Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundar-i-media
Läst 1734 ggr
Freke
0

Hundangrepp

i England en Pitbull attackerar en ledarhund.

Obs! Starka bilder

Sorgligt, men jag förstår inte varför han släppte sin om ens för en liten stund? Och det ser även ut som om han varit med om det förut när man ser till grabbens rörelseschema i händelsen

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Trollhassel
0

Åh, fy! Hemskt att se. En sådan hund ska man ju hålla stenhårt i om man över huvudtaget ska ha den på platser där det kan dyka upp andra hundar. Han tycks ju inte precis ha kontroll över hunden så jag fattar inte vad han ska med den till.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Karizma
0

vågar inte se :S

[Hilo]
0

Men usch.. Vad sjutton..
Hur gick det med ledarhunden..??
Vet man det?

Karizma - Bilderna är väldigt dåliga, så man ser knappt vad som händer till en del. Inga detaljer alls - Om du skulle vilja titta alltså..

Freke
0

Ledarhunden klarade sig men fick veterinärvård..

Enda fördelen om man nu kan kalla det?

Är att Ledarehundar har en känsla av att läsa av situationen och hålla sig passiva i händelser av något hemskt. Så den klarade sig pga passivitet men med rätt elaka bett sår i nacken, men inget livshotande

Hälsn. Freke

[Hilo]
0

#4 Skönt att höra att det gick bra!

monsi
0

Men varför sparka sin hund det gör det ju bara värre? Den manen borde inte få ha ett vandrarnde löv äns.

Stackars båda hundranaGråter

Avskyr sånna hund ägare det borde vara pris pengar på de idioterna.

Inkompitent skitstövel som ställer till skit för alla andra.

Hoppas ledarhunden inte fick några allvarliga mentala men av attacken o att ägaren till pittbullen får fängelse.

Tråkiga är att hundrana får lida pga av mäniskans inkopitens o tillkorta kommanden.GråterGråter

Pittbulen kommer antagligen bli avlivad för att dess så kallade ägare inte fattar att man ska vara en god ledare för sin hund.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Karizma
0

dra åt **** han släppte hunden såg det ju ut som hur funtad är mannen tycker han gör 1000fel med, starka bilder var det fast det var dåliga bilder/film. Jag blir rasande/ledsen när jag ser sånt här o så som han sparkar o slår hunden bara går ifrån det hela sen med som inget har hänt!FörvånadSkrikandesSkrikandesFörvånad

spikes
0

Som Karizma så har jag just nu inte nerver av stål att se sånt,kan bara hålle med er Skrikandes

Tixy
0

Fästmannen visade mig det imorse. Det är hemskt! Ägaren verkade ju veta att hans hund inte gick att lita på, och i det läget skulle han aldrig ha släppt hunden alls.

Usch och fy! Skrikandes Himla tur att ledarhunden klarade sig, men han kunde ju ha stannat och kollat ledarhundens skador och så..

Prenses
0

Sorry gott folk, men enligt mig ska inte sånadär hundar existera. tänk om det skulle vara ett litet barn som skulle komma med ngn hund där. Barnet skulle ju kunna skada sig om den försöker få loss sin egen hund. Vem som helst kan bli skadad av en sån hund, man vet aldrig vad vissa hundar är tränade till… stor som liten.

Freke
0

#10 Säger som du.. Sorry..

Men med tillägget att den inställningen som du har borde inte få finnas.

Eftersom det är just den okunskapen som skapar fel information och händelser med starka hundar.

Visst tycker jag det är synd att det händer, men ska du ta bort de människor som krigar, slåss eller och misshandlar andra?

För enligt mig bör inte detta få hända heller, då är jag ändå en gammal buse som just slagits och misshandlat en massa folk?!

Men genom upplysning och omvärderingar så kan man ändra uppfattning och okunskapen är det farligaste mot djur och människor.

Gammalt uttryck och en otroligt bra film också: Fear is the Key!
Tar man bort Fear så har man bara en nyckel som bör och kan användas, Kunskapens makt inte det du påvisar.

Hälsn. Freke

monsi
0

Bra skrivet igen Freke.

Det är många förlorare i denna historien o den störste förloraren är hunden som angrep pga ägarens okunskap får den hunden lida

monsi
0

Bra skrivet igen Freke.

Det är många förlorare i denna historien o den störste förloraren är hunden som angrep pga ägarens okunskap får den hunden lida

Karizma
0

nä, man kan inte dra hela rasen över en gräns visst just denna hund har väl lärt sig att anfalla. Men herre gösses killen som gick med hunden kan inte vart "normal", jag anser att hunden hade totalt fel ägare. jag tycker du skrev bra där #11 man slår inte framförallt inte barn o djur jag blir helt förkrossad när jag ser detta. Och det värsta var att i annat fokus anser dom att han gjorde sitt yttersta och bra med att få bort sin hund .  JIPPI bra inställning -NEJ*

monsi
0

Va sitt yttersta idioten gör det ju bara värre med sina slagFörvånad

Ja hundsynen är verkligen olika.

