Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 4589 ggr
93-01-30
0

röda streck under ögonen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

asså.. jag kollade på lite chihuahua bilder och såg att vissa chihuahuor hade typ rödaktiga streck under ögonen? vad e det? går det bort?

93-01-30
0

en till bild

AnneN
0

Ljusa hundar kan ibland få missfärgningar från vätskan från ögonen, inget som är farligt, men inte så snyggt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

93-01-30
0

men det går inte bort eller? för ..a som du sa… det är inte snyggt :/

AnneN
0

#3 Jag tror det ska gå att få bort, jag vet dock inte med vad då jag inte haft någon sådan hund själv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

93-01-30
0

:/ tack för att du svara iaf =)

spikes
0

Säger som Anne,mycket vanligt på ljusa hundar…jag vet att på en del växer det bort men inte på allaFlört

Karizma
0

Välj en annan färg på hunden :) finns ju fler raser som har så bla Pudel har jag sett det på med.

Trollhassel
0

Prillan är ett typiskt exempel. Hennes ögon rinner ibland och då blir hon missfärgad.  Långhåriga ljusa raser kan även bli missfärgade av saliv runt munnen. Det är absolut inget farligt och går att tvätta bort med tex. Espree tearstain remover.

Bilden kanske är otydlig. Prillan är ju brun runt båda ögonen men har bara "smink" runt det ena. Det bruna i ögonvrån är missfärgat.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

93-01-30
0

#7 NEJ! jag måååste ha en vit chihuaua =P 
#8 tack för tipset =)

Trollhassel
0

#9 Klart du ska ha en vit! Hör med Cassmelitas kennel. De brukar få vita puppisar ibland, och otroigt fina hundar!

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

#9 :D då är det bara välja en vit. #10 får hon inte mer rinniga ögon vid blåsten tänkte räcker säkert med att man torkar av lite när man kommit in med fuktad bummul? fast på lilla Prillan ser man ju nästan inte att hon får så då hon är brun runt ögon :)

Trollhassel
0

#10 Jo, blåst och kyla gör att ögonen rinner mer. Jag brukar torka av henne lite, men det som inte går bort brukar jag ta med Espree när hon badar. Vill få bort det så att det inte blir någora tjocka avlagringar. Då kan de få ögoninflammation tillslut har jag hört. Annars så är det ju inget man stör sig på på henne :)

Med Vänliga hälsningar

Tina-A
0

Allas ögon rinner inte, så man kan ju ha tur :)

Min hunds (pudel) ögon har runnit 1 gång, när han var kanske 4 månader. Har för mig att han hade fått något i ögat då och det var irriterat. Då rann det ur ena ögat och han fick en röd rand där. Men i och med att jag rakar den pälsen så försvann det när jag tog bort pälsen bara :) Missfärgningen sitter ju i pälsen..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Karizma
0

#13 ja det är så sant alla rinner ju inte :) en liten chihuaua jag möter ute varje dag rinner inte tor jag iaf för jag har då inte sett något på henne och hon är så glad o träffa oss så jag klappar ju henne o får lite pussar av henne :D Lika så en liten dvärgpudel tik en söt grå rinner inte ögonen på. Själv drömmer jag om en pudel gärna grå ska det vara sagt sen en svart mellan pudel :D

93-01-30
0

#10 skulle gärna höra av mig till cassmelitas, men jag ska ju flytta utomlands =( så jag ska skaffa en hund där ^^,

Trollhassel
0

#15 Ok, i viket land bor du då? kanske har något bra tips :P

Med Vänliga hälsningar

93-01-30
0

#16 bor fortfarande i sverige men jag ska flytta till brasilien ^^,

Trollhassel
0

#17 Oj, så härligt! Det skulle jag också vilja göra! Nu blir jag avis på dig! Tyvärr så har jag ingen jättekoll på chihuahuauppfödningar i brasilien men det finns säkert några bra :)

Med Vänliga hälsningar

93-01-30
0

hoppas verkligen det, min kusin sa att det inte är så vanligt med chihuahuor i brasilien. men han e ju inte en ''hunh'' människa … så. vem vet?

Christelle
0

Detta är mycket vanligt speciellt på små hundar detta beror som sagt på tårkanalerna. Här finns flera produkter som sägs vara bra mot detta. http://www.welcome-to-anju.com/prodsv.htm

Espree tearstain remover har jag provat men tycker inte att det funkar så bra på min hund tyvärr.

Christelle-Sajtvärd för Maine Coon ifokus.

Besök gärna min hemsida: http://www.christelles.se/

Karizma
0

#19 där finns det väl många hundar, flera uppfödare köper in lite överallt brasilien vet jag att en köpte hem en Bichon havantis hane och finns dom där bor även chihuahuor finnas i Brasilien :)  Kul o flytta mycket tufft av dig :)

93-01-30
0

jo dom finns, men dom är inte jätte populära. det är speciellt svårt att hitta vita chihuahuor, har kollat på brasilianska annons sidor, hittade en men den var nästan helt fullvuxen, o så hittade jag en annan men den bodde för långt ifrån där jag ska bo :/