Vargen ska få skulden!
Gav mig in i en diskussion på VLT idag,och jag blir lika förvånad än idag att folk inte fattar att vargen inte tar människor!,men kan ju som sagt inte låta bli att småle åt deras oförstånd heller….nu är jag visst djurättsaktivist också hahahaha.
Vad tycker ni?….www.vlt.se Gå in under Hallsta Sura och läs kommentarer och artikel om "varg tog hund"

Kunde inte skriva kommentar till artikeln på tidningenshemsida då jag inte vill registrera mig, så jag kommenterar här istället.
Endast de som inte vet vad de pratar om kan vara för att utrota vilda djur, tex vargar!
Jag menar rädsla grundar sig till minst 90% i okunskap och det är de som är rädda för vargar som vill utrota dem.
Visst det är tragiskt det som hänt, men det är samtidigt helt naturligt.
Jag tror dessutom att om inte vi människor envisades med att skjuta mer bytesdjur än vad som är nödvändingt för vår egen överlevnad så hade inte vargarna behövt söka sig nära samhällena för att finna föda!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Felet ligger i människan.
Fick höra idag att forskare vill vänja vargen med lukten från oss och tar däför valparna och lägger dem innanför jackorna!
Hurvida detta stämmer helt kan jag inte styrka.
En kompis har varg i sin by i Dalarna.
Läskigt värre!
Tyvär så gör vi mycket nytta till problemet, och klagar..
Dubbelmoral.
Jag är en av de som gärna har varg.
Dock i skogen, skygg från människor som det var innan.
Ang, varg som äter barn - 1800-talet - säger inte det en hel del.
Folk borde veta bättre. Jag skulle oroa mig mer för alla farliga hundar som folk har hemma..
Ja betänk sen hur många hundar som blivit vådaskjutna av skjutglada jägare varje år,eller överkörda…det är så sjukt att aldrig budskapet om vargen går in i huvudet på folk,vi hade ju samma här bara för någon vecka sedan,en bonde som fick 17 får rivna,men tror ni han tog in resten i ladan,när han ändå visste att vi hade en vandrande varg så nära…nejdå inte alls,och inte hade han begärt pengar som han kunnat få av länstyrelsen för nytt stängsel heller.
Denna varg fick dom i alla fall inte skjuta och det var ju tur det.
#3 Jo, och jag blir lika irriterad varje gång jag ser en bil med stickern - "För ett vargfritt sverige!"
Man gör det tydligen lätt för sig.. Tänkte på han med fåren.
Gör man inget åt problemet så ska man väl inte klaga heller tycker jag.
4,Precis…det bästa vara att det var en annan bonde som sen gick ut och sa att han tyckte han skulle låta vargen vara, och att han skaffat stängsel och det funkade
#5 Hihi 
#2: Tycker det låter som en skröna. Ungefär som arga människor som ringer till Nordens Ark och anklagar den för att plantera ut varg, för de har minsann sett en stor svart lastbil som det står Nordens Ark på åka omkring i skogen och sen dök det upp varg efter det. Joo, för alla som åker runt och gör olagliga saker som att plantera ut vilda djur tar säkert sin egen lastbil med sitt namn målat stort på sidan. 
#7 Haha, ja men är det inte just DET som folk ska tänka på. Men det kan ju inte vara dem, om de är så öppna med bilen..
Perfekt ju, ingen misstänker dem 
Säger som så, att det är delvis vårat fel att vargen tar tamboskap….det vi människor som skjuter undan deras naturliga föda….för inte sjutton var vargen så förr inte…..och på den tiden fanns det ju mycket mer tamboskap, vad jag har förstått….
Om jag hade får eller sådant , så skulle nog jag se till att sätta upp ordentliga stängsel, för vargen är väl inget onaturligt väsen som tar sig igenom vilket stängsel som helst heller….eller det som är enklast, ta in dom till natten…..
Jag älskar vargen, känner så med den…..
9,precis min mening,dessutom får ju ägare med tamboskap hjälp med kostnaden för ett bra stängsel,så det är bara ett himla gnäll,och media borde skämmas som blåser upp sånt här…