Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: god-morgon-middag-kväll
Läst 927 ggr
AnnL
0

God Förmiddag 15/11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag alla hundvänner!

Idag hålls det på att koka levergodis till Silver. Han bara älskar det. Fast han får det bara när vi tränar eller söker. Tungan ute

Annars är det henmagjorda oxfärsköttbullar som gäller som godis till denna kräsne lille man.

Igår var vi ute i skogen två timmar. Promenad och träning så han blev riktigt trött. Blir det samma idag.

Ska också försöka hinna med att städa ut en väninnas bil som vi ska försöka sälja innan det blir buggkurs ikväll.

Ha en skön söndag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Tixy
0

Halloj!

Jag vaknade för en timme sedan, hade ju tänkt kliva upp tidigt.. Hrm, nåväl. Ska snart dra på mig kläder och gå ut och lägga ett spår, så tar vi en sväng i området medan det ligger, så får hon gå det sen. Ska bli kul att se hur hon tar det.

För övrigt har jag inga planer för idag, så vitt jag vet.

Ha det bra!

isla
0

God lunch!

Här i Roslagen är vädret grått och trist. Har tillbringat förmiddagen i stallet och framför datorn. Vovvarna ligger under bordet och väntar på att vi ska åka till "mormor" och hälsa på.

Ebba har skadat en klo när hon och syster Ida var på egna äventyr i skogen *morr* Jag får hoppas för Ebbas skull att det läker bra, annars får det bli ett besök hos farbror doktorn. :-D

AnneN
0

Hejsan! Här sitter jag nyvaken och fick plötsligt dagen fullbokad,Förvånad så jag hinner inte sitta här längre utan kommer till att kika in senare ikväll!

Inom 1 timme ska jag hinna äta frunch & klippa Velvets klor, sedan ska jag och en kompis iväg och promenera med våra hundar, sedan är det möte med aktivitetsgruppen på hundhuset och direkt efter det så är det socialträff på Hundhuset Glad

Fullt upp, men allt av det är trevligt (förutom kloklippningen) Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tixy
0

Hej igen!
Nu har jag varit ute och lagt ett spår på kanske 200 meter. Puh! Vid 13-tiden ska jag ut med fröken gnällspik och gå det, får se hur hon tar det. Hoppas på klockrent! Glad

spikes
0

God-mitt-på-dagen på erGlad.

Här har det varit full kanel sen sju i morse,Spike kom och körde in nosen i ögat på mig och jag trodde han behövde ut,så jag gick upp släppte ut honom på tomten,ojojoj vad snabbt det gick att jaga bort rådjuret som hade hoppat över staketet och stod inne hos oss och käkade äpplen,tur att det inte är vanligt att dom tar sig över…men denna var nog en bock för han var större.

Nu har jag målat det sista ovan trappen också…..och för er som vet hur jag brukar se ut…kan jag berätta att det blev ännu värreTungan ute.

Ha en fin dag!

[iurochskur]
0

Detsamma som Spikes säger jag!

Här hemma bor det numera en rödörad sköldpadds herre på 20-25 år gammal. Han ska bo här tills rätt hem dyker upp. Han är en riktig snygging. Ska se om jag lyckas fota honom sen.

Ronja blev riktigt uppspelt av det nya djuret.

Kram!

Tixy
0

#5 Jag förstår Spike, det är ju hans tomt! Flört

#6 Åh, vad spännande med en sköldpadda. Accepterar Ronja den läskiga saken?

Själv kom jag precis in igen, Idelma och jag tog spåret. Hon har så bra drag när hon spårar, men hon blev lite osäker och distraherad av fotbollsspelarna en bit bort. Men vi löste det till slut!

[iurochskur]
0

#7 Nej, hon vill nog helst äta upp den…precis som med mina dvärghamstrar.

Tixy
0

#8 Det var ju mindre trevligt. Rynkar på näsan Idelma tror att min kanin är hennes bäbis..

[iurochskur]
0

#9 Tänk om Ronja vore sån…vad mysigt hon och dvärhamstrarna skulle ha det. Men det är för mycket jakt i henne.

Svea-
0

Halloj !

Börjat dagen med mysfrulle med hundar & katterna.Vart ute på lång promis där hundanra bara fått vara,inget spårande ingen träning alls.Bara strosat fram sakta i detta extremt gråa regninga väder.

I dag städar vi här hemma.Det behövs.blir inte så mycket/bra gjort när alla är sjuka.

