Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundträffar
Läst 3806 ggr
[Empisen]
0

Ny träff Upplands-Väsby!

Här kan vi planera en ny träff i Upplands-Väsby! Glad

[Empisen]
0

Om man vill hålla till på en agilitybana så finns det en i närheten av Brunnbyvik, går en buss dit från Upplands Väsby station, därifrån kan jag möta er som inte hittar så går vi till banan, det är en liten bit dit, tar 15 min att gå ungefär.

[iurochskur]
0

Får man komma även om man bor i Västerås? Skulle vara skoj och få träffa andra från sajten.

[Empisen]
0

#2 Självklart! Det är träffen som ska hållas i Upplands väsby bara Glad

[Empisen]
0

Om inte någon annan har nå förslag på något bättre ställe förståss Skrattande

sara7012
0

Om jag har råd skulle de vara jätte kul. Vi bor i Köping så de är ju en bit att åka :P Men de skulle verkligen vara jätte kul. Beror ju lite på vilket datum de blir också.

[Empisen]
0

#5 Vad roligt! Skulle vara jätte kul om du kom! Flört
Datumet får vi bestämma tillsammans! Glad

nonisaga
0

Skulle vara jätte kul o komma, men har fullt upp alla helger :/ usch, jag får väl se

sara7012
0

#6 Ja de skulle vara jätte kul. Jag är ju arbetslös så datumet är inte ett jätte stort problem. Men kan vara bra att veta så man inte bokar in nått annat :P

Om de är fler som ska åka härifrån kanske man kan sammåka så  blir de lite billigare för alla. Västerås ligger ju tex påvägen om man åker härifrån.

ShitGoose
0

Skulle vara super kul! :D För mig är datumet inte heller så viktigt, Kan typ när som helst men helst efter den 18 :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

[Empisen]
0

#9 Då fixar vi ett datum efter den 18:e Glad

Ni som vet har annat för er någon spec dag kan berätta det, så vi inte planerar in träffen på just den dagen Flört

sara7012
0

Jag har gäster helgen 21-22 men de är nog de enda jag har inplanerat.

Tixy
0

Jag kan inte den 27-28 (fre-lör), då jag firar min brors 25-årsdag.

För övrigt kan jag nog större delen, vet dock inte än när jag ska träffa min kontaktperson nästa gång. Men det kan jag ju återkomma med, såklart.

Här har vi sportfältet som är en stor gräsplan med skog runt om. Dock inte inhängnad, men det är ju ett alternativ om det skulle vara problem med Upplands Väsby.
Det är då i Edsberg i Sollentuna. Parkeringsmöjligheter precis intill fältet (vid tennishallen, gult hus) eller uppe vid gröna kåkarna (fotbollskansli osv).
Pendeltåg till Sollentuna och buss 607 till Flintlåsvägen, och gå nerför backen (kolla efter stora skylten med sponsorer på, ner där).
Tunnelbana till Danderyds sjukhus, buss 607 till Flintlåsvägen, därefter samma som ovan.

Dock brukar dom ha agility-träning (drop in-liknande) på lördagsförmiddagar, men vi kan ju gå längre bort på fältet om det är så.

[Empisen]
0

#12 Det kan ju som sagt var vara ett alternativ om det inte skulle funka här i Upplands Väsby, dock måste alla hundar kunna komma på inkallelse då (Hugo är väldigt dålig på det) men han håller sig där dom andra hundarna är Flört

Vet inte om jag har sagt detta men agilitybanan är inhängnad och så är det en öppning från agilitybanan till en hundhage. Glad

När vi bestämt datum frågar jag hon som har kurser o.s.v där om vi kan vara där, ifall hon skulle ha någon privatträning eller liknande.

sara7012
0

Att de är inhängnat är ett stort plus :P Min Hannibal är inte heller så bra på inkallning om han ser nått som är mer spännande än mig och hundar som tränar Agility är garanterat mer spännande än mig :P

[Empisen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 Det finns däremot ingen "grind" mellan agilitybanan och hagen, utan dom sitter liksom ihop.

