Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 861 ggr
spikes
0

God fredagsmorgon 4/12

Hej hopp och morrn på er!

Hur är det idag?,verkar som de flesta inte vaknat ännuObestämd.

Hoppas inte gråvädret på vissa ställen tar orken ur erGlad.

Ha en fin helg allihopaFlört

Freke
0

Hmm.. Vaknar och inser att jag vill inte gå ut med hundar idag!

Blött och grått, tråkväder?? Åhh jobbigt, det var ju så skönt å slippa torka hundar när man varit ute..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

1,ja orken tryter när det är sånt väder för mycket,men samtidigt är det viktigt att ta tillvara på ljusets timmar då,så jag ska ut och gå i tråkvädret mitt på dagen ändå,men utan träning har man ingen lust ska man inte hålla på.

Dom får leka med sina pinnar och annat bäst dom villFlört

Trollhassel
0

Så trist att gråvädret är tillbaka. Både jag och Prillan vill ha minusgraderna tillbaka. Jag fick släpa ut henne i morse för att kissa. Hon ogillar leran. Konstigt nog är sambo/husse glad att det inte är minusgrader. Han hatar allt under nollan..jag kan inte förstå hur dethär vädret kan vara bättre än gårdagens väder.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Karizma
0

här är det lite vitt kvar :) inte så kallt +2 så det blir någ inte kvar så länge tyvärr. Idag ska vi till stugan för kolla av lite och ta hem dammsugaren då våran här hemma låter inte så frisk längre Flört Chanel lär bli glad att åka dit det brukar uppskattas som vanligt harman lite o styra i men promenader ska tas. Ha det så gott alla!

Tixy
0

God morgon!

Usch. Jag trodde att jag skulle dö på kuppen när jag var på väg till bussen till skolan. Supertunt lager is, som man inte såg. Riktigt otäckt. Och jag har inte införskaffat vinterskor än! Tyst

När jag kommer hem ska jag fixa med kaninen, därefter ut med hunden och sedan bär det av till fästmannen. Får se om datorn följer med, eller om jag snor hans lite oftare än vanligt. Behöver egentligen plugga "lag och rätt" i helgen också, så det skadar ju inte om min är med.. Hur som helst, får se om jag orkar släpa på den.

Idelma får umgås med mina föräldrar i helgen, dock får jag säkert åka hem imorgon och ta ut henne långt ut i skogen vid 15-tiden. Det är marknad i vårat lilla centrum, och vid 15 ska dom köra fyrverkerier. Det är riktigt elakt! Skrikandes

Ha en trevlig fredag!

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja god morgon på er allihopa.

Här är det kallt,med lite frost på bilar och lite sisådär fläckvis.Halvgeggigt med andra ord.Men himlen är ljusblå ändå med stora fluffiga moln och just nu är det inte jättegrått ute och jaaa det är jag lite glad för ändå.

Pratade med en vän i går när jag handlade på ica,hon ska öppna butik här där vi bor.Och inte vilken butik som helst,utan djurbutik.Eller vad säger man nu då?Hon ska sälja djurfoder,hundmat,kattmat osv.Sen om allt går bra så ska hon utveckla det till lite till.

Gissa om jag känner så här: GladGladGlad !! Jag har ingen bil & körkort så jag är ni vet så där beroende av att andra ska åka & handla,vill hämta upp mig osv.Eller så beställer vi över nätet och då blir det ju alltid en kostnad till.

Om allt går som det ska öppnar hon i slutet av dec/början av jan.Jag ska hjälpa henne med reklamlappar och sånt jag kan.Tänk er HUNDMAT,KATTMAT,KATTSAND PÅ NÄRA HÅLL!!VILKET LYX!

Annars ska jag gå ut med mys-gos-hundarna på promis om ett tag & åka & jobba.I dag blir det fortsättning hos chillorna,degusarna osv.

Ha en bra dag på er allihopa & kram oxå såklart!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Karizma
0

#6 kul att få jobba med det man gillar och kan :) söt bild du visar man får lust att krypa ner till den där pussnosen ;)

Tixy
0

#6 Vad skönt du kommer få det! Toppen ju! Skrattande
Jag skulle också vilja ha en djuraffär nära, nu är det 10 minuters biltur till dom två närmaste, och det är ju inte alltid far är sugen på att köra mig.

Svea-
0

# Karizma, ja det är kul & det jag inte kan får jag ju ta å lära mig.Har flera såna där bilder på Ice,han ser galet rolig-söt-mysig ut när han sover så där.Ibland faller läpparna ner oxå..Hahahha…det ser helt supergalet ut!

# Tixy,jag vet hur det är.Jobbigt som attan att försöka få skjuts hit å dit.Så jag är verkligen jätteglad & hoppas det går supertoppen bra för henne.

Tixy
0

#9 Det skadar ju aldrig att försöka i alla fall. Så länge hon lyckas få folk att veta att hon finns där, så ska det nog gå bra. Glad

fridaas
0

Godmorgon, ja här är det morgon fortfarande, för ingen av oss, varken djur eller människa har gått upp än.

Idag blir det en slappardag tills min moster kommer och lämnar av en iller som jag ska vakta tills på torsdag, hur det nu ska gå.. min illers bror från kullen efter.. känns lite läskigt eftersom brodern (Herkules) har bitit mig en hel del när han var yngre. Banditen skulle aldrig göra något sånt.

