Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 670 ggr
zabelle
0

God Morgon 17/11

Igår var min hund med hundvakt en del av dagen, och ensam hemma några timmar. Han har ju blivit bortskämd med att vi är hemma jämnt eller att han får följa med oss.

Promenaderna hade gått jättebra och han hade varit så duktig. Han ser däremot ut som om han fått nån dödlig sjukdom när man lämnar honom ensam sen.

Han var som ett stort "plåster" på mig hela kvällen, så det blev mycket aktivering av vovve i gårkväll för att kompensera honom.

Hoppas ni får en härlig dag både "tanter" och ungdomar ;)

Zabelle   

[iurochskur]
0

Godmorgon!

Här hemma är det ingen bra dag, äldsta dottern som är 6 år har hög feber och hosta. Hoppas innerligt inte det är svininfluensan. Typiskt eftersom hon skulle tagit sprutan imorgon. Sambon har med feber….Tur vi är två som hunnit med vaccinationen i alla fall.

Ronja får gå ut med mig idag med andra ord och sambo+barnen stannar hemma.

Kram på er!

spikes
0

Morrn på er!

Skönt att det gick bra med HebbeGlad,Jag vet hur det är Spike har de mest ledsna ögon när jag ska någonstans,så man får ta det med en nypa salt….mysigt när dom söker kontakt sen på kvällenGlad.

1,Hoppas (mitt i allt elände) att ni fått det mina grabbar och sambon låg i,dom hade feber och var förkylda ont i halsen kroppen osv osv här,men det gick över…själv har jag haft känning av det ,så jag klarade mig rätt braFlört.

Annars har Snodden fått tokfnatt,snor mina handskar busar och bråkar som sjutton med allt och alla,så det blir en träningsrunda med honom idag så han stillar sig lite,stackars Spike funderar ju på om han är klok iblandGlad.Själv springer han ju bara ut och hämtar in fotbollen stup i kvarten,vilken han vet att han inte får ha inne,och det går så fort så man ser det inte ensSkrattande.

Ha en fin dag!

zabelle
0

#1 Hoppas de kryar på sig snabbt och att det inte är svininfluensan!

#2 Din Snodd bär in grejor medan Hebbe bär ut sina mjukdjur på gräsmattan så fort han får en chans. De ska grävas ner i rabatten. Gräver gör han ju med nosen så det syns ju när han kommer in vad han gjort. Bara till att gå ut och hämta in leriga leksaker och lägga i tvätten.

Zabelle   

spikes
0

3,Näe det är Spike som tar in bollen,Snodden tjyvar saker inomhus,som mina handskar från elementet tex,igår satt vi och födelsedags fikade,med ljus tända och mys,då slänger han upp sin keps på bordet och rätt i kakfatetSkrattande,och tycker han är sååå duktigTungan ute.

Spike gör som Hebbe,gräver ner allt och ser ut som ett lermonster när han gjort det haha…

Trollhassel
0

Somnade igår eftermiddag och vaknade nu. Prillan har också sovit. Vi var nog utmattade. Mår mycket bättre idag i allafall.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnneN
0

Igår hade jag en lugn dag, enda som hände var att jag träffade Staffan (iFokus VD) på stan och surrade ett tag. Var jätte trevligt Glad

Idag har jag inte alls mycket planerat, men lyckas säkert hitta på något ändå.

Misstänker att Velvet kan ha fått uvi, ska hålla ett öga på henne under dagen och har inte symtomen gått över så kontaktar jag veterinär.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

Hallå där ute!

Jag sov lite väl länge, tror jag. Mor min ringde och väckte mig vid 11, och jag trodde att den var max 10. Skrattande
Lär bli en långrunda med Idelma och fästmannen idag, så länge vi slipper spöregn. Får se om vi tricktränar lite också, eller skippar det.