Detta är hagen, bakom mig finns Agility banan, har lite bilder på den också.

[Empisen]
0

(Det är jag som tog kortet) så det är inte jag som är därborta, hon kör rallylydnad Glad

[Empisen]
0

Agilitybanan, tunnlarna ligger inlåsta så dom får vi klara oss utan Flört
Vi får hoppas att alla hoppinnar finns, men det tror jag.

Tixy
0

#17 Idelma överlever knappast utan sina älskade tunnlar! Helst ska man ta flera varv, om och om igen tills man blir yr. Skrattande

Som sagt, sportfältet här kan ju alltid vara ett alternativ. Hundägare här brukar även hålla undan om det är andra hundar nere på fältet som tränar, leker eller bara är.
Dock kan det även springa förbi joggare en bit bort, på ett elljusspår. Hmm… Undra om det finns fler vettiga alternativ, ska fundera lite på det.

[Empisen]
0

#17 Finns förresten ett till hinder på höger sida, den som ser ut som en bro, och det lilla som syns på vänster är ett A hinder.
Det gröna längst bort är ett däck hopp Glad

Tixy
0

#19 Är det bryggan du tänker på? Rak platta högst upp, med ner+uppgång fram och bak, så att säga.

ShitGoose
0

#19 , #20 Denna?

Har dock ingen bra bild på den.. x)

ShitGoose
0

Hoppsan glömmde bilden ^^

Tixy
0

#22 Det är den jag tänker på! Glad

sara7012
0

#15 Hannibal brukar inte springa jätte långt om de är andra hundar med. Men jag litar inte till 100% på att han inte får för sig att springa efter en annan hund :P

Jag har en liten tunnel som jag fick me när jag köpte hundmat nångång. Den kan jag ta med om de finns intresse för de?

Tixy
0

#15 Hur är han om man ropar "hejdå" och springer åt motsatt håll? Struntar han i en eller kommer han efter? Den metoden samt "godis" har jag som nödmetod, om hunden blockerar allt annat.

Det vore trevligt med en tunnel. Om du inte har något emot att släpa med den, så får du gärna göra det för min del iaf. Får väl se vad dom andra säger. Glad

[Empisen]
0

#22 Precis, det är den ja! Glad
#24 Skulle vara jätte kul om du tog med den! Hur liten är den? Tänkte på din hund Tixy, hon e ju inte så liten Skrattande

sara7012
0

#25 Den går att pressa ihop så de är inga problem att ta med den :)

Jag vet inte riktigt hur han reagerar… men han brukar hålla sig nära alla andra hundar. Han är inte jätte uppmärksam så är man själv lite  me på vad som  händer runtomkring kan man upptäcka saker innan honom och kalla in honom utan att  han upptäckt de roliga :P

Tixy
0

#26 Idelma kan bli mindre än en chihuahua om det krävs för att springa i en tunnel, så det är inga problem. Flört

#27 Då är vi ju också flera som håller ögonen öppna, och fler hundar som man kan se på om dom reagerar. Idelma lär mest stå/gå och skälla på allt och alla, men hon menar inget illa alls.

sara7012
0

#26 Tänkte mer på att den är kort. Min eurasier hanne kommer lätt igenom.

#28 Precis de enda jag egentligen oroar mig för är att han springer fram och skäller på folk vilket inte är så kul om man är hundrädd. Men jag tror inte att just människor är ett så stort problem om han får leka med andra hundar. Och jag har en lina jag kan ta med om de inte skulle funka.

[Empisen]
0

Jag måste se till att mina hundar blir friska först, innan jag går på hundträff, om det nu är noskvalster dom har så är det nog inte så snällt mot er och era hundar Flört

Vet inte om jag skulle våga släppa Hugo om det inte är inhägnat.. Iförsej går han alltid lös i skogen men då möter vi aldrig andra hundar.. Och om det skulle gå förbi någon med en hund där vid fältet så skulle han rusa fram till den. Då kanske inte ägaren till den hunden blir så glad..

