Julklapp till hunden
Är man lite larvig när man ger julklappar till sina älskade djur? Jag hör till den sorten som isåfall är det 
Hunden/arna brukar få ett paket med en leksak eller ett smaskigt ben i som de får riva upp själva. Det ser hur kul som helst ut när de får flisa paketet OCH ha tillåtelse till detta dessutom. Mischa Älskar leksaker och ben,helt klart den lyckligaste hunden i världen i det ögonblicket
Sen går han omkring o "pratar" med saken i munnen hur länge som helst för att visa vad han har.
Hästarna får havregrynsgröt med morötter o äpplen i på julaftonsmorgon!

Klart att djuren ska ha julklappar, de brukar även få födelsedagspresenter. 
Velvet brukar få någon ny leksak och/eller ett stort fint ben att ganaga på.
Katterna brukar få lite extra god mat + lite leksaker.
Till råttorna och gerbilerna ger vi lite extra gott att äta och eventuellt någon ny grej för dem att ha i buren.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Säger som Anne, självklart får våra djur både julklappar och födelsedagspresenter 
Vovven brukar få lite ben, godis och en och annan leksak och när hon fyller år får hon en minitårta och lite paket 
~Quila Roze~
Det är väl klart de ska ha julklappar
.
Aramis får en leksak som är inslagen, så får han riva upp paketet, det tycker han är jättekul och sen blir han helt vild när han upptäcker leksaken i paketet 
Kissen får extra god mat, han är mattokig så det är perfekt julklapp för honom 

Prillan ska få någon kul leksak, smaskigt tuggben och kanske ett nytt koppel.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Vi har hittat ett varsit JÄTTE tuggben till hundarna, med röd rosett runt
. Tror det kostade typ 249 kr/styck, så det va enormt stort.
Men det är inget dom kommer att få tugga på hur dom vill, för Zappa tuggar tills det är slut
Klart lilleman ska ha julklapp. Det blir ett gott ben inskaget i massor av papper, så blir det hjärngympa samtidigt. 
Och naturligtvis även födelsepresent.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
För chanel köper vi en sele och regntäcke, sen blir det lite gott med. men jag ska leta efter vettig sele jag tycker om oxå inte för krimkramsig utan rätt stilren helst skulle jag vilja ha en i skin men dom är väl svindyra.
Självklart ska vovvarna ha julklapp,mina får alltid sina tio i tre före kalle,märgben inslaget i paket med massor med snöre om
Jag ger mina djur julklappar.
Födelsedagspresenter också (+tårta)
I år skall Salsa få godis som vanligt och någon ny rolig aktiveringsleksak. Har dock inte bestämt mig för vilken än :-)
Jag har julkalender åt både mina katter och hundar. Julklappar är ett måste. Julbenen är ju dessutom så fina ^^
Idelma lär få grisöron eller något, och kanske ett ben. Hon är inte så jättesugen på att tugga ben, så jag är lite osäker där. Sedan kanske det blir någon leksak också, får se vad vi hittar på.
Hon brukar få dom samtidigt som vi delar ut våra julklappar, så har hon något att göra.
Detta blir Dixons första jul :) Han ska få en Boomerball. Och sen något smarrigt ben.
Jag köpte torkade älghamburgare detta ska jag köpa för det gick hem riktigt bra köpte bara 2 pga hon är som hon är :) Så listan vart en sak till :D
Jag har funderat lite till, och det blir väl som sagt någon leksak till Idelma. Sedan tänkte jag ge något till fästmannens hund också, en 9 årig parson russel terrier-tik. Funderar lite på att köpa grisknorr och torkad komage och lite sådant till båda, är sådant önskvärt, tror ni? 
Med tanke på min studentekonomi så har jag ju inte råd med allt för häftiga grejer, men det finns ju att hitta saker som passar min ekonomi, trots allt.

#15 Ja om hundarna inte är extremt kräsna och inte äter sånt, så tror jag absolut att du kommer att ge dem det de önskar sig allra mest i julklapp 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#16 Toppen!
Misstänkte att det skulle vara lite "extra" sådär. Båda hundarna är galna i godis och så, så det ska nog inte vara några problem.
#17 har du provat torkad älghamburgare tor den andre sorten var kyckling valde älg för den såg godare ut lukta inte så gott :) min tjej är ju fisfin i maten hehe eller rättare sagt äter inget snart pga det inte smakar damen så bra.
#17 Nej, det har jag inte testat. Ska se om dom har något sånt när jag är och handlar, så kanske min dam får det i alla fall. För Runa (fästmannens hund) blir det ju som en hel middag, hihi. 
#0…Här finns det oxå vovvar som får både julklappar o födelsedagsprecenter…….så som du ser, så är du inte ensam om detta….
Och det är så himla kul o se dom när dom öppnar paketen…..Det negativa är ju att min stora pojke tror ju att alla julklappar under granen är hans….så det blir till att vakta honom lite, annars så försvinner nog ett litet paket rätt som det är när ingen ser, för han rör inget så länge vi är i närheten….
Fast i år kanske han har blivit lite klokare….en får väl se……fast han var ju tomten själv förra året….tog väl tag i det lite väl bakvänt kanske….

Trixie ska nog få ett nytt koppel och ett stort ben. Här får djuren också julklappar och något speciellt på födelsedagarna.
#20 vilken söt tomte den skrämer inte barn
hoppas att han lärt sig att alla paket inte är till han hehe
Finns det någon möjlighet att boka in era tomtar? 
Vi hittade julklapp åt Ronja igår….klart dom ska få julklappar och dela julen med oss hussar och mattar. Vi kommer fira Ronjas födelsedagar här hemma lika mkt som barnens.
Kram!
Julklappar ska hundar absolut ha!
Jag ska köpa ett vinter halsband & ben till Diablo :)
#26 Gulligt!
Vi hade tänkt en aktivitetsleksak som är i trä, hunden ska ta bort klossar för att komma åt godiset. Kostade inte heller mycket alls.
#27 Jag har också kikat på såna, av Nina Ottosson heter hon väl. Dock är väl inte mina föräldrar så jättepigga på att hjälpa till att betala, och det blir för mycket för min ekonomi. Blää.. Får vänta till nästa jul. 
28,Tänkte be min sambo göra en han är ju snickare
#29 Vilken lyx du har! Kan du inte skicka hit din gubbe några dagar så att han kan fixa en åt mig? 
#23 sicken söt liten tomtemor
hehe flätor har ju snodden.
#22..tack!…ja ingen unge blir rädd för honom inte….i år blir det inte mer än deras julklappar under granen….kommer att fira en lung jul, med bara min vuxna dotter o min särbo….så alla julklappar under granen blir deras….fast då får man väl se till så inte han snyter lillemans klappar,,,,
#23….nämen guuud va söt tomtemor med flätor……
#24….ja, det hade varit något det…..vilken härlig syn……
23,tack
24,Haha men då måste jag köpa ny luva för han fick tag i den i julkartongen i år också,så här ska tydligen tomten inte finnas…tur ungarna är stora 
….här kommer snodden,den luvan var inte långlivad efteråt