Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettagility-freestyle-rallylydnad-frisbee
Läst 2189 ggr
kickelina66
0

Rallylydnad

hej. Har läst på lite om rallylydnad och det verkar roligt. Är det någon som provat? Funderar på anmäla mig och äldsta sonen till en kurs. Skulle vara roligt att gå kurs för att lära känna lite hundfolk igen.

AnneN
0

Har aldrig testat men det verkar skoj =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
0

Inne på tävlingshudar iFokus så är det några som håller på med rallylydnad…..

kickelina66
0

#2 tack. Då ska jag kika in där och kolla lite.

Jennifer89
0

Jag har nu i vår gått en kurs och jag tycker att det är väldigt intressant och kontakten mellan hunden och föraren blir starkare och bättre =)

kickelina66
0

#4 Ja det är det som lockar mig. Jag har en äldre(6år) omplaceringshund som jag vill göra något roligt med. och att kunna stärka kontkaten mellan hunden och vår 9 åriga son.

Cerrolyn
0

Det är roligt, men jag tycker att det känns lite banalt, men det kan vara för att jag håller på med den traditionella lydnaden också. Men i juni ska vi debutera på rallylydnadsbanan.

Som du skriver så låter det som en bra sak för er.

**MVH Cerrolyn

Gille
0

Jag hoppas börja med lite rally till hösten! Underbart sätt öka kontakten med sin hund INFÖR tävlingslydnaden. Särskilt en hund som min Glad

Zickan84
0

Jag har tränat Rallylydnad i snart två år, och tycker det är toppen kul! Tränar det med min ena husky och min gårdis. Det passar dom både jättebra! Man får ju vädligt bra kontakt med sin hund och man får prata och peka hur mycke man vill, viket jag tycker är vädligt bra eftersom min huksy kan vara lite svår motiverad ibland,men med lite tjoo stoj så är han med. Givetvis tränar vi med lite gotta oxå =) Nu tränar vi i fortsättningsklass och har även börjat öva lite på avancerade skyltar, där hunden bla. ska backa i fot… vi jobbar på de!

På min hemsida finns en färsk blogg om när vi tävlade i rally förra helgen. Och i galleriet finns bilder från tidigare träningar och tävlingar. Kika gärna där om ni vill!

www.zickan.cybersite.se

Fridaaaa
0

Jag ska börja träna rallylydnad med med sankt bernhard :) Rallylydnad är något som passar ALLA raser :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cerrolyn
0

Visst gör de det, men det tycker jag att lydnad ocg Agility också gör. Allt beror på vad man har för kriterier.

**MVH Cerrolyn

Fridaaaa
0

#9 Men Agility passar inte alla raser, det är inte bra t.ex att köra Agility med stora tunga raser eller dem som lätt får höftproblem, i rallylydnad är det inga hopp osv.

AnneN
0

#11 Man kan visst köra Agility med stora tunga raser, man får bara se till att höftledsröntga hunden innan man börjar och sedan bygga musklerna på rätt sätt så hunden håller bättre.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

Det går att köra Agility med stora hundar men det är inte BRA. För när dem landar, så lägger dem hela sin tyngd på frambenen och det sliter väldigt mkt på hundens leder.

Jag vet, som har en stor, tung ras.

Fridaaaa
0

Plus att då passar det ju inte alla hund? För har den höftledfel kan man köra rallylydnad men inte Agility, och vanlig lydnad (lydnadsklasserna) innehåller alla hopp, så det går ju inte heller med en som har höftledsfel?