Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1248 ggr
spikes
0

Godmorgon 16/11

Uppe med tuppen halv sex och grattade sonen på hans födelsedag med paket och frukost på sängenGlad,Spike och Snodden var först in och sjöng sin sång,och tillsammans med våran blev det för mycket, så han drog täcket över huvudet tills vi var klaraSkrattande.

Spike körde sin vanliga stil in i alla vrår och letade saker man kunde "låna"Oskyldig,och Snodden flög upp i hans säng och satte sig på honom,men han var snäll och hjälpte till att dra av allt papper i alla fallCool.

Annars är det en gråmulen dag idag igen,men jag ska baka lite senFlört.

Ha en fin dag!

zabelle
0

#0 Ha ha, vilket uppvaknande Glad

Den här helgen försvann snabbt som en avlöning.

Har höststädat trädgården, träffat kompisar och varit ute mycket och lekt med hunden.

Hunden ska vara med hundvakt för första gången idag och jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra. Det kan vara lite knepigt att hitta någon man litar på och där hunden trivs.

Hur löser ni passning till era hundar när ni måste lämna dem?

Zabelle   

spikes
0

1,Javisst men han såg ut som ett solsken när han gick i alla fall haha.

Sambon jobbar 2min härifrån och kommer alltid hem frukost och lunch,så skulle få jag börja jobba så är det löstFlört.

Det går säkert bra med hundvakten,berätta sen hur det varitGlad

[iurochskur]
0

Godmorgon alla!

#0 man får gratulera på födelsedagen!

Jag vaknade 5 imorse, men somnade om till 6. Då klev jag upp för att packa gympaväskan åt min 6 åring. Sedan hann jag faktiskt med två koppar kaffe. En promenad med två barn och hund till skolan blev det och sen har vi tänkt att ta och pyssla lite här hemma.

Ronja ska tränas lite idag med, hon har lärt sig så mycket på kort tid: Sitt, stanna, varsågod, gå och lägg dig.

Har faktiskt gått snabbare än jag trott och träna in kommandon. Ensamträningen har jag gett upp, men det gör inget för jag får ta med henne i jobbet och till praktiken!

Kram!

spikes
0

3,TackGlad.

Vad bra du har det som kan ta med vovven,tänk om alla kunde få detGlad

fridaas
0

God förmiddag.

Idag har vi tagit en riktig sovmorgon, då jag bara sovit 8timmar på hela helgen. Idag står det storstädning på schemat och inkallsövningar med Celine. Sen kanske vi ska ner till en kompis så att hundarna får leka av sig med varandra :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Trollhassel
0

Vilken morgon! Vet varken ut eller in. Kom hem med nattåget klockan 7 i morse efter en 12,5-timmars tågresa. Både Prillan och jag är uppocknedvända. Speciellt jag för jag har inte sovit en blund.

Fick dela kupé med en jämthund som skällde så fort det gick någon förbi kupén och en räd tax/pudeltik som satt i ett hörn och morrade…och så Prillan som var sur och ville sova i fred. Prillan sov nästan hela vägen och det var ju skönt för henne.

Nu känns det som att det är morgon, kväll…eller något helt annat. Inte att klockan är lunch.

Vi har haft en jätteskön fjälltur! Ska lägga ut en bild-tråd här på forumet så får ni se hur fin vi hade det :)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejpa!

# 0 ååhhh.. mysig morgon,grattis från oss!

Jag ska bara klara av julen först med allt vad det innebär,sen har jag en som fyller 17 år Förvånad här hemma.Helt sjukt,hur gick det till?

Jag ska efter lunch sätta mig å ringa massa tråkiga samtal.Boka en tid i tvättstugan då min 13-åring tömt sitt rum på tvätt Skrikandes Ta bussen till Willys med min hemmagjorda pack-vagn.

