Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 2295 ggr
Tvillingmannen
0

VARNING FÖR DJURENS VÄNNER I BORÅS

Djurens Vänner i Borås har huvudsakligen ägnat sig åt katter, på ett fruktansvärt sätt, se bild. Varning för hemska bilder. De har för andra gången fått djurförbud. Nu har de gått över till att ägna sig åt hundar istället. De annonserar igår och idaggens BT att de har sju hundar som söker hem. Deras djurskyddsombud har plötsligen blivit djurkonsult.

De tror väl att detta skall ge mera pengar.

Vill varna för att lämna hund till dem då de kanske förvaras som katterna.

Sprid detta vidare så att de inte får tag på fler hundar som får lida.

Trollhassel
0

Va?! Är et sant!? Fy f** vad barbariskt! Djurens vänner?! Är det ett projekt som spårat ur eller är de som håller i trådarna bara ute efter pengar? Mår illa.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Karizma
0

Att dom änds får ha djur Förvånad de var ju nyligen jag såg att de plågat katter och låg kadaver lite här o där… tycker att en anmälas bör göras o helt djurförbjud på alla som vart aktiva arbetare där iaf.

AnneN
0

Va har det inte varit tal om att de faktiskt skulle få djurförbud?! Förvånad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

#3 jo, det har jag förmig jag med otroligt där ser man hur slappt det kan vara Gråter

Moa-16
0

FörvånadRynkar på näsanGråter Hemskt! Konstigt att dom får ha djur. Spelar väl ingen roll vad det är för djur. Katt,hund? Men antar att det är någon som kollar upp hur dom ev, hundarna har det. Har lite extra koll på 'djurens vänner i borås'?

spikes
0

Men fyyyyy bubblan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[nataschaj]
0

neej fyy va äkligt, det är som dem värsta skräck filmen juh!…

Stakkars nissar, hoppas verkligen dem inte fått lida… men tror nästan de..

å hur f*n kan man kalla sig för djurens vänner?…

Moa-16
0

Hörde på radio nyss, att dom inte får ha djur längre?

monicany
0

Men guuuu så hemskt, är det ingen myndighet som kan ingripa!!! får det verkligen va så här!!!!Gråter

Eija
0

GråterGråterGråter…fy fasiken, tänker på djuren o deras gamla mattar o hussar…..jag skulle ha blivit totalt knäckt om jag hade fått veta sådant, om jag hade lämnat in mitt djur hos dom….nä jag bara ryser vid tanken, och får ont i magen……

Hur i helsike kan det ha fått gått så långt innan någon har kollat upp dom, borde det inte finnas inspektörer som kollar då o då…..detta är ju oförlåtligt….ett strängare stickkontrolls lag borde finnas, och absolut nu när man ser hur saker kan spåra ur…..

Prenses
0

O FY FARAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var det ÄCKLIGASTE jag har sett på länge…… usch…. jag mår riktit riktit illa!

[Billan]
0

Tvillingman !!

Då undrar jag vad Du gjort åt saken mera än att skriva här. Här får förmodligen varken katter eller andra djur någon hjälp, bara en massa tyckanden och ojjanden.

AnneN
0

#12 Jag tycker det är bra att Tvillingman varnar så att det kanske kan undvikas att fler lämnar sina djur till omplacerig hos dem!

Vad han gör eller inte gör i övrigt i detta fall är inget som han måste redovisa för oss på forumet om han inte själv vill det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Moa-16
0

Hallå? Dom får ju inte ha djur mer!!

spikes
0

12,Varningar kan man aldrig! få för många av,sen får man väl kolla upp om det är seriöst eller inte,huruvida man gör nått åt det eller inte,är faktiskt upp till var och en.

Härinne är fler än du tror som hjälper varandra med både smått och stort,tycker du inte det utan uppfattar det som tyckande och ojjande,så kan du ju alltid låta bli att läsa eller?.Så man kan ju undra vem som tycker och ojjar värstSkrattande

spikes
0

14,Och hur många tror du struntar i sitt djurförbud?.

Trollhassel
0

#16 Väldigt många.

