God morgon 18 November
Godmorgon alla glada, och ni andra också.
Uppe klockan sex för att ta ut fyrbenta i spöregnet..
Ibland undrar man om vi hundägare är riktigt vettiga.
Hjulet snurrar men hamstern är död?
Idag ska jag dammsuga.
Ni må tro vad grus våra små släpar in. Jisses.
Det hamnat ÖVERALLT!! Att sopa rent sänegn varje kväll har blivit lite av en tradition här hemma, haha.
Vad ska ni hitta på idag, har ni lika tråkigt väder som jag?
När ska snön komma…?
Godmorgon Hilo och alla andra morgonpigga 
Man känner sig rätt ensam när man går morgonrunda vid halv 6. Men man är i alla fall alldeles ensam vid stranden, inte alls samma trängsel som en varm sommareftermiddag
så vovven får sprungit av sig ordentligt. Samtidigt fastnar hur mycket sand som helst i tassar och päls, men vi slipper leran i alla fall. Sanden är lättare att dammsuga upp.
Vovven ska motionera hundvakten idag också, men det gick ju bra sist. Själv ska jag jobba hela dagen.
Njut av dagen, ni som är lediga!
.gif)
Zabelle
Godmorgon!
Här är det också regningt, grått och blåsigt. Man ska kanske passa på att tvätta alla gardiner idag. För ute går det ju inte att vara. Det blir en nödvändig tråkig promenad med Silver idag.
# 0 Det är likadant här. Dom har snart blöjt alla åkrar runtomkring vårt hus. Han är full med lerjord på tassarna varje gång han varit ute. Det är grus överallt här också. 
Ha en skön dag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Godmorgon alla!
Här blåser det massor och säkert kommer det regn idag med.
Men jag 2 glada hundar som snusar i sängen nu,dom hade fest med kött och märgben av kalv igår mums!.Fick även en lever bit som jag kokat nu och gjort små förpackninga av och stoppat i frysen,det blir bra tränings godis.Snodden satt bredvid hela tiden och det var en stor pöl dreggel på golvet efter ett tag
.
Ha en fin dag!
God morgon, gott folk!
Här regnade det tydligen imorse, har fått höra det från mor då jag sov, hihi.
Idag blir det möte i skolan, hem till mina bröder och fördriva lite tid och sedan till tandregleringen. Förhoppningsvis slipper jag den elaka tandställningen nu, annars blir jag sur.
Idelma får vara hemma med husse, så kan dom snarka ikapp utan att jag behöver höra. 
Ha det bra!
God morgon…men inte för mig.
Vaknade av kvinnobesvår och S***t ont i äggstockarna, känns som någon trampar med stilettklack på dom och vrider om. Ajaj!
Jaja, idag blir en lugn hemmadag eftersom Alice fortfarande har feber och ont i luftvägarna.
Kanske skulle skissa lite på syrrans tatuering…hmm.
Jaja, önskar er andra en trevlig dag.

#5 Stackare!
Jag och Prillis har varit ute på morgonpromenad. Hon var på lat-humör och hade ingen större lust att gå ut. Till råga på allt så gick det förbi en annan hund när hon bajsade, och det är det skämmigaste hon vet.
Idag ska jag handla födelsedagspresenter till min älskade sambo som fyller i morgon. Vet inte vad jag ska köpa men det löser sig :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#6 Tack! Grattis i förskott till sambon.
Ronja vill inte heller att någon tittar på henne när hon bajsar.

Hejsan alla underbara människor och djur 
Idag hann jag knappt kliva ur sängen innan telefonen ringde, en superglad kvinna i andra änden som prata så snabbt så jag lyckades just så pass hinna höra vad hon sa.
Tydligen ska jag kolla på nån presentation för något företag kl 14 idag på nätet för att sedan eventuellt börja jobba hemifrån med något, fråga inte vad för det vet jag inte 
Håll tummarna för att detta är något vettigt och att jag får börja jobba!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#8 Blev det inget med dagiset?
Zabelle

#9 Pappren verkar ha fastnat hos deras fack som också måste skriva under så jag väntar, fast det var ju bara praktik, får jag ett jobb så är ju det ännu bättre
_**/Mvh Anne
Nu har jag sol här, underbart!
Undrar om man ska smita ut en sväng och INTE få in dyngsura fyrbenta..
Har vart duktig idag!
Diskat och nu ska jag städa i badrummet en sväng innan det bär väg ut i samhället 
Nu går man ut med stormvarning är i Södra Skåne. Det har börjat blåsa rätt rejält redan nu.
http://www.kvp.se/nyheter/1.1783786/smhi-risk-for-storm-i-skane-i-kvall
Zabelle
12,Jepp jag märkte det när jag åkte till sjukgym,och väl där så blev det strömavbrott…hej och hå vad det kändes som jag flög över vägen