Freke
0

Ja, vad ska man säga?!

Jag jobbar och har alltid jobbat med "svåra" och stora hundar.
Och har ännu aldrig "lyckats" med att få någon av dessa att angripa, attackera andra hundar eller människor så pass att våld måste till för att få loss dom. Så jag vet inte vad som gör att det inte händer?

Se på den som jag har nu! Tzar en blandning av KO/Schäfer som enligt SVT inte ska gå att säga till utan då ska den attackera och bita dess ägare?!

Hur man nu gör för att slippa dessa angrepp är endast genom högre och större insikt.

Förståelse för instinkterna som ligger djupare än kunskap/inlärning.
Vet inte riktigt varför det finns ägare som tror att dom har 100-Koll på sina djur då det "bara" är djur.

Om man ska vara lite elak så är det bara att se till sig själv!?

Är vi (människor) 100%? Knappast eller? Det finns tillfällen då vi själva undrar vad och varför vi gör som vi gör?
Om vi vore så perfekta så borde det inte finns missbrukare/mördare/krig/sjukdomar och annat som påverkar vårt handlande! Så jag blir personligen så matt och less när det skriks efter förbud och tankar som "sånna borde inte få finnas".

Även om det är personliga tankar ifrån folk så tycker jag att man bör tänka lite mer och till innan det krävs förbud och annat?!
Tänk om eran egen hund gör något fel, ska eran granne då kräva att hunden ska bort? Är det rätt?? Ska grannen få bestämma för att du missat i tillsyn, kunskap, förutseende?

Förstår ni tänket hos mig? Det är inte att jag vill hoppa eller jävlas med er som anser att hundar ska förbjudas, vill mer få er att inse att det är inte hundens fel, oavsett ras… Det är och kommer alltid att förbli ägarens fel vilket djuret får lida för.. Hmm får man skjuta ägare? -Nej, men man kan skjuta och förbjuda hundar!??!

Hälsn. Freke

spikes
0

16,Bra skrivet Freke,och som du vet så har vi samma tänkFlört

Karizma
0

Du sätter orden bra på vad jag vill få fram 16, Freke detta gäller alla raser man ser ju ofta fel val av ras då ägaren köpt den för att dom gillar utsendet och det hela blir en "problemhund" i folks ögon men i självaverket är det ne utråkad hund som skapar andra intressen för få utlopp på sin energi. Jag själv har haft en del "problemhästar" inte en enda har jag slagit för hade jag slagit dom skulle dom aldrig lita på mig så som jag kunde lita på dom. Ena fick jag även bort klinikförbjudet på då hon var dömd på livstid att komma dit igen, hon vart allså frodig som ett lamm :) vetrinären o hovslagaren fick sig en tankeställare man ska inte döma ut ett djur så lätt som många gör. Tyvärr fick jag ta bort henne då hon vart sjuk och åldern var 19 år hon fick iaf ett gladare liv med mig i 10 år. Ibland undrar jag hur folk tänker, att bara välja bort är lätt för då slipper man ju jobba med "problemet".

monsi
0

Ibland är det tur också att de  ger,säljer mm sina problemdjur då de ofta skapar problemen själva.

"18 Din häst hade tur att du hittade den.

Önskar jag hittade någon som dig till min ena häst som jag tyvärr måste sälja.

Han har haft det tuft innan han kom till mig i sverige för attt säljas som lugn o trygg familje häst från island , nu 6 år senare vågar jag sälja honnom om jag hittar rätt hem o person.

"16 har samma tänk som dig.

Karizma
0

#19 se där har du hästar :) hoppas du hittar en bra tjej ofta har de hanskas av män på island och de låter dom vara halvvilda sen ska de bli tama o frodiga på en natt… Det blir ofta som en chock för dom vissa tar det bra vissa inte då skapar det problem och de hanskas hårt när hästen är livrädd tid är pengar allt ska gå snabbt :S Har hanskas med ohanterade hästar stora med själv är jag bara 156 o det har kanske vart fördelen jag ser inte farlig ut :D inte har jag på mig stora jackor utan det gäller att man klär sig smidig så dom ser personens rölerser och att man tar det lugnt. Hoppas som sakt var att du hittar en bra köpare och att de inte ger upp ofta är det så att man vill rida dagen efter men har köpt sin häst om den är ridbar. Jag anser att man ska ta det lungt o lära känna innan även hundar. :) sorry att jag vart lite ot men blir så glad att det kommer upp lite hästprat :)

monsi
0

#20 har jobbat på island i flera omgångar så ja har sett det mesta.

Denna kille vandrade runt bland flera olika inridare i flera år sånt jag fått reda på i efterhand.

Lite OT men  blir så glad när man hittar lika tänkande.Glad

Vare sig det gäller Hundar eller Hästar.Flört