OT vattensköldpadda behöver hem NU!
Vattensköldpaddan Doris behöver omgående ett nytt permanent eller akuthem. Ägarna vill inte ha henne längre och tänker avliva henne. Hon finns i Blekinge. Jag hoppas det finns någon här som är villig att förbarma sig över henne. Hör av dig med PM så får du kontaktuppgifter till ägaren. Jag återkommer med mer information om Doris när jag fått det.
Jag ger tips att man har kunskap att ta en vattensköldpadda med läs på :) Vissa kan var riktigt trevliga o ha om de nu är snälla :)
Jag har haft 2 st rödörade vattensköldpaddor ,men har ej akvariet på 200 l kvar….du skriver inget om att sköldpaddorna har ett sånt? eller hur stor/gammal den är?,våra hette linus och lotta,lotta(på bråkmakargatan) fick det bli för hon var en bitsk padda,medans linus var jättesnäll…

Jag vet inte hur gammal sköldpaddan är. Den är ca 15-20 cm lång. Jag vet inte vilken sort det är. Den är nog 6-7 år skulle jag tro minst. Den sitter i ett litet fiskakvarium just nu och har gjort några år. Ägarna fick den "på köpet" när de skulle ha ett större akvarium till sina fiskar. Jag hoppas få mer information och i så fall återkommer jag om någon är intresserad.
hoppas att den får ett nytt hem och bra akvarium med, de kräver ett stort och djupt någ så de kan äta. Önskar den lycka till :)

Tyvärr verkar inte djuraffärerna vilja ha Doris och annonser har inte heller gett resultat, så nu är det kris.
Finns det verkligen inte någon som har plats för Doris? Ev. kan transport ordnas.
PUtt

Jag kan ordna transport till Stockholm ifall någon där omkring kan ta hand om henne.

#8 Ja. Det gav inget.

Vill berätta att Doris nu fått ett nytt hem. Det verkar vara ett bra hem hos en mycket sköldpaddskunnig man.

Vad härligt att hon fick ett hem tillslut 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#11 Jaa, det var det. Jag har aldrig varit med om att det varit så svårt att placera om ett djur tidigare men det är första gången jag placerar om en vattensköldpadda. Tidigare har det gällt hundar eller katter.
Kul o höra att hon fick ett bra hem :)