Ni med tikar får vara beredd på att Hugo är väldigt "ridig" när han träffar tikar.. Han kopplar bort mig helt och hållet när det är andra hundar i närheten, speciellt tikar. Så det är bra om era tikar säger ifrån, så han lär sig.

Tixy
0

#29-30 Korv, leksaker, hundar, nya människor som umgås med matte… Är inte sånt skoj? Skrattande
Om inte annat så är det bra träning, om du vill så kan vi ju träna inkallning med störningsmoment.

Hugo kommer inte ha någon hörsel kvar, stackarn. Gammal tant som blir nosad i rumpan/riden = elak skällande tant. Sedan går hon och gömmer sig hos mig, tönten.

Om vi är här på fältet så kan jag ta med lite kamprep och bollar och sådär, har 10 minuters promenad dit nämligen. Om det är intressant. Glad

sara7012
0

#31 Jag tror inte att de är nått större problem men klart de känns skönt att veta att de är inhängnat :P Jag har ju en liten valp också som ska springa efter Hannibal vart han än går :P

[Empisen]
0

#31 Visst är det skoj! Men inget slår hundkompisar! Flört
Hugo skulle som sagt troligtvis dra iväg om det kom en hund…

Om det skulle bli för krångligt till agilitybanan kan vi annars ta hagen som ligger nära veterinären.. Men den är iförsej inte lika kul Flört

Om ni vet någon annan agillitybana som inte är alltför långt bort så säg till Glad

Tixy
0

#33 Det jag kommer att tänka på är Stockholmsavdelningen i Kista, som har några hinder i en liten inhängnad. Fast det är krångligt att ta sig dit om man inte har bil.

nonisaga
0

#34 Den vid skogen?

Tixy
0

#35 Ja, det blir det väl. Själva klubben ligger ju mitt ute i skogen, fast vid Kymlingelänken. Den inhängnade lilla banan ligger i anslutning till den större.

nonisaga
0

Jaha om ni är där kommer jag, jag bor längre in i skogen Flört

Tixy
0

#37 Bor du längs den andra vägen, där den delar sig eller? Tungan ute Jäkla lyx.. Själv får jag antingen tjata om skjuts eller åka kommunalt och gå en bit om jag ska dit.

nonisaga
0

#38 Ja typ, det är ju ursvik skogen och vi bor i självaste ursvik (villa området). Fast nu har dom tagit i förstört halva skogen och byggt ett äckligt lägenhetsområde som dom döpt till "stora" ursvik Skrikandes ååh blir så arg. Haha ja här e det rätt najs, nära till allt och så har vi skog med 2 hundklubbar i Förvånad värsta drömmen ;)

Tixy
0

#39 Aaah! Dumma dig, får jag och Idelma flytta in? Förvisso har vi nära till skog, men fan evighet till klubbar. Rynkar på näsan

nonisaga
0

#40 Det är bara o komma ;). Vad jobbigt att ha långt till klubbar :/

Tixy
0

#41 Åh, trevligt! Skrattande
Ja, en aning. Blir ju inte alls så mycket träning som man själv önskar då. Vill ju ha en klubb här i sollentuna, men det lär ju inte hända, tyvärr. Här ska vi bara bygga lägenheter överallt.

nonisaga
0

#42 Uh jobbigt :/.

Men om ni ska ta er hit till den här klubben, är det faktiskt väääldigt jobbigt xD

Tixy
0

#42 Jaså, på vilket sätt? ^_^

nonisaga
0

Hih om ni menar den precis vid vägen är det inte så stora promblem ;D, då är det bara att ta t-banan till kista, gå av och gå en bit.