Därimellan blir det promisar.Ska försöka ta med en sekratör i skogen i dag å ta l ite grangrenar å lägga på ingången till uteplatsen.Grått å urk-väder här i dag med.

Ha en bra dag allihopa!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Tixy
0

God förmiddag!

Vi har precis kommit in från en längre runda på nytt ställe. Wow, vad hon sträckte ut bra. Nu ligger hon och snusar i soffan bredvid mig. Vad jag ska hitta på idag har jag ingen aning om, får se vad som dyker upp.

När det gäller hundvakt osv, så jobbar min pappa natt och är därmed hemma och sover på dagarna. Men om ingen av någon anledning skulle vara hemma, så är hon själv. Behövs det, så kommer antingen någon av mina bröder förbi (eller om vi lämnar henne hos dom), eller min fästman.

Ha en bra dag!

spikes
0

6,välkommen hem,men det låter som du behöver sova igen liteFlört.

7,Det var just 17 min yngsta fyllde ocksåGlad,man fattar inte vad åren bara sticker ivägSkrattande

Tixy
0

#9 Nämen, då får jag välkomna sonen din till klubben då. Flört
Själv har jag ingen aning om hur tiden har kunnat springa iväg sådär, det känns som om jag var 12-13 nyss ju.

spikes
0

10,Tack Ja åren tickar iväg,själv känner jag mig oftast inte som 46,man blir aldrig äldre än man gör sigFlört

Tixy
0

#11 Äh, du är väl knappast mer än 25? Flört

Svea-
0

# 11 & # 12

ibland känner jag mig som 6 år,ibland 15 år ibland 105 år,inte konstigt att jag då inte riktigt kansvara på frågan :

Hur gammal e du utan att tänka eft en stund! Tungan ute

spikes
0

12-13,tjae kan man vid 45 års ålder få höra att eleverna trodde min mellersta på 17 år hade en ny tjej så vete sjutton hur gammal jag är egentligen hahaha

Tixy
0

#13-14 Hahaha, det är inte lätt för er tanter Flört Tur att vi är några små, alerta filurer här inne.

Svea-
0

# 15 hihihihihahahhahohoho…jag det e bra när det e blandat…!

zabelle
0

#15 TANTER??? 

Zabelle   

[iurochskur]
0

Min mamma är 48 år och jag och tvillingsyrran är 30 år. När hon har svarat på frågan om vi är systrar vi tre och sagt att det är vi som är döttrar och hon mamman så blir dom förvånade. Dom brukar tro att vi skämtar.

spikes
0

TANTER E COOLACool

zabelle
0

#18 En härlig komplimang till din mamma! Skrattande

Min grabb är också 30 och jag har fyllt 51 och jag känner mig inte heller som nån tant… än.

Zabelle   

[iurochskur]
0

Haha….jag har svårt att inse att jag faktiskt är 30 år, får jämt kommentarer om att man inte ser ut som det utan högs 23. Det är härligt och höra nu när man blir lite mera mogen.

Svea-
0

Jag tycker oxå tanter e coola.För mig klingar det inte illa.Jag har alltid vart lite lillgammal på VISSA saker å ting å blev därav kallad tant väldigt tidigt.Så jag brukar säga Tant Svea om mig själv med glimten i ögat.

Min äldsta dotter TYCKER INTE det är kul när alla frågar vart vi än går om vi är tvillingar eller systrar.

Karizma
0

Jag är grymt trött på mitt sovproblem jag har sover max 3 tim per natt i över 2 veckor har jag sovit så illa Rynkar på näsan nu börjar kroppen värka med eftersom jag inte sover så himmla bra. har ringt vårdcentralen för se om de har lite tips eller hjälp, trött på att man ska vänta tills dom ringer upp. Läser fel det många skriver hoppar över jätte mycket ord. Men annars är allt bra här Glad vart ute o gått som vanligt och efter maten ska jag ut o gå en tim igen med lilla damen.

Ha detså bra! känner mig som en zombi.