God dag på er alla!
Hhmm,grus,sand,och små pinnar m.m. det hör till inredningen eller?Jag har nog ej ställt in/undan min dammsugare på X antal år.Så fort den åkt in i skåpet ska den ju ut igen.Jag önskar min däremot en sån där mini-grovdammsugare,tror den heter Grovis!den kan man dammsuga upp allt med,heheheh…Och sängen..är ett grusupptag här hemma oxå.Och japp det är självvalt!
DET REGNAR INTE HÄR NU
Men det är grått,grått,grått.Ska snart ut med hundarna.Sen gå å handla,apoteket då min döttrar behöver mera astma medz!
# 5 ajajaja…hhuuaa…har du oxå en Alice hemma? Tatueringar..ååhh…nått jag älskar berätta mera!
# 10 lycka till .
Å kram på er allihopa!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Godeftermiddag, här vaknade både jag och hunden för e2timmar sen, sovmorgon javisst! Men blir väl så när man ligger vaken halva natten och inte kan sova.
Idag blir det köttbullsrullning, både med och utan lök, en sats till mig och en sats till Celine som hon ska få som godis. Regning, grått och trist är det här med, men troligtvis blir det en tur till Taberg sen, där hon ska få leka av sig med en annan hund :)

God eftermiddag får man väl säga nu.
Vaknade av att Riqo såg rådjur på gården och skulle ut genom hundluckan.. Vad hon höll på med vet jag inte för det var ett himla liv, hehe.
Sam såg och snusade till klockan 10 efter en sen kväll med älgben och nattspår.
Jag mötte upp min syster idag och hälsade på Chelsi som igår vart misshandlad av 4 barn. Hon mår dock bra idag, och visar inga men av det. Hon är inte rädd för barnen som springer runt på sina gårdar eller rädd för barn som går nära henne. Skönt!
Kom precis hem och nu ska vi ut i skogen och röja en liten sväng.
Har en kompis här med sin blandrashane (Rottweiler+Kraski ovcar)
Han stannar här med sin vovve i 2 veckor. Ska bli kul med lite sällskap här hemma, hehe.
Hoppas ni får en underbar kväll allihopa!
Kramar från oss.
#14 Jag designar tatueringar efter önskemål åt släkt och vänner. En av mina verk sitter redan på min systers sambos rygg. Ska tatuera mig snart med en egen design och har fått två beställningar utav min mamma och syster.
Japp, Alice heter min 6 år gamla dotter.

Kan meddela att den där företagspresentationen var en timme som jag kunnat leva utan, slöseri med tid.
Multi level marketing företag där man ska BETALA för att få börja jobba! Kostar ca 3000kr för att få börja, vilket jag definitivt inte har! Hade de inte kunnat tala om det redan i telefonen? 
_**/Mvh Anne
#18 Aha, ja det där har jag också fått erbjudande om. Dock så tackade jag snällt nej. Synd att de inte sa något till dig..
#14 Haha jag har aldrig vetat vad bra jag har det, som har en hund som är lika renlig som en katt xD aldrig minsta lilla gruskorn i min säng :P
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

#20 Prillan är också superrenlig. Hon släpar aldrig in smuts och skräp. Det visste vi inte när vi besämmde oss för att hon inte fick vara i sängen, men det är likabra att hon sover på golvet i sin sköna lilla biabädd som hon älskar :)
Gamle BimBim däremot kan släpa in hela grustag och lövhögar i pälsen och han hoppar ogenerat upp i sängarna och "torkar av sig" all smuts på sitt egna lilla vis :)
Med Vänliga hälsningar
18,nämen dom tar ju alla chanser va!?…hoppas du får praktiken på dagis ändå…kram
Haha renliga hundar har jag men inte super renliga,så här ligger det alltid ett hundöverkast på sängen,som byts till ett snyggare när vi får hem folk,samma är det med soffan
…nu ska jag ut i stormen och hoppas jag kan hålla mig på backen så jag inte flyger iväg
.
#21 Hihi det kanske är papillonen i dom då? ;) Prillan är väl också papillon?
Haha då är Viggo som BimBim ;) Har Viggo förbud i mitt rum :P han har inte så bra balans heller, så han brukar kissa på sig själv, sen torkar han av det i sängen xP
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

#23 Ja, så är det nog :) Ja, Prillan är papillon i :)
Med Vänliga hälsningar