Men så finns det en längre in, som jag gillar mycket bättre och då måste man åka t-bana till hallonbergen, buss mot ursvik och gå ca en kvart därifrån. Vid den finns det en fårhage också ^^

Tixy
0

#45 Jag vet inget om någon fårhage vid Kista-klubben. Så tunnelbana (alternativt buss, såklart, går en massa från sollentuna centrum/station) plus promenad är ju inte så farligt ändå.

nonisaga
0

Jamen fint, kista klubben är närmare än den som är längre in (sundbybergs/solna hundklubb) för er också :)

Tixy
0

Ja, gud ja! Vi var på SS-klubben med första hunden (7-8 år sedan vi var där sist), och det är förjävligt dit även med bil, så jag vill inte tänka på den kommunala biten. Obestämd

Zheverez
0

den i kista, kymlingelänken är lätt att gå till ifrån kista centrum. tar bara 10min att gå.

nu tycker jag att vi börjar med att bestämma plats, kanske en röstning på de tre förslagen.

sen bestämmer vi dag å tid.

blir lite rörigt annars om vi i evigheter ska diskutera plats å tid.

vi kan ju göra så att ena v tar vi tex väsby, nästa v sollentuna å v därpå kista.

[Empisen]
0

#49 Bra idé.. Glad

Så vilken tycker ni ska vara först? För mig fungerar inte oinhägnade områden.

Zheverez
0

den i kista är inhägnad.

grinden är lite knepig med stor glipa men ställer man för väskor så funkar det.

var så sisst jag var dit, visserligen i somras men så mkt sämre borde den inte ha blivit.

lite lerig brukar den plan bli tyvärr.

kanske ska börja i kista så hundarna lär känna varandra, sen brukar ju intresset för de andra avta å det kan funka bättre på en icke oinhägnad plan.

[Empisen]
0

#51 Här i Upplands väsby är det också inhängnat, men kista blir bra som första plats Glad Men hur tar man sig dit? Jag vill inte hålla på å byta buss/tåg alldeles för många gånger eftersom Hugo inte är så speciellt förtjust i det. Vill inte göra honom mer rädd än vad han redan är..

Zheverez
0

då tar vi väsby först.

kolla vilka dagar vi kan få låna planen.

lägg ut två,tre datum så får vi enas om en dag vi kan ses.

hoppas flera kan.

ska bli kul.

[Empisen]
0

Den 20:e före klockan 18.00
Den 21:a före klockan 14.00
Den 22:a har dom aktiveringspromenad 10.00-12.00, 40kr för en hund och 60kr för två st ur samma familj. Det blir lite pröva på viltspår m.m.

Om inte någon av dessa går så säg till, då kollar jag upp hur det ser ut helgen efter det. Jag går i skolan på dagarna och slutar runt 16.00, och då är det mörkt..

Zheverez
0

jag röstar på den 21,a.

ev funkar även den 22,a

[Empisen]
0

#55 Den 21:a passar mig också, nu får vi se vad som passar de andra. Glad

sara7012
0

Jag kan inte nått av dom datumen. :( Har gäster här hela helgen och de va enda helgen dom kunde.

[Empisen]
0

#57 Helgen efter det då? Glad

sara7012
0

Helgen efter går bra. Är bara just dom datumen som inte går :P

[Empisen]
0

Kan ni andra den 28:e eller 29:e? Den 28:e går det efter klockan 12.00, men den 29:e har dom inga kurser inplanerat.

nonisaga
0

jag kan komma när ni har i kista, hinner inte åka långt för har så mkt planer alla helger Foten i munnen

Royalz
0

Som jag fattar det så ska ni ha en mer "lekträff"? Där hundarna mest ska springa runt och leka? Eller varför ska ni ha dom lösa?

Eller ska ni ha en mer seriös träff och träna? :)

Tixy
0

#54 Jag kan 21+22. Men när det gäller 22, ska vi då hålla oss till "hagen" där eller dra med på aktiveringspromenaden? Tänkte så att vi har det i bakhuvudet osv.

#60 Jag kan inte den 28, däremot den 29.

#62 Ja, det är väl mer.. "Socialträff/lekträff" än någon träning, åtminstone än. Får väl se om det finns såna önskemål, så kanske det blir av.

