom sitter väl förankrade i sele, så dom kan inte hoppa ur, och när det blir regn o kväll så åker taket på….och det roliga är att den lilla nykomlingen hade inga problem alls att hänga med….för dom måste ju prova först…..Hade en hund förr, hon var livrädd för allt sådant utom att åka bil…..fast när hon blev äldre så gilla hon inte det heller…

Tina-A
2009-12-09 22:43
0

#121: Vad kul att du kan ta med hundarna sådär :) Sidovagn är alltid bra att ha ;) Så länge hundarna stannar i och inte hoppar ur förstås ^^

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Svea-
2009-12-10 00:23
0

Kul med nya medlemmar! VÄLKOMNA!

zabelle
2009-12-10 08:43
0

Hej och Välkommen Eija!

Låter jättemysigt att kunna ta med hundarna på MC-turer. Vi hade med vår hund på kanotsemester, jag var mest livrädd hela tiden att han skulle hoppa i när han såg en pinne i vattnet. Då hade han antagligen vält kanoten Tyst. Men det gick jättebra och han gillade det.

Zabelle   

AnneN
2009-12-10 14:20
0

Vad kul med nya medlemmar som även vill presentera sig Glad

Varmt välkomna hit är ni allihopa!

_**/Mvh Anne

AnnL
2009-12-10 14:51
0

Roligt med lite nytt folk. Välkomna alla nya. Glad

AnneN
2009-12-10 14:52
0

Eftersom denna tråd börjar bli väldigt lång och seg att ladda så låser jag denna och startar en ny presentationstråd.

Länk till nya tråden

_**/Mvh Anne

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer