Valpar från samma kull tillsammans?
Hejsan !
Jag har nyss köpt en hundvalp, och min kompis köpte hennes syster. Hur bra är det att ha tillsammans dom under dagarna, som dagis sällskap? Dom leker en del, ser ganska våldssamt ut med tänderna framme och lite skall. Efter en stund slutar de dock med att somna tillsammans eller så hittar de på ngt själva att leka med.
Råd ?
/ Sabina

Hej jag och en kompis var i samma sits för 3½ år sen. Vi lät valparna leka ibland. Tyvärr flyttade systern och hennes familj så dom kunde inte fortsätta umgås.

Jag och min syster köpte varsin valp ur samma kull och det gick alldeles utmärkt att ha valparna tillsammans om dagarna, min syster var ofta hundvakt då jag jobbade/gick skola och jag var barn/hundvakt då hon jobbade.
De busade men aldrig så att det gick över till bråk.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Dom sover nu tillsammans, men varvar först ner när jag sätter mig på datorn eller liknande. Min valp är enormt trött, men fortsätter ändå med leken. Kanske den avtar vartefter de har varit tillsammans ngr dagar.
Jag vet flera som köper kullsyskon och har dom i samma hem det har gått jätte bra, det kan dok bli lite strul när de är äldre och rangorningen ska göras upp men det har inte hänt med dom jag känner ofta är dom lite olika ena framot av sig andra lite avaktande de ser väl ut själva vem som är ledaren av dom två. Men jag tor det bara är bra för dom att ha nån o leka med visst kan de leka lite hårt men det hör lite till :)