Godmorgon 2/12
Idag är det kyligt ute, -3 grader i Malmö i morse. Det tog en stund att få bilen isfri. Man får börja leta fram mössa, termobrallor och halsduk när man går ut med hunden. Jag tillhör dem som fryser så fort det blir kallare än 5+ grader och jag gillar inte vinter alls utan längtar till våren.
Gillar ni snö och kallt eller är det någon mer som lägtar till vår och sommar?
Zabelle
God förmiddag!
Här var det 4,4° minus imorse. Nu skiner solen så det blir en fin dag att gå i skogen med Silver.
Ska på julbord med en väninna kl. 5, hon bjuder som tack för att jag putsa hennes fönster. 
# 0 Du är inte ensam om att längta till vår och sommar. Gillar inte heller höst o vinter. Dom två årstiderna kund vi hoppa över.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jag gillar vintern. Vinter och höst är mina favvoårstider.
Idag ska jag baka pepparkakor. Smällde ihop en god deg i går som har legat i kylen över natten. Känns perfekt idag. :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#1 Gott med julbord! Fast jag brukar vara mätt redan efter sillen…
#2 Jag brukar fuska… köper färdiga pepparkakor och glaserar dem med kristyr så de ser hemmabakade ut
Fast klenor ska jag göra i helgen, det är sååå gott.
Zabelle

Go morgon..
Stockholm i morse, vid 7-tiden -6 grader. Burr
Nu mitt pådagen -1 till -2 grader, men vindstilla och sol.
Skönt att det ändå han att torka upp innan det blev kallt, annars hade det varit ett äventyr att gå ut med Tzar och Izzie samtidigt!?
När 100kg Hundar drar iväg, ena lågt och den andra högt.. haha
Då är det inte roligt om det är halt ute
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Här är det också kallt idag, sambon fick inte upp låset på bilen i morse så han fick stå och lirka och försöka med lite låsspray, men till slut gick det 
Ska ut med Quila i kylan om en timme, tänkte mig en långpromenad om det inte är allt för halt…
~Quila Roze~

Prillan och jag har varit i skogen och njutit av solen och det vackra vädret. Har även uppdaterat hennes blogg.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Godmiddag!
Ingen sol men frost och lite snö i luften,så vi har tagit en långis bort till hästhagen och över ängarna i ett par timmar nu,Spike fick jag koppla då och då,det var ju såååå kul att springa järnet ju!,nu haltar han lite så nu är det sträng vila ett par dagar igen.
Man har ju inte hjärta att bromsa upp honom hela tiden,han njuter ju så mycket av att springa med stockarna i munnen
.
Snodden har nog rullat runt för njutnings skull varje kvart,och så fick dom leta godis i barken,medan Spike var kopplad passade jag på att låta Snodden klättra upp för nedfallna stammar och upp på höga stenar,Spike fick ju ändå gotta för han satte sig så fint bredvid mig varje gång
,man ska skämma bort gamla pankisar tycker jag
God eftermiddag!
Idag vaknade jag med ett ryck, hade försovit mig, skynda sig att mata hunden, ut med henne och hoppa på bussen, ringa kompisen och be honom att komma ner och hämta Celine, medans jag sprang bort till mötet, som tur hann jag och det gick bra. Sen gick vi hem, jag och Celine. Så idag har hon fått en riktig långpromenad, 7km. Var jätteskönt även att det var -4 ute.
Nu blir det matlagning och sen storstädning, Celine ska få sig ett bad oxå, då hennes vita päls numer är brungrågul.
godkväll får jag säga nu då 
Idag har jag gått promenad med mina två hundar för första gången sedan i somras!
Anledningen till att jag undviker det är att Dobby inte klarar av andra hundar, vi tränar jättemycket på hundmöten och det går frammåt, men är Viggo med och bråkar är jag rädd att han ska bli arg på honom också.
Det gick iaf jättebra, trots att vi fick en hund bakom oss
Kändes skönt.
Vi har också haft kallt idag, nu är det -11 ute, men jag tycker det är skönt! Sålänge det är minusgrader blir det iaf inte regn! 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

#10 Åh va gott 
~Quila Roze~