Godfredags morgon27/11
Morrn på er!
Igår fick jag gjort vad jag skulle utan att virra runt…de ni
,jag har ju precis bytt återförsäljare ej foder,och jag var där igår för första gången.
Hon var jättetrevlig och jag kunde tydligen beställa märgben från henne också om jag ville.
Fast hon tyckte att jag kunde köpa en Griffon av henne,och sedan jag hade min york så har jag sagt att jag inte vill ha en liten hund mera,men hon hade jättefina hundar och hundgårdar,det var kul att se.
Idag ska jag adventstäda och sätta upp julsaker,blev klar med köket igår…det blir lite mys i gråvädret ändå…och i helgen ska vi baka pepparkakor,det gör vi alltid första advent…lussebullar blev jag sugen på med jag ska vänta till lucia med det.
Och så blir det förstås skogsprommisar med vovvsen,Spike mår så pass bra på sitt glukosamin för sina leder,så han får följa med,men kopplas emellanåt så han inte tar ut sig för mycket.Han har sina 12 år till trots inte förstånd nog att ta det lugnt ibland,ett kraftpaket är han
.
Trevlig Helg!

#0 Det låter jättemysigt! 12 år och sådan energi, det är imponerande för en stor hund!
Jag ska ta det lugnt idag. Fortsätta städa lite, jag tar en sak i taget eftersom det börjar bli tungt för ryggen att släpa på bebismagen. Sätta upp adventsstjärnan.
Funderar starkt på att baka lussebullar. Hoppas också att mina pepparkaksformar från formina.se dyker upp idag eller på måndag så jag kan baka lite pepprisar också.
Naturligtvis blir det skogen med Prillan också.
Trevlig fredag!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
1,Ja inte är det många som tror att han är 12 inte
,ta det lugnt med ryggen jag vet hur det kan kännas,har ju haft 3 st i magen

#3 Då är du veteran på den fronten. Ryggont och foglossning är inte att leka med. Tusan vad ont man kan ha!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
3,Ja det är inte skönt…

God morgon på er.
Spikes jag har oxå en gammal hund men jag tänker ej på det så mycket förutom,att hon har blivit frusen på äldre dar,dax å köpa ett täcke.Hon ser sämre,tror att alla människor hon ser på håll är någon hon känner.Hon blir så besviken när dom kommer närmre å hon ser att hon inte alls känner dom.Hon lekar inte längre med unghundar,ej heller med större/stora hundar för när dom hoppar & studnsar å dunsar in i henne så gör det ju ont!Hon blir galet sur på unghundar,och tro mig hon är sällan sur så man blir lite paff.
Trollhassel,är det ditt första barn?Jag mådde galet bra när jag var med barn.Båda ggr.Om man räknar bort,illamåendet/uppkastande,kramper i vaderna mitt i natten
& att yngsta dottern vägrade komma ut,fick gå å toksvettas mitt i sommaren.Men det där med foglossning är inte å leka med,min vännina hade så med sin dotter,hon led å hade så ont,å jag med henne.Hoppas du tar det lungt å att du får ha en bra dag.
Jag ska snart ut med hundarna.Jag sitter & letar företag som kör hem foder,vilket som blir billigast i längden.Och vilka som säljer stora flaskor av shampoot/balsam osv som vi använder.Och halsband,å täcken till vovvarna.Brukar köpa upp bla shampoo för en stor slant å sen ha hemma ett bra tag.Och är så trött på alla halsband som ej passa lilla mini här hemma,å hon fryser,å det gör Tuva med..Ojojojo…Men det är jul snart oxå & jag har inte bara hundar så jag måste sansa mig lite.
Det där med julpynta…e jag galet dålig på.Jag ska som sagt var ut med hundarna,åka å jobba,handla på vägen hem från jobbet,gå hem å ut med hundarna.Sen är det middag osv osv som gäller här.OCh helgen går i städtecknet här hemma som vanligt.
Jag hoppas få orken till att ta ett bra samtal med mina döttrar här hemma eft jul & nyår.Det är så att jag tydligen är mamma,städerska,kock,bankomat,och jag börjar bli väldigt trött & sur på det.Små saker som blir oerhört tungt för mig,varför kan ingen ta å knyta i hop soppåsen?Å slänga den sen?Varför måste yngsta dottern slänga kläder överallt+lägga dom på STOR hög i sitt rum?Sen säga jag har inga kläder!Osv osv osv..som sagt var små saker med det blir lavinartat för mig till slut.
Kanske därför jag inte ids julpynta förresten?
ha en bra dag…
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
5,Söt bild
…lägger in en på gammelmannen från havet i lördags,det enda man ser är ju att han är grå på nosen,annars är han tokpigg
.
Det låter som du har helt vanliga tonårs fasoner hemma hos dig,tjejer är ju ofta trotsigare än killar…men jag känner helt klart igen samtalen
,fråga om dom vill ha jul?,i så fall får dom hjälpa till annars kan ni ju strunta i den…

Gomorron (ja jag är nyvaken) 
Idag ska vi åka och hämta en ny soffa, eller ja ny för oss iallafall. Sen åker sambon till sin bror över helgen och jag ska fixa godispåsarna inför morgondagens loppis med fiskdamm, torka lever till Velvet och pyssla på lite här hemma. 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
7,Ja somliga kan ju sova
…kul med en ny soffa,du är som vi ingen ide med nytt om man har hundar…
Vad bra att du har att göra i helgen ändå

#8 haha, snarare ingen idé med nytt då det som är nytt och faller i min smak ofta kostar mer än vi får in per månad 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
9,Men ofta behöver man inte nytt heller finns mycket snyggt som inte är nytt,vi fick en jättefin soffa av sambons bror som skulle köpa ny,och fåtöljen till den är som en divan fast formad efter kroppen,i precis rätt färg och inga slitningar skador alls på dem
God morgon, eller vad man nu säger nu :P Har varit vaken sedan nio, kom precis in från en blåsig promenad med sambon och hunden.
Nu sitter jag och väntar på att mitt muntliga prov i engelska c ska börja :)