Rörlig avatar & epilepsi
Jag undrar om ni som har rörliga avatarer har tänkt på att de som är epileptiker kan få anfall av dem?
Jag har precis fått höra av en medlem att hon får epileptiska anfall av de rörliga avatarerna och det går så snabbt att hon inte har en chans att hinna trycka på "Esc-knappen" för att stoppa avatarerna.
Så snälla ni som använder rörliga avatarer ta hänsyn till de som är epileptiker och byt till en Avatar som inte är rörlig.
/Mvh Anne, sajtvärd
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det var jag som bad Anne om detta.Tusen tack för att du skrev detta
Det är jätteobehagligt när de dyker upp blinkande eller andra rörliga avatarer.Det finns så klart lite överallt,men här på iFokus på de sidor jag personligen håller till mest är skulle det vara skönt att medlemmarna tänker på detta 

Pernilla och alla ni andra med liknande problem, ni kanske kan trycka på esc-knappen i förebyggande syfte då ni öppnar en tråd, mest för att minimera risken för att få ett anfall pga dessa rörliga avatarer.
_**/Mvh Anne
Väl värt att tänka på!
Jag hade inte en aning om att sådant kunde utlösa attacker!
Vad hemskt Pillan!
Hoppas folk tänker på detta då!
/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus
Tycker också att det är bra att tänka på. Men jag funderade på en sak. Dessa blinkande reklamer som finns här till höger om inläggen, kan man få anfall av dom också?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
jag har inte det men helt klart förstår jag att det kan framkalla anfall, hur är det med denna blinkande reklam? Sen ett tips kanske jag kan inget om epelisi men det finns olika gratis pogram som man kan göra det mörkare jag har GammaSutra det är jätte skönt när jag har huvudvärk. Så även ni som är lite ljuskännsliga är det bra för.

#7 Vad gäller reklamen, se #6 
_**/Mvh Anne
Jag ska ta o fixa det för reklamen är lite jobbig :)
Det är olika hur de rörliga reklamerna påverkar.Den med 10-kronorna är ingen fara för mig,men kanske andra reagerar på den.Det är framförallt blinkande i olika färger eller avatarer som rör sig hela tiden eller byter bild varje sekund osv.
Tycker det är jättegulligt av er att tänka på oss som är lite känsligare
*puttar*
Kan vara bra att tänka på ;)