Min far arenderade ut ett stall till en dam som hade hästar och drev en liten ridskola. Hennes hästar såg ganska magra ut och tillslut vräkte pappa henne. Det visade sig att hon hade två arabiska fullblod i stallet som var anmälda stulna, och två travare som låg döda i dynghögen. Hon hade tydligen djurförbud sedan innan men hon hade skrivit verksamheten på sin 16-åriga dotter. Finns folk som gör så också. Skriver hela skiten på någon annan och fortsätter.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

17,Finns till och med uppfödare som gör så,trots djurförbud.

Brummen
0

Hej.

Jag är ju ny här, men har lagt in en länk i tråden namninsamling, där just detta om Borås nämns.

www.naminsamling.se

Mvh// Brummen

Moa-16
0

Ja, men dom har djurförbud iaf.

spikes
0

19,välkommen ska du varaGlad

20,Jaha och vad vill du ha sagt med det?

Moa-16
0

#21Bättre det än att dom skulle FÅ ha djur!!! Då blir det ju accepterat på nåt sätt.

spikes
0

22,Ja så är det,men fortfarande finns det synd nog alltför många som inte bryr sig om det…

[Billan]
0

Tvillingman . och alla andra.

Jag frågade för att personligen tycker jag att man anmäller till länstyrelsen där man bor. Och att man försöker med alla medel att få till ett besök.

Och jag lovar att visar du dessa bilder och de är från den plats som sägs, då är en djurinspektör där ganska omgående.

Du kan också be att få följa med ut till platsen med inspektören vilket är ännu bättre för då vet ju du vart det är och får även se att det blir jort.

Jag anser att alla varningar är bra MEN det räcker inte. Vet man att djur far illa är det var och ens skyldighet att göra något åt det.

Trollhassel
0

Djurens vänner är lite halvsunkiga. Det har jag upplevt under alla mina år som vegan och djurrättsaktivist. Jag tror absolut att dessa bilder kan vara äkta. Det skulle inte förvåna mig.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

"4,Kunde du inte sagt det på en gång då i stället?,men fortfarande är det upp till var och en om man kan-vill-eller ens törs göra en sådan sak,alla människor är olika och det måste man respektera,även det lilla minsta betyder något bra,finns inget fel alls i att varna för sånt här…sen är det ju uppenbarligen redan anmält därav djurförbudet.

Föressten nu vet ju du om det då kanske du skulle kunna göra det i stället?.

[Billan]
0

Varför anmäller inte Du då som gör allt så rätt.

Det är lika stort fel att inte anmälla om man vet att djur har det odräglit som att misshandla det själv.

Man kan anmälla anonymt, man behöver inte avslöja sin identitet. Jag har gjort måånga anmällningar både anonymt och inte. Klart man måste agera, inte bara sitta med munväder.

Tvillingmannen
0

Billan

Tack för Dina pekpinnar.

Allt som Du påpekat är gjort och mycket mer än Du kan ana.

Tänker inte avslöja allt här.

Bifogar bilder på Föreningen Djurens Vänners Djurhem Slussen.

Det är anmält så det behöver Du inte göra.

spikes
0

27,Men det var ju du som ställde kravet eller?och poänterade att man är sämre som människa om man inte gör det,så jag undrar vem som kör med munväder.

28,Jättebra skrivet och jättebra ageratGlad

[Billan]
0

# 28

Jätte bra gjort, hoppas det följs upp också.

Inga pekpinnar alls, bara rent konkret vad som kan/ska göras. Som ni skriver får man den uppfattningen att inget gjorts.

Jag tycker lika som er och agerar också lika med att anmälla  och gå längre om det behövs.

# 29

Du är bara grälsjuk.

Jag står fast vid min åsik oavsett vad andra tycker. Vet man att djur far illa är man skyldig att göra något åt det.

Vart säger jag att man är en sämre människa ??? Du läser och lägger till och drar ifrån som du vill.

spikes
0

30,Men hallå där undrar vem som är grälsjuk,det är ju bara att titta på dina svar så ser man.

Det är ju precis det du säger…att man är sämre bara för att man inte anmäler,nu får du ge dig pm,a mig om du vill gräla mera,och kapa inte alla trådar med sånt här.Försök vara lite trevlig i stället.

Nu återgår vi till ämnets ursprung!

Ozzy07
0

Nej, fy ### vad vidrigt, tänk att veta att man lämnat sin katt dit, vad man måste må dåligt nu. Vad hatisk jag blir mot dessa människor.

Tvillingmannen
0

Puttar upp