Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 2432 ggr
matte-mi
0

Hundkläder! Vad tycker ni?

Frågar bara för skojs skull. Finns hur många hundbutiker som helst som säljer hundkläder i alla former, speciellt på internet. Jag är lite nyfiken på att höra vad ni andra hundägare tycker om detta.

Då jag har en liten hund är det många som påpekar hur fin hon hade varit i klänning. Vilket jag inte alls håller med om.

Jag personligen gillar inte att ha kläder på hunden. Vad gör en pyjamas för nytta på en hund t ex? På hundraser utan päls kan det förstås i vårt klimat vara nödvändigt med kläder även inomhus. Vad tycker ni om att sätta kläder på hunden? Skor?

Izzie har ett vintertäcke och en scarfes, det är vad hon har i klädväg. Däremot "blingar" jag gärna henne med fina halsband.

Bekarim
0

Jag anser att kläderna ska fylla ett syfte, nämligen att hunden håller sig varm och torr.

Men när man börjar spöka ut dem och följer USA i ledband…. Nej då tycker jag bara att det e vuxna som bytt barbiedockor till hundar.

Det e i alla fall min åsikt Flört

Trollhassel
0

Prillan har kläder när hon fryser. Inget fel med det men jag gillar inte att folk spökar ut sina hundar och klär på dem onödiga, obekväma och opraktiska kläder.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Hilo]
0

Kläder osm fyller en funktion..
Jag ser inte att en läderväst med nitar och en dödskalle på hör dit, ej heller prinsessklänningar och mockajackor..

Crazzysazza
0

kläder som inehåller ett syfte kan användas och då menar jag kläder som skyddar mot regn och rusk.

iita
0

Säger som alla andra, så länge dom uppfyller sitt syfte så helt ok, har själv en liten frusen hund som måste kläs vintertid och kalla höstdagar. Skor är oxå samma med, är det 20 minus så kan inte min gå ut utan att få kramper i tassarna, så antingen skor eller stå och värma tassar var 3 min.

matte-mi
0

Okej. Kul att höra er åsikt Skrattande. Trodde faktiskt att det var fler i vårt avlånga land som hoppat på trenden.

#5 Min förra hund var så när han var valp…fick värma fötterna var 3 minut typ. Han hade ett par skor sin första vinter av den anledningen, men han hatade dem.

Karizma
0

Ne jag klär inte på här, visst regntäcke men inte kläder anser att det ser bara löjligt ut man gör dom till bäbisar tuffa/söta. Jag tycker en hund är en hund frusen då finns det täcken. Innekläder det har min syster hemmasyda om jag får säga det själv pissfula Tyst det brukar jag säga till henne med att dom är asfula stackars hund se ut då där, men iaf det är hela dreckter som typ pjamas man har på bäbisar hon hade en nakenhund o han frös mycket. Trivdes jätte bra i sina skitfula dräckter Glad

matte-mi
0

#7 Hahaha…tur att hunden inte förstog vad du tyckte om hans kläder eftersom han trivdes så bra i dem Flört

[Empisen]
0

Regntäcken och "nödvändiga" kläder, alltså kläder som gör så att hunden inte fryser tycker jag är okej.
Men jag tycker också det är okej med en tunn tröja med något snyggt på inte är nå illa, sålänge det inte stör hunden på något sätt liksom, och så länge hunden inte skäms.

Jag skulle aldrig sätta på mina hundar skor, mössa eller något jätte avancerat t.ex klänning eller liknande.

Mischa
0

Även om jag hade velat klä upp min hund är det grymt svårt att hitta stora hundkläder, det märks till vilka marknaden vänder sig till ;)

≧◔◡◔≦

matte-mi
0

#10 Det är sant. Och har man liten hund förväntar sig många att man ska klä på dem.

Min granne påpekade innan att jag borde ha en tomtedress på min hund imorgon då det är julskyltning i den byn där vi bor (de har det denna söndag för att det inte ska krocka med en närliggande by som hade det förra söndagen). Jag vet inte om Izzie hade skämts men jag hade haha. Skäms

imilija
0

regntäcke tycker jag är okej på dom som behöver det, men själv föredrar jag större hundar som inte behöver sådant extra.

snygga halsband och koppel tycker jag är fint men klänningar och sådant är fjantigt.

Svea-
0

mina har regntäcken & vintertäcken.

skor..nej tack..såvida inte hunden gjort sig illa på tassen men då e det en annan sorts sko.

kan tycka det e okej med en "skojig" t-shirt eller så för skoj skull,men det är med måtta.

har även stickade tröjor till minstingen.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker bara man ska klä hunden om man har ett syfte med det, då inte att det är "fint" - att klä hunden för hunden inte ska frysa eller bli blöt är OK. :) Skor är inte OK.

Har en nakenhund och han darrar och fryser när han inte får ha sitt täcke om det är blåsigt elr kallt ute. Så när det är minus grader ute får han ha ett stickat täcke. Inget mer :) Och det täcket har även ett vattentätt fodral man drar över om det regnar.

Min moster var här med sin hund från Mallorca ett tag och hon frös ju hela tiden för hon inte var van och hon fick ju då stickade kläder på sig, men det var ju enbart för hon frös. Annars skulle hon inte haft det :)

Jag använder även tunna "luftiga" större "t-shirts" till vår nakenhund under sommaren för hos mamma på landet finns så enormt mkt mygg så då är det skönare för honom att ha något som skyddar hans nakna partier så han slipper bli biten hela tiden, det vart han i sommras, stackarn.

