God andra adventsmorgon 6/12
Morrn på er!
Idag är det grått och trist och andra advent,så man får ta tillvara på de ljusa timmarna på dagen.
Har bestämt mig för att lägga om träning och prommisar nästa vecka,både jag och vovvsen kan behöva lite omrörning i grytan känns det som.
Idag ska jag färga håret på min mellanson,inte så kul
,och sen är det övningskörning som gäller
.
Ha en bra dag!
God morgon!
Jag ska iväg på julmarknad idag..
Dock är jag trött.
Vart uppe hela natten för att hitta hem åt en kattunge min syster så snäll, dumpade utan förvarning hos min pappa..
Shyssta klubben.. Nåja, allt verkar dock lösa sig.
Annars blir det mys med lite god mat och annat, slappa.
Imorgon är det upp tidigt som gäller, så inga fler kattungar nu!
Ha en bra dag allihopa
Vi ska också på julmarknad idag när barnen kommit hem från pappa. Ska inhandla ett rött halsband till Izzie som jag såg i djuraffären igår…hon mååste ju ha ett rött till jul
.
Ha det bra!
1,Skönt att det ordnar sig för katten
2 Hihi vad sött
#3 Jag är nog halsbandsmissbrukare eller nåt
. Hon har 3 halsband nu. Och förra hunden hade nog fler…i olika färger och med nitar m,m.
4,Jag gillar också halsband,men det är ingen mening på min Snodd dom syns ju inte
,Spike har ett svart snyggt med reflex runt om
God dag!
Idag har vi vart o tagit oss en skön promenad på över en tim. Inte så fint väder men det regnar inte så det gäller att passa på :) Ska ta det ganska lugnt idag.
4, halsband är fint jag såg ett glitter halsband o koppel lite 80-tal över det visst var det fint men lär inte synas så bra med hennes päls iaf. Därflör byter jag ofta saker/smycken i halsbandet nu har hon ett hjärta och man kan göra egna smycken till dom med. Men jag tycker det är fint o piffa till det lite men ändå kan det enkla se fint ut vi har svart läderhalsband o koppel. I kopplet har jag ett smycke med eftersom det är silver-ring-hälla. Även bra att sätta reflexer i det går :) Men det är bra o ha extrahalsband o koppel och är det fint gör ju inget :) Ha det så gott alla!

Jag och Prillan vaknade för en halvtimma sedan och husse/sambo somnade sover fortfarande. Vi gick och la oss ganska tidigt i går. Fattar inte varför vi blev så trötta. Vi satt och nickade till flera gånger under eftermiddagen alla tre.
Bebis är dock vaken, väldigt vaken. Den har för tillfället vänt sig med fötterna uppåt och jag får en känsla av att den tänker ligga kvar så nu. Sparkar mot revbenen är inte så kul.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
God eftermiddag!
Har varit och handlat på förmiddagen.
Ska snart ut i skogen med Silver. För övrigt blir det en lugn söndag. 
Ha en bra andra advent.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
7, när är du beräknad till?

#9 Runt skiftet Februari/Mars. Lite tidigt att vända sig, men man vet ju aldrig med första barnet tydligen. Känns som att det var länge sedan den hade gott om plats där inne.
Med Vänliga hälsningar
#10 Så roligt för dig/er
.
Barnet kanske sträcker på sig och puttar med huvudet eller boxar med händerna. Mina barn har också gillat att boxa och hålla på med mina revben
.
ja det var tidigt bäbisen la sig tillrätta. 1a barnet för mig la sig till rätta ´3-4 veckor innan stor som ett hus var jag :) bara 22kg gick jag upp hahaha från 47-69 kg kännde mig så smidig men måde kanonbra pigg o glad fick dok äta en massa järntabb o hård blir man i magen. Gick snabbt ner kg efter 2 mån var jag normal. 2barnet la sig tillrätta oxå 3-4 veckan gick bara 10 dagar över tiden o denna övertid känns ju lika lång som hela graviteten har gjort.

#11 Tack, det är jättespännande! Att revbenen är så intressanta är ju synd, jag vill ju gärna ha mina revben kvar. Bröt de två understa på ena sidan när jag var liten så de pekar inåt och gör det riktigt obehagligt.
Med Vänliga hälsningar

Go kväll allihopa!
Nattugglan är i farten
Här hemma är det städning & tvättning som gäller.Tvättstugan var galet fullbokad så jag fick tid först kl 22.00.Det är okej för mig att tvätta sent,men jag skulle ju komma i säng i tid i kväll.Hmmm…jajaja…
Blir så sur på mina kuddar i sängen min,eller ska jag bli sur på mig själv tro
eftersom jag är som en elvisp i sängen & trycker upp kuddarna mot väggen sen ligger jag helt galet vriden upp mot väggen & sover.Det resulterar i en väldigt stor smärta i nacken,väldigt ofta.Nån som har nått bra knep för sånt här?
Grått,trist,regningt väder här hela dagen lång.
Det har blivit några slappa promisar med en trött matte som har ONT i nacken
Hoppas kunna hinna tvätta upp hundtäckena oxå som inte är så fina nu eft detta dumma väder.
Trevlig kväll på er allihopa.
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

#11 #12 Känner bara sparkar uppåt, inga neråt alls längre…hmmm..Ska prata med min BM om det på tisdag.
#12 Jag har alltid varit ganska liten och smal och har bara gått upp några få kilon…känne mig väldigt trött. Järnbrist fick jag redan i vecka 14 och jag har ätit niferex sedan dess. Så detdär med hård mage känner jag väldigt väl igen, inte så kul.
Med Vänliga hälsningar
Godkväll allihop
Vi har varit på julmarknad i dag och insupit lite julkänsla.
Har passat på att vara ute och leka mycket med hunden i helgen. Vi har lånat med oss grannhunden, men hon orkar inte riktigt hålla Hebbes tempo. De är båda 10 år gamla, men åldern märks mer på granntiken.
I morgon är det dax för jobb igen så klockan ringer tidigt.
#14 Har du provat en Tempurkudde? Innan jag skaffade min vaknade jag ofta med värk i nacke och axlar. Sover numera som klubbad med min älskade Tempurkudde.
Zabelle
15, jag fick överdosera då jag hade mycket järnbrist än idag får jag äta dubbel normal dos men jag tar lite katarinplommon :)

Zabelle.. nej det har jag inte gjort.Det ska jag googla på så får vi se om det kan vara något för mig.Att vakna utan smärta skulle vara väldigt skönt.Tack för tipset!
#18 Tror att de har "prova på garanti" på de flesta ställen som säljer Tempur. Kan ta några dagar att vänja sig vid en sån kudde.
Zabelle

Zabelle..hhmm okej det e ju bra info.Och jag som har så bra tålamod,eller absolut inte.Men jag ska kolla upp kudden å ge mig till tåls,bara jag kan sussa bättre å vakna utan AJAJAJAJA…
21, jag sover ju bara på magen :( så de där funkar inte för mig då känns som man blir strypt :S Annars sover min man på en o han sover som bara den vaknar och är bra i nacken :) Vi köpte nya madrasser det vart så himmla mycket bättre med men isf att köpa dyra bäddmadrasser köpte vi skumgummi på jysk ca 400kr st det rädda min rygg iaf :D