Kom precis på när vi var ute att två av mina hundar fryser så snabbt om tassarna.Jag glömmer ju bort det när våren,sommaren kommer.Nu är det blöt å kallt igen,suck.Det är ett litet dilemma.Och sen från ingenstans så fick min "stora" hund problem med att snön fastande under hennes tassar förra vintern.Har aldrig förr vart nått problem.

Förslag på vad man kan göra åt detta mottages tacksamt.

Nu ska jag dra i gång dammsugaren,eft kommer skurmoppen.Pust.

Ha en lung,mysig,skön dag.Kram på er.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Tixy
0

#11 Vi har en spray som man sprayar på tassarna innan man går ut, som gör att snön inte fastnar. Köpte den på marknaden här förut, om jag minns rätt.

Annars kanske man kan sy/virka några slags "strumpor" och sätta på tassarna när man vet att det är kallt/snö ute?

Svea-
0

# 12 då låter spray bättre.Sk hundskor går dom inte i.Och det är lite för många för att jag ska gå å sätta på dom skorna varteftersom dom tappar dom,eller sliter av sig dom.Har haft hundsko när nån av dom haft sår på tassen.Det var allt annat än lätt å få den å sitta kvar osv.Hade väl 3-4 olika märken till slut men det funkade inte alls bra.

kommer du i håg vad sprayen hette då?

Karizma
0

#13 tor det finns i vanliga zoobutiker fråga där så vet dom säkert vad du letar efter. Stickat det tror jag inte på för jag tänker på alla stickade vantar o mösser man själv har ser man ju ut som en snöhög själv :D all snö fastnar. Vet om att man kan ha vasselin under tassarna med snö fastnar inte och de fryser mindre med.

spikes
0

13,Annars är salvan som heter "jaga lätt" suverän,den fryser inte på dynorna eller mellan dom,hur kallt den än är,använder den själv på mina om det fastnar mycketFlört

Svea-
0

Tack allihopa,jättebra tips.TACK!kram!

spikes
0

14,Vaselin kan frysa under tassarna vid riktigt kalla graderFlört

[Empisen]
0

#11 Jag har en slags tjärsalva som jag köpt på djuraffären, den förhindrar att trampdynorna blir torra (av saltet som sprids på vintern t.ex) och även för att föhindra iskockor på tassarna, den mjukar också upp tassarna, väldigt bra Glad

Karizma
0

#14 bra o veta :) Jaga lätt, det kan vara bra o köpa fast min dam inte fryser lär det inte vara skönt med hårda snökulor som blir under sulorna på dom. Vasselin trode jag inte frös har haft det på hästar för slippa snösulor dom får men hästar är inte så känsliga så kanske därför det inte talas om att det fryser :) En fråga brukar ni klippa håret mellan dynorna året runt?

Tixy
0

#13 Strandbodarnas Impregnering, heter den. Man kan även spraya upp på benen och vid långhår även på magen. Den skyddar dessutom mot infektioner vid småsår.

Svea-
0

# 20 tack så mycket.Ska leta upp den å jaga lätt salvan.

TACK SÅ MYCKET IGEN!

Tixy
0

#21 Får se om du hittar det någonstans då. Jag diskuterade med mamma om den, och hon trodde att vi köpte den på Husdjursmässan sista gången den var här i Sollentuna, numera är den i Kista.

Svea-
0

hittade en länk med före och efter bilder dvs före hon använt denna sprayen och nått balsam.det tycker jag däremot låter lagom krångligt.men sprayen ska jag leta upp nu då.

; )

Svea-
0

Förutom galet fina halsband m.m. så säljer dom även denna sprayen.Men den känns lite dyr där?JAjaja jag letar vidare.

FINA HALSBAND M:M

Tixy
0

#24 Det kan nog stämma att det är det priset. När vi köpte den så hade dom extrapris, 100 spänn.

spikes
0

Till alla,  Tjärsalvan är också bra,men alla hundar gillar inte lukten på den,jag har den själv och Snodden hatar den doften,så numera har jag endast om dom har sår eller så,"Jaga lätt" är fet och funkar lika bra som den och är dessutom luktfriFlört.

Behövs det så klipper jag mellan dynorna året om,risken med en hund som Snodden är att det samlas mycket tät päls mellan och då kan dom få svamp om det regnar mycket,annars klipper jag endast höst och vinter,Spike har ju inte det hårlaget som ett långhår har tex,