Karizma
0

vart fel sida :S

Svea-
0

Karizma,länken funkar ej för mig.Ej heller när jag googlar på namnet,nått fel på hemsidan tro?

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

MaaariaS
0

Kläder som är fina som stickade eller vintertäcke har min lilla kille men skör skulle jag aldrig sätta på honom för det kan dom ju knappt inte gå i ju.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
0

skor ska det stå i över inlägget.

Eija
0

Tycker oxå att det skall vara i bara rätt syfte, som värmande eller mot regn….det är hunden som skall ha nytta av det, inte vi människor som skall spöka ut dom för sin skull….

Jag har en hund som älskar kylan,  och skulle inte alls gilla någon tröja eller täcke på sig, men däremot blir han så himla blöt när det regnar, och tar tid på sig att bli torr, så regntäcke sitter kanonbra på honom….och min andra lilla hund, är lite mer frusen har jag märkt, så det är möjligt att det blir ett hundtäcke eller tröja åt han när det blir kallt ute….

Royalz
0

Jag tycker det är fint med nån tröja eller så. Men absolut inte skor och klänningar osv.

Karizma
0

16 det vart ju fel sida :) jag ska se om jag hittar dom itne så fina men ofta så gör Kinesuppfödare egna kläder det är allså som pjamas bra för frusna hundar inne. De älskar sina dräckter :) itne så snygga men de trivs i dom ;)

Karizma
0

Googlade och hitta denna det fanns ju lite fina med

http://www.chinese-race.net/24919751

MaaariaS
0

Åh va fina dressarna var…skulle kunna tänka mej flera såna till min kille.

zabelle
0

Täcken för att hålla värmen eller regntäcke tycker jag är ok. Likadant för att skydda tex nakenhundarna från mygg, kyla och sol. 

Men tröjor och andra kläder för att det är "gulligt", har jag inget till övers för.

Zabelle   

Karizma
0

24, då är vi lika här jag anser att kläder för att göra dom söta/tuffa är inget för mig heller men har man nu en nakenfis så kan man lika gärna försöka klä dom lite snyggt :)

spikes
0

Kläder i alla ära,men då ska dom fylla en vettig funktionFlört

Karizma
0

23, vad har du för hund? :) bilder gillar vi Flört

Freke
0

Säger som Lena i #26

Har inte riktigt förstått varför, man ska??
Men det är väl av samma anledning som människor inte förstår varför jag har den hunden jag har!

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

MaaariaS
0

#27 En riktigt fryslort fast han har päls, en chinese crested/papillon….

[Wera]
0

#29 Åh skulle jätta gärna vilja se en bild ;* Har nämligen också en chinese crested blandis (#14)

Tixy
0

Kläder som fyller en funktion, ja!
Jag kan mycket väl tänka mig att ha en "tröja" på min pudel sedan, om det är blött och kladdigt ute. Just för att den ska gå ner lite på benen också, och ändå skydda bra.

Idelma skulle dock inte kunna ha kläder, däremot täcke. Har försökt sätta på henne en tröja bara för att se förut, och den skulle hon ha död på. Obestämd

MaaariaS
0

#30 Max

MaaariaS
0

# skulle naturligtvis skriva …Här är en bild på Max !!Skrattande

spikes
0

33,det är en söt charmknutte du har därKyss

MaaariaS
0

#34 Jajamen han är ännu charmigare i verkligheten pga av alla hans knasigheter ….Flört

Karizma
0

35,Han var bra söt hur gammal är han? Ser ut som en Puff och även håriga hundar kan frysa. Och både papillon o kineser är rätt fulla av liv de gör sina knasigheter och visst är det svårt o få deras sanna jag på bild :) Men det där var ett sött kort på Max

MaaariaS
0

Han är 6 år ,men många som träffar honom tror att han är valpFlört och blir helt chockade när dom hör hans ålder.

Fridaaaa
0

Jag anser att att man bara ska ha kläder på dem hundar som behöver det, t.ex nakenhunden, nyrakade hundar, gamla hundar osv. inte för att det ska vara snyggt eller sött. Utan man ska ha ett syfte med kläderna

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaW
0

Jag tycker, som dom flesta andra redan skrivit, att det är okej när det fyller en funktion. Däremot om min hund nu skulle behöva kläder av något slag, skulle jag gärna köpa fina kläder framför enbart funtionella. Fast dom ska ju självklart vara funktionella med, och så lite ivägen för hunden som möjligt, men hellre snygga än fula, om ni förstår vad jag menar.
Har faktiskt en jultröja, men brukar inte använda den mer än vid fotografering då Dobby hatar att ha kläder på sig Tungan ute Men funderar på att ha den på viggo (han störs inte av den) på promenaderna i jul, om det blir kallt. Den är utformad som ett vanligt regn/vinter täcke.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

JenD
0

Jag tycker väl som alla andra att det ska självklart fylla funktion. Klänningar tex är bara dumt.. Däremot så väljer jag hellre en fin tröja/jacka till min lille hund istället för en tråkigt tröja som "bara" fyller en funktion. Min lille har med luva och fina mönster osv men han fryser inte och dom sitter bra på honom.

Dessutom älskar han sina tröjor, varenda gång jag tar fram en tröja står han och hoppar upp och ner på bakbenen och blir jätteglad :)

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **