Jag älskar dig, vovven!
Brukar du tala om för din hund att du älskar den?
Om inte, varför inte? Tycker du det är knäppt, att man förmänskligar sin hund för mycket, älskar du inte din hund eller vad beror det på?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag brukar säga "Jag älskar dig" eller "Jag älskar dig så mycket", ganska ofta. Försöker säga det varje dag men ibland blir det inte av :P Men nästan varje dag säger jag det.
Det brukar bli lite knäppt om någon står brevid och så börjar man tala om för hunden hur mycket man älskar den.. Fast man får inte vara rädd för att skämmas lite när man har hund tycker jag :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Ja oja det gör jag många gånger per dag Chanel gillar när man kramas hon i sin tur visar oxå när det är kramdags då genom lägga huvet mot ens bröst rätt berdusigt med, inte mjukt. Man blir varm varje gång hon är så rar :) Även om de inte förstår just orden så förstår dom att man uppskattar dom med en varm röst och klappar mm.
Ja det gör jag, pratar ofta med Aramis och då blir det att jag säger att jag älskar honom och hur mycket han betyder och så, blir bara naturligt tycker jag :)

Jag älskar alla mina djur och det talar jag om för dem dagligen.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Varje dag!!
Jag försöker säga det varje dag. Ofta säger jag det i samband med att jag går hemifrån, vet inte riktigt varför. 
Flera gånger per dag brukade jag. I princip hela tiden XD
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Ja det gör jag
varje dag får dom höra det av mig,och sönerna är likdana oavsett om dom har kompisar hemma eller inte,dom är så vana vid dessa ord och djurens höga värde så för dom är det inget konstigt
Jag säger det också flera gånger om dagen till Silver. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Minst en gång om dagen.

Jag säger det till Quila dagligen, och hon besvarar det alltid med en blöt puss 
~Quila Roze~
Dagligen här, pratar jämt med dom…..och talar om för dom hur mycket jag älskar dom……och det är ju bara Frisco, Milo och jag här hela veckor ibland, så vi är riktiga snackkompisar….
, allra helst Frisco…..först lyssnar han med huvudet vickandes åt olika håll, så fort han känner igen något ord, sen brukar jag fråga om han vill prata, och då sätter han igång…ganska så högljutt ibland så man får dämpa ner han då……
Milo är ju ny ännu, haft han nu i 7 mån, så han är under inlärning….,men nu ser jag ju att han känner igen några ord han med och lyssnar så med öronen rakt upp o stora ögon…..har oxå upptäckt att han verkar vara väldigt lättlärd….o det är ju positivt….men mycket får jag genom Friscos agerande, han gör som honom…..
Den mesta tiden med honom har varit att visa just hur mycket jag tycker om honom och att han skall känna sig trygg här, och att det är kul här hemma, då skall han förhoppningsvis inte få någon lust att rymma längre…….han kommer direkt nu när jag ropar in dom efter att dom har varit ute på bakgårdens inhängnad…….det gjorde han inte förr, utan brydde sig inte alls, visa inte ens att han hörde mig…titta åt helt andra hållet…..
Det är ju våra älsklingar, så varför inte berätta o säga det till dom direkt….dom känner nog hur bra som helst kärleken som strömmar till dom……det är äkta kärlek det…..
Vet faktiskt inte just om jag brukar säga "jag älskar dig" men självklart gör jag det.. Blir mer "Du är så go" "min lilla bebis/älskling" .. massor med bekreftelse får hon iaf ;P , även om de inte förstår orden så förstår de tonläge och kännslostämmningen, så på ett eller annat sätt förstår de nog vad vi menar ^^
Jag är nog mer som #14. Jag småpratar med henne om allt möjligt fast hon nog inte förstår och säger nog sånt som "du är go" "du är min lilla buse" m,m och gosar jättemycket med henne. Men jag säger nog inte just orden "jag älskar dig". Tror okså att det är viktigt att man pratar mycket med dem oavsett vad man säger och att man har rätt sinnestämning och tonläge.
Jag pratar jämt med mina hundar, säger ota att jag älskar dom, pratar med dom om saker som går fel o.s.v, om allt möjligt