Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 838 ggr
spikes
0

God tisdags morgon 24/11

Vaknade av att min sambo tyckte det var Advent nu,han satte upp adventsljustaken i köketFörvånad,jag har ju inte ens hunnit putsa fönstret därSkrattande…men jaja den får stå där så blir han gladFlört.

Annars hade jag besök av vänner från Västmanland i går,och Snodden blev så paff så han glömde skälla först,han älskar min väninna annars..men det tog ett par minuter innan han fattade att det verkligen var hon,sen blev det mera liv i luckanSkrattande,han gick som en skugga efter henne sen,och när dom skulle åka så erbjöd hon honom att hoppa in,men se där fick hon tji,han gick och ställde sig bakom mina ben och vägrade gå fram,jag åker ingenstans utan min matte!Skrattande.

Spike visade sin bästa sida och lät alla krama och klappa om honom i ryggläge på sängenGlad,så kul att höra spontant hur fin och alert han är trots sin ålder.

Idag ska jag kolla igenom mina jul lådor så får jag se om nått mera behövs,jag kastade ju massor i flytten..

Vad ska ni göra?.

Ha en bra dag!

mina-grisar
0

Det är nog luftburet hos den manliga sidan, min tyckte att det va advent i SöndagsFlört

Vi är lediga tillsammans idag, så det blir skogen & lägga lite spår till dogsenSkrattande. Jag tycker det är lika roligt som hundarna.

Ha en bra dag!!

spikes
0

1,Haha ja det är det nog,vad jag förstått så tycker nog sambon att det är rätt mysigt med lite julbestyr,han älskar ju att hjälpa till med baket sen ocksåGlad.

Ha en fin tur i skogen!

fridaas
0

Gomorrron!

Idag blir det till att försöka övertala en kompis om att han ska följa med mig till ikea och någon av alla djurbutiker som finns i stan, eller att jag får låna hans bil.

Här skiner även solen, så får pssa på att ta en långpromenad med både min och vännens hund sen när han slutar jobba om 2h.

Försöka rengöra min säng ska jag oxå göra och tvätta golv! Men golvtvättningen blir efter att vi har kommit hem från djurbutiken med ett tikskydd.. Celine's livs andra löp är i fullgång sen i söndags. Lite småjobbigt sådär, men men..

Ha en bra dag!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sambo är bakåtsträvare med allt som inte är ätbart :P Julmust, pepparkakor och glögg har han velat ha i en månad. haha

Jag är hos min syster och sköter om hennes kattungar. Fy, så söta de är! Helt galet!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tixy
0

God förmiddag blir det väl nu då.

Jag sitter i skolan, och ska alldeles strax åka hem. Så ska jag väcka far min, så ska vi iväg på långrunda med hunden. Tar nog med lite köttbullar så vi kan köra lite godissök ute i skogen, ska bli skoj.

#4 Men gud så söta! Du har inte lust att ge mig en? Kyss Vad är det för ras?

Trollhassel
0

#5 Jo, visst kan du få en. Tror dock inte att min syster blir så glad om jag ger bort hennes dyra raskattungar när hon är borta ;) Det är Cornish rex. En väldigt lovande kull må jag säga. Blev lite häpen när jag såg hur bra de ser ut redan som småbebisar.

Bild på mamma katt.

Med Vänliga hälsningar

Tixy
0

#6 Ååh, det är ju Cornishar jag har kikat lite på, tyckte dom påminde lite väl om dom. Flört
Bara för att gå lite OT från tråden, är dom relativt allergivänliga? Jag vill ha katt så småningom, men fästmannen är allergisk. Dock vet jag inte om det är pälsen eller "mjällen" han är allergisk mot, eller något annat för den delen. Därför jag frågar. Glad

spikes
0

Själv föredrar jag bondkatter dom är finast,och päls vill jag nog gärna ha på mina djurFlört

Trollhassel
0

#7 Ja, många allergiker (inte alla) tål cornisharna. De är otroligt trevliga katter och har väldigt vackra drag och fin päls. Om jag skulle skaffa katt igen så skulle det li en cornish. Kolla in min systers hemsida mytwiggs.com så kanske du blir sugen ;) Hon har ju kull nu och du får säkert komma och "allergitesta" dig hos henne om du vill.

#8 Cornisharna har päls. Det är inte en naken ras.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

9,Men jag menade lite mera pälsFlört

Trollhassel
0

#10 Ja, speciellt mycket päls ska de ju inte ha, men jag tycker att det är skönt att de knappt fäller. Pälsmängden varierar en hel del. Här är en mysgubbe "Allan", med lite väl mycket och dåligt vågad päls men jag tycker om hans päls. Otroligt mjuk!

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

11,säkert skönt med ej fällande katterGlad,men mina jag haft fällde inte heller nämnvärt,dom liksom hundarna fick rå matFlört

zabelle
0

Godkväll allihop

Det har varit så mycket idag att jag inte hunnit in här på hela dan.

#4 Så jättegulliga kattungar!! Tungan ute Grannen föder upp Ragdoll och när hon har kattungar hemma har man svårt att hålla sig därifrån. Men jag har 2 Ragdoll själv så det får ju räcka..

Zabelle   

Trollhassel
0

#13 Ja, kattungar har en märklig förmåga att hamna i ens ägo :) Jag blev toksugen på en av syrrans ungar, men jag har ingen möjlighet nu när jg väntar bebis och allt. Tror dock att Prilan skulle bli superglad om vi skaffade katt. Hon gillar ju katter och är så snäll mot dem.

Med Vänliga hälsningar

Tixy
0

#11 Det låter lovande! Än är det ju inte dags, vill helst flytta ihop med "gubben" min också, så det får väl vänta något år till innan det blir dags för katt i så fall. Men jag ska kika in på hemsidan. Tack för upplysningen! Skrattande

Trollhassel
0

#15 Ja, gör så. Klokt tänkt! Min syster kommer säkert att fortsätta föde upp med tanke på hur framgångsrika hennes små har blivit. Otroligt fina katter som hon lägger ner hela sin själ i när hon har dem hemma. Helt underbara!

Med Vänliga hälsningar

AnneN
0

Jag kikar in och säger go´kväll…

Idag har jag varit på farmors begravning, det var jätte fint och jag vet att hon hade uppskattat alla de rosa rosorna. Efter vi var i kyrkan så bjöds det på en lätt lunch och trevliga samtal med släkten.

Nu har jag precis kommit hem till farsan igen efter en kväll med god middag och trevligt sällskap hos faster Stina (var en hel del släktingar där) där det delades upp foton och en del annat från farmors samling.

Imorrn blir det att umgås lite mer med släktingar innan jag åker hemåt på eftermiddagen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!