Men skam den som ger sig, min rädsla för Herkules ska försvinna!
Och ska försöka övertala en kompis att jag inte alls behöver åka till hispan pga konstiga drömmar.
Drömde nämligen att han var ute med en hund och såg man den framifrån såg det ut som en dalmatiner, men kom man från sidan eller bakifrån så såg det ut som en schäfer.. Det är väl normalt?! Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Trollhassel
0

#11 jag kan lugna dig med att berätta att jag drömmer varje natt, och det är riktigt sjuka drömmar ska du veta. Ta det lugnt och glöm hispan…

…för i natt drömde jag att jag flög till Korea med släkten (?) och vi hamnade på en flygplats som tydligen var "en förlängning av arlanda" som låg i Korea. Det fanns 1000 saker i Korea som var belagda med dödsstraff, bland annat att flyga flygplan när man är gravid efter vecka 25 (vilket jag är). Således skulle jag avrättas i Korea och flydde ut på ett risfält som var lerigt, blött och fullt med blodsugande insekter. När man tittade på leran såg den ut som fint vatten, men när jag tvättade av mig i vattnet så såg jag att det var kladdig lera. Hela min omgivning var full av lera, blod och insekter så jag sprang till en liten butik och gömde mig bakom disken. Där låg min mamma som också gömt sig för att hon ville slippa dödsstraff för att ha druckit en kopp kaffe utan att lämna sina personuppgifter först.

Dethär var absolut inte en ovanligt konstig dröm, tvärtom en ganska normal dröm för min del.

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

#12 du var gravid eller? Då har man otroliga drömmar både knäppa snurriga o jätte 6-drömmarna. Skäms

[Empisen]
0

God eftermiddag!

Här hemma har vi inge vatten, några gubbar ska hit idag och kontrollera alla vattenrör, så vattnet är avstängt.. Lite jobbigt faktiskt.
Hundarna ligger och sover och jag spelar dead space.. *suck* ingen rolig dag.. Tråkigt väder är det också..

I eftermiddag ska jag däremot åka iväg och övernatta med ett par kompisar, kolla på skräckfilm och lite sånt där Flört

Ha en fortsatt trevlig dag!

Trollhassel
0

#13 Javisst, det är något otroligt vad man kan drömma! Ibland skäms man när man vakanar haha! Jag både går och pratar i sömnen också. Tur att vi inte har några farliga trappor hemma som jag kan ramla i med min stora mage. Sambon säger också att jag skrattar nästan varje natt. Vissa nätter har jag vakna av att jag skrattar men då kommer jag aldrig ihåg vad jag drömde :P

Med Vänliga hälsningar

Svea-
0

När jag var gravid drömde jag att jag födde kattungar.

Sen var det en tjej som var gravid samtidigt som mig & hon hade vart otrogen mot sin man,och sa att hon måste erkänna detta innan förlossning pga att mannen hon vart med var väldigt olik henne & hennes man,för att uttrycka det fint & inte trampa någon på tårna så beskriver jag denna man hon vart otrogen med som mörkhyad.

Jag drömde sen att jag födde tvillingar,som var väldigt mörkhyade och min "man" anklagade då mig för att ha varit otrogen,jag blev helt förstörd och sa att det har jag inte,absolut inte.Men han trodde mig inte & lämnade mig på stört.

Allt detta pga att denna tjej berättat detta för mig,om sin otrohet.

Pust..

I dagsläge består mina drömmar ofta av jätteläkiga mardrömmar.

Trollhassel
0

#16 Oj, det lät som en jobbig knipa hon satt sig i. Det hade väl inte varit något vidare bra vis att få reda på att flickvännen varit otrogen…hmm Kattungar har jag aldrig drömt om, men jag drömde att Prillan var mitt lilla barn och det var lite obehagligt faktiskt. Jag ville ju ha ett människobarn :P

I förrgår natt drömmde jag att jag fick barn och att barnet redan var runt 4 år och hur ouppfostrad som helst. Vi jagade omkring honom och han bara tog sönder saker och var jobbig. Från den drömmen vaknade jag helt svettig.

Med Vänliga hälsningar

Svea-
0

# 17

ja det var en väldigt jobbig situation eftersom jag är dålig på att ljuga & på att "hålla folk om ryggen" om det är pga såna här saker.Så jag tog illa vid mig på nått sätt / tog åt mig på nått sätt?Och det blev en "börda" att bära att hon vart otrogen.Hon var inte så jättebra vän till mig heller.Tur att hon berättade detta inom kort eft hon sagt det till mig..Jag hade nog ej orkat hålla tyst annars.

Tror att nog oxå att det har att göra med att min pappa var otrogen hela tiden mot mamma & jag var hans skydd mot att bli påkommen.Otrohet för mig är väldigt svårt & smärtsamt .

Hoppas du får drömma sött i natt!

Trollhassel
0

#18 Ja hatar också att veta om sånnt där. Kan ligga sömnlös och bara tänka. Jättejobbigt att gå och tiga. Jag har varit med om samma sak fast det var min mamma som var det…och jag visste om det.

Tack, detsamma :)

Med Vänliga hälsningar

zabelle
0

Godkväll

Mätt och belåten, nersjunken i soffan med ett glas vin.

Hoppas alla får en riktigt härlig fredagkväll!

Zabelle   

Svea-
0

Tack detsamma Zabelle!