Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 764 ggr
Tixy
0

Godmorgon 9/12

Morrn morrn!

Hur mås det idag hos er?
Själv är det ganska risigt, så far min får ta hunden nu på morgonen, så får jag försöka sedan under dagen. Puh, inte kul att må såhär. Både psykiskt och fysiskt. Obestämd

zabelle
0

Godmorgon Tixy och alla andra som sover ännu.

#0 Hoppas du piggnar till uppåt dagen!

Jag är fortfarande ordentligt förkyld, men hoppas klara arbetsdagen ändå. Provade nån läskig huskur igår med bla sambal olek, vitlök och hönsbuljong Tyst .

Husse får ensam ta alla promenader med vovven tills jag piggnar till.

Ha det gott idag allihop.

Zabelle   

Tixy
0

#1 Tack, och detsamma!
Uh, hur hemsk var den huskuren på en skala 1-10? Låter inte som något man vill ha, åtminstone inte när jag läser det såhär. Tungan ute

spikes
0

Morrn på erGlad

Här mår vi prima,har nyss försökt få in min hund men han hade inte tid,det var roligare att rulla runt uteSkrattande,Spike är smart han gick in och gosade upp sig i soffanKyss.

Idag blir det prommisar och sen ska jag städa lite,kylskåpsdags, och sen blir det matlagning och bak,ska nog ta nån tvättmaskin också.

0-1 Hoppas ni kryar på erFlört

Tixy
0

#3 Mysigt med bak. Skickar du lite "krya på dig"-bullar till mig och zabelle? Oskyldig

spikes
0

4,Kommer med il post nuSkrattande

fridaas
0

Morrn…

Här har man en hund som både har kissat och bajsat inne, igen.. trots att vi nyss vart ute *suck*

Vet snart inte vad jag ska göra, hon vet att hon inte ska göra så.. men men börja om med rumsrenhetsträningen igen..

Idag blir det till att åka och handla julklappar iaf.. sen bara hem och ta det lugnt och träna rumsrenhet då..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

6,En fråga gör hon bägge delarna ute också?

fridaas
0

#7 Ja det gör hon, helt utan problem =/

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Royalz
0

#8 Du kanske får vara ute lite längre med henne så hon hinner kissa och bajsa två gånger innan ni går in :)

spikes
0

8,Ibland kan det vara så att "sparar" alltså bajsar och kissar på flera ställen,fast hon är tik,vet flera tikar som gör så…testa om det är så någon gångFlört

AnnL
0

God Morgon!

Väntar fortfarande på programvred till tvättmaskinen. Snart en vecka sedan den beställdes Tvättkorgen är över full. Rynkar på näsan

Det blir en långpromenad i skogen. Och så ska jag göra grönkål och lägga i frysen. Ska även försöka hitta mina formar till mandelmusslor.

# 0,1 Krya på er.

Ha en skön onsdag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

spikes
0

11,Dom har du lagt på ett jättebra ställe,det är jag säker påTungan ute,genom sig själv känner man andraSkrattande.

Ha det gott kram!

AnnL
0

#12 Har en känsla av att dom ligger i någon av flyttkartongerna i stallet. Men vilken? Obestämd

zabelle
0

#13 Den understa till vänster! Tyst

Zabelle   

AnnL
0

# 14 Ska kolla om du har rätt.

Jillsan4
0

God morgon på er. Idag blir det promenad med hunden. Känner mig inte riktigt kry men men hunden måste ut och husse jobbar.

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min buss går till jobbet om 10 min!! GOD MORGON ALLA!!

ääähhh…ville berätta att i natt fick vi våran sista marsvinskull.En pirns blev det!

MÅSTE SPRINGA NU! HA EN BRA DAG ALLIHOPA!

KRAM PÅ ER!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Tixy
0

#17 Men herrejösses, vad söt! Är det lugnt om jag snor honom? Kyss

zabelle
0

#17 Grattis grattis!

Zabelle   

AnnL
0

# 14 Du hade rätt. Förvånad Nästa gång jag är av med något ska jag fråga dig var det är. Flört

Svea-
0

Nu så hemma igen…Pust…

Hoppas nu alla som är sjuka,krassliga på ett eller annat sätt ska må toppenbra så fort som möjligt igen.

Zabelle,häftigt att du visste var den var!!

Tack för alla grattis hälsningarna! Tixy han är till salu ;)

Ha en bra kväll!

Tixy
0

#21 Åååh! Man blir ju ganska sugen. Vad är han för ras? Kyss

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tixy han kommer ev bli semilånghårig då jag ej vet vilket anlag som är dominant,långhår eller korthår.Han är petavlad,mamma släthårigpet hona choklad/golden & pappa lunkarya(strävlång.),goldenaregente.

Han är just nu vågig i pälsen vilket dom släthåriga inte är när dom föds,men lunkarryorna är det,i alla fall har det vart så hos mig ;) Så jag tror han blir semilånghår!

Han är bara ett par timmar gammal på korten!Arrghh..så zzööött!!Han har oxå 2 vita tassar.

Karizma
0

17, Grattis :)

idag mår jag inte så jätte bra känner mig lite snurrig pga tog svin-sprutan men har gått våra promenader men känner att det inte vart så där himmla roliga promenader pga det gungar för mig. Men pussar har delas ut iaf och vi har sovit framför tv från 9-12 sov jag det är ovanligt. Min man vet att jag gillar kineser och en bekant till han har fått Valpar vi får ta en på avbet om vi vill men jag orkar inte tänka på det nu. Så jag säger inte ja men vart sugen iaf :) Hoppas ni har det gott nu ska jag ta det lungt igen ska väl sätta mig vid tv :D // Ha en bra kväll

Tixy
0

#23 Åååh!
Hur är det med långhårsmarsvin, är det bara superborstning som gäller, eller är det även trimning/klippning? Eller både och?

[iurochskur]
0

Godkväll!

Jag mår inte så vidare, förkyld och täppt i bihålorna och ont i halsen.

Men är sååå glad idag eftersom min dvärghamster hona just håller på att föda sin kull-

Ronja har nog känt på sig nåt och har faktiskt gått fram och nosat på buren flera ggr.

Kram!

zabelle
0

#20, 21 Visst var det lite fräckt att jag gissade rätt?? Tungan ute

#24, 26 Krya på er båda två.

Zabelle   

Svea-
0

# tixy en av anledningarna till att jag gillar lunkaryan är att deras päls ej är svårskött på samma sätt som andra långhårsraser.Har men en glestandad kam och kammar tjjaa..en ggr per vecka räcker det.Sen får man trimma/klippa bort lite vid rumpen på dom annars fastnar det lite småpluttar från rumpen där.Men jag tror absolut inte han får såååå lång päls,mer som nått som står rakt ut eller så…hahahha…

Tackar igen för fina grattis hälsningar..

Och KRYA PÅ ER ALLA SJUKLINGAR!

Tixy
0

#28 Ah, okej. Glad Tyvärr har vi ju ingen plats här nu, lite surt. Men han var ruskigt söt!