[Empisen]
0

#63 Spelar ingen roll för mig, visst skulle det vara kul med aktiveringspromenaden.. Får se om jag har pengar till det bara..
Det där med att det är en lekträff får man själv bestämma, vi kan ju t.ex köra lite platsliggning (eller vad det nu heter) och hälsa på varann utan att hundarna ska fram å hälsa, utan att dom ska sitta ett steg bakom eller så Tungan ute

Tixy
0

#64 Självklart kan vi ju köra enklare träning tillsammans. Dom som vill träna på hundmöten har ju en superchans då!

Har ni idéer på den biten, så tjoa till i tråden eller i PM till mig eller Empisen (för det är väl vi som driver det starkast?), så vi har den informationen.

[Empisen]
0

#65 Absolut Flört

[Empisen]
0

Hm, vart tog alla vägen?? Skrattande

Tycker vi tar hagen den 22:a, så hundarna kan lära känna varann, men då måste vi bestämma en tid efter 12, eftersom aktiveringspromenaden slutar då, sen så frågar jag kursägaren om det är okej att vi kommer den tiden vi bestämmer. Vi kan träna på massor av saker med hundarna denna dag, det tycker iallafall jag skulle vara kul Glad
När vi tränar tycker jag vi ska ha med platsliggning, hälsa på varann utan att hunden hälsar på den andre och sen har jag inte kommit på nå mer.. Träna lite på agilitybanan också.

Kom med tips!! Glad

sara7012
0

Jag kan inte den 22:a så ska ni ha träffen då får jag ståöver.

[Empisen]
0

#68 Juste så var det ja.. Vi kan ta den den 29:e istället då? Glad

Vill fortfarande ha träningstips! Skrattande

Tixy
0

#67 Tråden råkade nog dö lite.

22 funkar för mig och Idelma. Vi kanske kan testa en grej som vi gjorde när jag var på valpkurs med första hunden, vi satte hundarna fot med cirka 2 meters avstånd, så gick den sista i ledet sick-sack, utan att hunden hälsade, och ställde sig först. Det kanske är något? Glad

[Empisen]
0

#70 Jätte bra idé! Fick mig att tänka på en likande sak, man ställer sig i en ring med hunden sittandes fot, och sedan går en runt ringen (eller slalom, vilket som) och efter att ha gått ett helt varv ställer man sig där man stod förut, och sedan går nästa, och nästa o.s.v Glad

sara7012
0

#69 Den 29:e går bra för mig :)

Jag har en 3½ månader gammal valp men lyckas inte hitta nån valp kurs så om någon har lite bra tips så skulle de uppskattas :P Sen mår nog min ett åriga eurasier bara bra av lite träning :P

[Empisen]
0

#72 Då är den här träffen jätte bra träning för din valp! H*n behöver träffa många olika hundar, men olika beteénden Glad

Vi har ett par träningstips nu och dom verkar bra.
Vi har nu också bestämt datumet 29?
Nu är det bara tiden då, får inte bli försent eftersom det blir mörkt så himla fort Flört

sara7012
0

#73 Precis vart lite förtvivlad när jag fick veta att de inte är nån  valpkurs förens i vår :P

Jag ser gärna att de inte blir allt för jätte tidigt så de tar ca 2 timmar att köra. Och ingen här hemma är morgon pigg :P

Tixy
0

29 ska funka för mig. Ska vi låsa det datumet då?

#72 Har du en eurasier? Då kommer du inte ha någon kvar sen, hihihi. Oskyldig

sara7012
0

#75 Haha ja de har jag :) Och jag måste säga att jag har en av dom finaste :P Dock är han inte så förtjust i att folk vill hälsa på honom om man inte gör precis rätt :P

[Empisen]
0

#75 Ja, det gör vi Glad
#76 Åh, roligt att få träffa en eurasier, har aldrig träffat en Oskyldig

Skulle 12.00 passa?? Glad

Tixy
0

#76 Om man mutar med godis då? Jag var ju inne på eurasiern, men har aldrig träffat en. Tungan ute

#77 Det funkar för mig. Ses vi vid bussen eller själva planen då?

sara7012
0

#77 Mm är bra för honom att träffa lite nytt folk också.

