Godmorgon 25/11
Grått och mulet i Malmö. Idag är det lönedag för många och det är ju alltid trevligt att få tillskott i kassan.
Jag har så smått börjat handla julklappar till barnbarnen så nu återstår presenter till de vuxna barnen och till maken. Ska ge mig ut i helgen på julklappsjakt.
Har ni börjat julklappshandeln än?
Zabelle
Morrn på er!
Har inte så mycket kul att berätta idag,så jag hoppar över det tråkiga,och berättar att jag har lyckats köpa 1 fin julklapp till sambons mormor som är över 80 och pigg som sjutton,den hittade jag i en liten butik i gamla stan i Stockholm i somras
.
Ha en fin dag!
Morrn..
Lyckades efter mkt om och men somna tillslut, har väl sovit i 4h.. Celine har gnällt halva natten, jag har varit för uppe i varv för att kunna somna..
Men nu ringde väckarklockan, möte på arbetsförmedlingen om 1timme. Inget jag ser fram emot direkt, men vad gör man..
Efter mötet är det mat hos mormor som gäller, det brukar vara bra :)
Och nej inga julklappar är införskaffade än..

Mornin´
Prillan kämpar med ett tuggben och jag har ätit frukost. Vörtbröd! Min syster har kommit hem från USA och jag hade hoppats på att få träffa henne, men just nu har hon misstänkt svininfluensa och jag är ju inte vacinerad än.
Ha en bra dag!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Go förmidag! Här duggar det ute vi sov rätt länge och det kunde jag göra för jag var ute så sen som 01.30 med Chanel, så 9 idag gick vi ut och tog våran morgonpromenad. Idag ska vi grejja igen tavler ska upp och kläder ska in o hitta sina platser mycker kläder man har trots jag rensade så blir det tjat o få plats dåligt med gaderober här men men det ska vi nog lösa :D. Blir lite greja och styra dag men promenader ska tas. Ska vacc mig idag så det gäller att göra lite innan för man får ont i armen sen. Ha det så bra alla :D
4,Då är vi 2 först sjukgym och direkt på det Vaccination,så jag lär vara rätt dålig när jag kommer hem…hade velat åka till Kristianstad idag,men tror inte det funkar

hejsan hoppsan!
Jag sitter fortfarande hos farsan, men åker hem ikväll och firar 3års dag tillsammans med min älskade underbara sambo, antingen blir det hemkörd mat eller gå på resturang om han inte planerat nått annat.
Har varit upp en stund till ena kusinen och surrat lite, hon har en helt underbar familj med såå mysiga barn! 
Nu väntar jag bara att farsan ska komma hem från jobbet så man får lite mer sällskap här.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Godkväll!
Idag har jag städat från morgon till kväll. Möblerat om på min ovanvåning satt upp alla ljusstakar och julsaker. 
När klockan var 4 tyckte Silver jag var urtåkig. Så då släppte jag allt och tog en dryg timmes promenad med honom i duggregnet.
Ha en fortsatt trevlig onsdagskväll.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Jag och Prillan har också varit ute i regnet. Idag upplevde jag ett fenomen, riktigt tydligt. Prillan och jag går ofta en trevlig slinga i skogen, en populär hundpromenad. Där brukar vi träffa massor med hundar. Alla raser, storlekar och åldrar…men. När det regnar eller är kallt ute är det bara de stora hundarna man möter. Labradorer, schäfrar, golden…och så lilla Prillan. Vad an detta? Får småhundarna nöja sig med kvarteret när det inte är perfekt väder?
Jag har börjat julstäda. Tagit mig an den del i lägenheten som funkat som deponi…ofta har man ju ett sådant skåp eller garderob. I mitt fall handlar det om städskåpet som var fullt med plastburkar som de bott djur i, petboxar, korkbark, grenar, stenar, städgrejer, blomjord och gud vet allt. Käns skönt att ha det gjort nu.
Med Vänliga hälsningar
#8 Så är det här också, vi möter sällan små hundar när det är dåligt väder, då får de nog nöja sig med småturer. 
Zabelle
9,Så var det när jag hade york också,han var ju alltid med på de stora hundarnas prommisar…

#9 #10 Känns bara så konstigt. Jag tycker det är självklart att man går ut en ordentlig tur även med de små trots vädret. Om de fryser så får man väl klä dem i något varmt. Om ägarna fryser och inte vill ut så skulle de ha tänkt på det innan de skaffade hund. Med hundägandet följer att man får gå ut i väder och vind.
Med Vänliga hälsningar
11,Ja så är det ju,jag gjorde mig riktigt osams med en person en gång,han fick på fullaste allvar för sig att min york inte behövde ut alls,utan kunde lära sig gå på en kattlåda…den människan pratar inte med mig än idag,bara för att jag gav honom förslaget att gå på kattlådan själv.Och inte är jag ledsen för det
#12 Ha ha..
håll med om att det hade varit praktiskt om små vovvar kunde gå på kattlåda. Fast då hade nog de "äldre tanterna i beiga kappor" aldrig gått ut med sina små vovvar. 
Jag tar med en liten vovve på våra kvällspromenader för hans gamla matte är mörkrädd. Han fick så korta rundor på kvällarna annars.
Zabelle
13,ja det hade det,men hade jag sett att han skojade hade jag inte reagerat själv….min bror fick för sig mina hundar kunde bo i garaget
,men han kom också underfull med att han pratade med helt fel människa om det

Man får ofta kommentaren "åh, dendär hunden kan du ju packa ner i handväskan" och "skönt att slippa gå ut med hunden". Jag brukar vänligt med bestämt svara att "min hund har aldrig suttit i en handväska, och hon kommer aldrig göra det" och "Jag går ut MINST en timmas skogspromenad med henne dagligen, och det är vad hon behöver".
En gång var det en käring som blev arg på mig för att jag lät Prillan gräva i jorden i skogen. Va?! Vad är det för fel?
En hund är ju en hund.
Prillan är pytteliten (1.5 kilo) kritvit och oerhört söt, men hon är hund. Jag kommer alltid behandla henne som en hund.
Med Vänliga hälsningar
#15 Tycker du har en sund inställning!! Visst kan man ha hunden i en väska om man nu ska åka buss eller så, annars mår hunden bäst om den får vara just hund.
Zabelle

#16 Tack!
Jag har vant Prillan från dag 1 med att gå på backen efter mina fötter om det är trångt med folk eller rörigt :) Hon sköter sin utmärkt och hamnar aldrig i vägen, just för att hon är van, men självklart är det praktiskt med väska om man har en lite osäker och "virrig" hund som lätt hamnar ivägen för folks fötter. Inte så kul om vovve blir trampad.
Med Vänliga hälsningar