Olycka på träning
I går hade vi valpkurs för andra gången, det e bara Wilma och Tjabo som går i gruppen. Vi fick öva inkallning när Tjabo plötsligt inte lyssnade alls och strosade bort, längre och längre till han var ute på en stor väg. Smällen när han blev påkörd och skriket följer mig ännu men tack gode gud så blev han inte skadad.
Man vet aldrig när olyckan är framme men vilken chock det blir när det händer och jag kan bara hoppas att vi aldrig kommer att gå igenom det. Wilma är bra på att lyssna på kommandon och jag hoppas att det fortsätter så.
Men herrgud!! vilken upplevelse!!,så skönt att han klarade sig ändå
Oh fy! va hemskt…..mina tankar föll direkt på en tjej som jag har haft och som blev påkörd med en komplicerad bäckenbrott som följd….Hon var bara 10mån, och min dotter var ute med henne och tappa kopplet när hon rusa iväg efter en annan hund….och sprang rätt över vägen när det kom en bil…
Ja det var dom mest hemska timmarna jag har upplevt, innan jag äntligen fick komma till djursjukhuset med henne…..Dottern föll i chock, så hon somna bara direkt av hemma…hon var 11 år då….och hade ju misst sin pappa i en bilolycka några år tidigare….så det blev för mycket för henne då….
Hunden fick åka till Strömsholms djursjukhus för operation, och det gick jättebra, och hon fick leva i dryga 9 år till, men sen tog cancern henne istället….
Nej ingen vill uppleva något sådant…..

Usch vilken chock för en 11:årig liten tjej som dessutom haft en stor sorg tidigare. Beklagar det verkligen även om det nu är ett tag sedan.
Oj!
jag trode alla hundklubbar hade bra inghängnat iaf när man träna valpar/unghundar för de får ofta syn på något roligare än husse/matte rätt som det är.? Men vad otäckt fy vilken tur att inget hände med hunden. Men det vart en smäll ingen person som skada sig?

Vi tränar för en privat kille som tränat hundar i 30 år och har valt ut ett ställe långt från vägen men denna vovve lyssnade iiiinte alls & sprang långt.
Det jag tycker e bra med honom är att vi som nu är endast 2 st eftersom tex Wilma bara e 14 v, inte mycket som stör då och som nu på söndag ska vi träffas i centrum för att träna dem i stan. Ej lösa ha ha ha…. 
Nej, ingen person kom heller till skada så utgången var ju bra.

Åh, så hemsk upplevelse! Jag minns när min lilla kisse Zingo följde med mig på prommenaden med hundarna och pep ut framför en bil. Det gick inte alls lika bra och jag fick själv avliva henne på plats. Trafik är skrämmande. Jag är livrädd för att Prillan skulle smita i stan och bli påkörd, det ligger jag ibland sömnlös för. *ryser*
Tur att det gick så bra, och lycka till med fortsatt träning!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#6 ursh det där var inte kul upplevelse. Jag fick med mig grannens kissar med ofta på våra promenader när jag märkte dom var med fick jag vända för ringa på så de kom in, för jag vet att katter bara kutar rätt över vägar o de vill inte jag uppleva.
#2, tur att hunden klara sig och även dottern det måste vart sköt för henne att få ha kvar hunden i 9 år till.

#7 Vet faktiskt inte vad Zingo reagerade på för hon brukade gå precis efter Jelisej helatiden. Hon hade aldrig vikt en tum förut, men just då fick hon för sig något. *snyft* Och Jelisej blev också helt chockad. Hans myskatt luktade blod och rörde inte på sig…fy.
Med Vänliga hälsningar
fy.. chanel är ju kattälskare även om katten inte är hundälskare så fick hon 5 st katter att gilla henne men röda katter ser jag lockar mest rödvita med helst mycket vitt ser hon en sån låter hon som en katt hon jamar
men tyvärr så blir inte katten mer chansleälskare för det
Men detta med olyckor är så sorligt men himmla kul o läsa bra slut men blir chockad när man vart med olycka. Men vet ju aldrig hur man ska reagera själv tjuter jag var med o såg en bild som slada o volta 4 volter, de i bilen vart inte skadad. men jag fick larma abulans o givet vis tjöt jag o lät helt kaos. Vill ju vara lugn o sansad.

vilken snygging :)

#11 Javisst, han heter Allan Ballan. Min syster föder upp missar av rasen cornish rex nu. Jättehärliga och "hundiga". Nu blev det lite OT här i tråden. Länk till hennes hemsida.
Med Vänliga hälsningar
ja sorry att vi vart lite ot :D