Ja jag kan ju försöka vara där till kl 12.00.

Vart ligger stället vi ska vara på? Jag är uppvuxen i Vallentuna så hittar iaf till centurm i upplands-väsby :P

Tixy
0

#79 Hähä, får väl testa mig fram med honom då. Fast min tant kommer skälla ut honom, antagligen. Men hon skäller på allt och alla som råkar vara hund, dom är ju livsfarliga och dreglar! … Fisförnäma tönthund jag har. Rynkar på näsan

Brunnbyvik, heter det va? Kikade högst upp i tråden och det var väl det jag fick fram i princip. Aldrig varit där, så det ska bli spännande. Empisen kan stället bättre. Glad

[Empisen]
0

#78 Jag möter dig vid busshållsplatsen om du vill Glad
#79 Har du bil eller åker du kommunalt?

sara7012
0

#80 Haha Hannibal skäller på de flesta människor istället :P Men ger man honom bara lite tid och låter blir att försäka klappa honom på huvet så kan de gå bra. Om man ignorerar honom brukar han ge sig ganska snabbt. Har märkt att folk som har hund med sig ofta går bättre.

Hehe ok ja de säger inte mig så mycke :P men får kolla lite närmre på eniro så kanske man kan lista ut vart de ligger.

[Empisen]
0

#80 Brunnbyvik stämmer bra det, ni tar buss 531 mot brunnbyvik, den går 11:23, ni är då framme vid brunnbyvik 11:35 Glad

Tixy
0

#81 Det får du jättegärna göra! Akta dig för min knasfröken bara, hihi.
Om jag har tur så kanske jag kan få skjuts dit, men om det blir så så meddelar jag dagen innan. Glad

sara7012
0

#81 Jag åker bil eftersom att de är så långt och jag ska ha med mig två hundar som inte är vana att åka kommunalt :P

[Empisen]
0

#84 Hundrädd är jag då inte! Hur mycket dom än skäller eller visar tänderna! Jag är van.. Hehe Tungan ute
Det blir bra det, jag får sjuss till busshållsplatsen av mamma, tänkte att ni kunde hänga med i bilen, men tänkte inte på hur mycket hundar det då skulle bli Oskyldig

[Empisen]
0

#85 Åh jasså, men då skulle jag och mamma kunna hämta upp dig Tixy om Idelma är bilvan… Och klarar av att sitta bak medans mina vovvar sitter fram med mig. Glad

[Empisen]
0

Vid stationen då alltså Flört

[Empisen]
0

#85 Tror du du hittar upp dit, det är en väldans krånglig väg eftersom man åker genom ett område också.. Men du kanske hittar om du skriver ut en karta från eniro? Glad

sara7012
0

#89 Ehm stationen i centrum? Jag vet inte om min sambo följer med elelr inte. Han har inte bestämmt sig än.

Tixy
0

#87 Idelma älskar att åka bil! I vår bil är hon ju lös, och är hon ensam med husse så ligger hon i framsätet, annars i baksätet eller bakluckan. Vet dock inte vad hon säger med okända hundar i samma bil (dessutom deras bil). Men det går ju att diskutera fram till dess. Skrattande

[Empisen]
0

#90 Det jag skrev om stationen var menat till Tixy, att jag och mamma kunde hämta upp henne vid tågststionen Glad

sara7012
0

#92 Ja jag vart lite fundersam över vad du  menade :P

[Empisen]
0

#93 Haha, förstår det, skrev lite slarvigt… Flört

Tixy
0

Empis, kika #91. Flört

[Empisen]
0

#95 Oj, det inlägget missade jag.. Tungan ute

Ja, vi kan vänta tills lite längre fram och se om det fixar sig med sjuss för dig och sådär Glad

Men ska jag lägga ut en ny tråd om vilket datum och tid vi kommit fram till, kan även lägga ut en tråd på hundar och JRT Glad

Tixy
0

#96 Yes, vi kan ju höras av under tiden.
Släng ut det lite varstans, bara kul om folk kommer. Glad

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.