Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 1786 ggr
scth
2009-11-23 15:45
0

Foderfrågor

Min hund äter nu robur och fungerar bra på det men har funderat på att kompletera/blanda ( ge 50/50 el liknande med ena delen färskfoder) Bravo är det jag tycker verkar smidigast då, någon som har erfarenhet av det?

Sen äter vår hund 3ggr/dag men överallt och alla säger att vuxna hundar ska äta mat 2 ggr /dag. I och för sig är hon ju inte vuxen och vi trivs med att utfodra som vi gör nu men varför ska de inte äta lika ofta när de blir vuxna?

AnneN
2009-11-23 15:50
0

Jag hade en schäfer som fick 50/50 torrfoder (minns ej märket nu) och klass färskfoder, det gick alldeles utmärkt och det var enda sättet att få han att äta sin mat alls.

Alla hundar fungerar olika, en del kan behöva äta flera portioner per dag, andra räcker det med samma mängd foder fast 2 gånger per dag och ytterligare några får fri tillgång till foder så att de kan gå och småäta under dagarna/nätterna.

Vilket som passar bäst för er och eran hund lär ni själva upptäcka.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
2009-11-23 21:15
0

Jag som haft färskfoder i alla år rekommenderar aldrig att ha både torrfoder och färskfoder,det blir obalans i näringnämnen för hunden då,så antingen det ena eller det andra…läs gärna min artikel om för och nackdelar med färskfoder.

När dom blir äldre så tillgodo gör sig hunden maten på ett annat sätt än när dom är Valpar,och hur du utfodrar din hund har inte andra med att göra så länge du ger hunden vad den behöver på ett dygnFlört

zabelle
2009-11-23 21:27
0

#0 Min gamla hund får också mat 3 gånger om dagen, det funkar bäst för honom. Glad

Zabelle