Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1548 ggr
Moa-16
0

När kan valpen träffa andra hundar?

Tinka är nu 12 veckor. (ska vaccineras imorgon) Och nu börjar jag sakna mina "hundvaktshundar" ;) Nu är dom lite hundaggressiva.Tyvärr. Zorba skäller bara. Men Diva kan vara hård,bita) Vill ju inte att Tinka ska bli "hundrädd". Hur är bäst att dom träffas? Ute med hundarna i koppel? Inne med koppel. Eller utan koppel. Vad är bäst? Vill ju att dom kunna vara tillsammans i framtiden!

AnneN
0

Eftersom Tinka får sitt 12-veckors vaccin imorrn så kan hon börja träffa andra hundar efter det.

Hur de sammanförs bäst brukar vara om de får mötas på en neutralplats, med andra ord ett ställe gärna utomhus där ingen av hundarna brukar vara i vanliga fall. Sedan om de träffas med koppel eller ej är individuellt vad som funkar bäst, men enligt min erfarenhet så brukar det bästa vara att ta en koppelpromenad tillsammans utan att hundarna får hälsa och sedan släppa dem och låta hälsa okopplade.

Om dina "hundvaktshundar" är hundagressiva så skulle jag inte rekomendera att låta Tinka träffa dem föräns hon själv är lite äldre och säker, låt henne istället endast träffa hundar som ni vet är snälla.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Hilo]
0

Håller med Anne.

Moa-16
0

#1 Ok.. Gör så.