Jobbigt med pudel!
Oliver min lilla älskade gris tycker mycket om att bli skitig. För ett tag sen när vi var ute och gick såg han en buske och tänkte att "just DEN busken bara MÅSTE jag dyka i". Sagt och gjort!
Just den busken var såklart en sån här buske med massa.. grejer… som fastnar på kläder och självklart i päls. Med en korthårig hund hade jag säkert kunnat bara stryka av dessa men med pudelpäls är det inte samma sak. En pudelpäls är som en svamp! Allting fastnar och det sitter där det sitter :P Inte kommer det ut utan en massa jobb och slit inte.
Missförstå mig rätt, alla som känner till pudlar och deras päls vet att har man en pudel så är det väldigt mycket pälsvård inblandat. Att borsta, bada och raka måste man göra lite hela tiden och det gör jag gärna.
Men dessa små "saker", fy vad jobbiga dom är
Haha!
Vad heter dom förresten?
I pannan
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hahaha, du kan inte ha det lätt, Tina. 
Haha kommer inte ihåg vad just dom heter,jag brukar beskriva dem som dom där fröna med hullingar på,snodden är expert på att få dem i sin mjukaste päls bakom öronen,men det är rätt lätt att borsta bort
,spike drar man över med handen så är dom puts väck
Han får sånna här saker på sig hela tiden, men idag var det verkligen mer än vanligt efter hans dyk!
Det kanske inte ser så mycket ut, och ni som inte har pudel tänker nog att "det där är ju bara att sopa bort".. Icke :P Jag har suttit och kammat och borsta och framförallt petat ut dom där 1 för 1, och när man tar dom sådär 1 och 1 så känner man verkligen hur många det är.. Massa!
Han hade bara på ena halvan av kroppen, så när jag borstat, kammat, petat och pillar klart där kunde jag ju inte heller låta andra halvan av kroppen vara oborstad! Så då borstade jag och fixade den halvan också.
Härligt med pudel ;) Verkligen. Speciellt när dom får massa saker i pälsen som är omöjligt att få ut.
#5: Haha, nej verkligen inte ;) Men vad gör man inte för dom små busfröna!
#6: Bara sopa bort, inte rättvist :P Vill jag också kunna.
#7 Hahaha, underbart ju!
Det är nog den bästa anledningen till att skaffa en korthårig hund, fast kardborrar (dom där taggiga bollarna) fastnar ju på dom också, åtminstone Idelma och förra hunden.
En täckande overall är guld värd som pudelägare både när det är blött/snö och i växttäta områden.
≧◔◡◔≦
hehe :)

Oj, jisses va många…
Quila har nog fått max 5 på sig samtidigt och bara det var trixigt att få ur pälsen 
Jag och sambon brukar kalla dom för kardborresporrar eller bara sporrar men vet inte vad dom heter egentligen, något med kardborre tror jag?
~Quila Roze~
#11: Ja, det tog ju sin lilla tid om man säger så :P
Ja det är nog dom är kardborre..grejerna som liksom delat sig.

Jaaa..stön såna där får Ozzy & Mini på sig oxå i mängder.Jag kallar det bara för frön..Ozzy & Mini har powder puff i sig å till viss del liknar deras päls pudelpälsen.INTE KUL!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Usch såna är hemska lizzy blir också full i dom men inte så extremt som oliver.. Men det pår att ta bort hennes med en karda..

Åh, jag saknar min afghanhund när jag ser bilderna…not! Klart jag saknar henne, min fina änglahund men just pälsvården var väl ingen hit när man hade bråttom.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
visst är det underbat med pudel ;) Min lilla kille brukar dock undvika att gå rakt igenom buskar.
Jag har en overall med ben till honom, helt oslagbar när det är trökväder med massa blöta.
Kanske ngt till din frö-hund?
Köpte min på hööks för en billig peng.
#16 är det den vinröda regnoverollen du har köp? fundera den till min tös, om det är den sitter den bra?
#16: Ja, det kanske skulle vara något faktiskt.. Är ju om inte annat väldigt praktiskt. Vet inte riktigt vad Oliver skulle tycka om en sån dock, risk finns för att han vägrar gå ;-) Men man kan ju säkert prova den lite innan man bestämmer sig för att köpa eller inte!

#16 funderar på en sån jag med är dom fodrade inuti?
#19 den jag menar är inte fodrad utan mer som regn/vind och bra vid smuts :) 129kr kostar den med ben samt luva luvan kunde väl kvitta men man slipper iaf en blöt hund samt att min gärna drar ett rejs genom vattenpölar därmed har hon med sig en massa grus under magen samt benen. testar o ser om det funkar länka in den jag menar. rengoverall-vinröd

#20 jo jag tittade på den men min tik behöver ha en fodrar hon fryser:/ men man kan ju kanske sy ihop en flis overall som hon kan ha under den.

Vi har en liknade buske hemma och vår lilla blandis (pudel/chihuahua) dyker ofta i den. På katterna är det bara att ta handen och "stryka" bort dem. Men på Emil. *suuuck* Han har fått puelpälsen och det märks på gott och ont.
Sådär ser min Pudel ut ibland också :P