Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 2753 ggr
fridaas
0

Hjärngympa?

Har ni några bra tips på vad jag kan hitta på för Celine så att hon får lite hjärngymnastik och inte bara ligger i soffan och sover när vi är inne..?

Någonting som hon kan göra utan att jag måste vara med, vi har övat på sitt, ligg, tack, stanna. De sakerna gör vi varje gång innan det är dax för mat.

Men tips på något hon kan göra som sagt utan att jag måste vara med.. eller något tips på någon "lek" eller liknande som jag kan delta i är iofs oxå välkommet.

Tyvärr så är hon inte speciellt godisintresserad trots att hon är en dalmatinerblanding, leksaker är inte heller intressant (har testat med gosedjur, kamptrasa, bollar).. den enda formen av lek som hon verkar uppskatta är när hon får leka med andra hundar..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

spikes
0

Gömma godis under mattor och lite överallt så hon får söka tillsammans med dig,en ativitetsboll kanske…lägg en godis på knäet så får hon vänta tills du säger att hon får ta det,man ju också motivera henne till att förstå att godis är förenat med beröm.

zabelle
0

#0 Vi provade också med olika leksaker till hunden innan vi kom på att han leker bara med leksaker som piper. Helst "mjukissaker".

Hebbe är inte heller intresserad av godisar men vi tog tomma toarullar och tryckte in lite leverpastej innuti som han fick jobba lite för att komma åt. Det enda godis han velat ha är Frolic, innan vi provade att göra eget levergodis, det går ner. Tungan ute

Zabelle   

spikes
0

2,Ja just ja tänkte inte på det…Obestämd

TS,prova koka färsklever och frys in i småbitar,inte många som tackar nej till detFlört

matte-mi
0

Gummi pipbollar är väldigt kul här hemma. Leka vilken hand…..lägg godis i en hand, knyt nävarna och hål fram dem och låt hunden välja. Det förutsätter ju att hon gillar godis förstås. Glad

Tixy
0

Söklekar? Godis, leksaker, saker (tex vante eller toffla) eller dig. Glad

fridaas
0

När ni gör levergodisar, vad för lever använder ni er av då? nöt, kyckling eller fläsk? kan vara värt att pröva och se om hon accepterar det som godis, då nästan ingenting annat funkar.. min dalmatiner är inte matglad alls.. iofs kanske det är hormoner och skit som spökar för henne..

Pipleksaker funkar inte, hittade en innan som illern brukar leka med och pep på den lite, Celine sprang och gömde sig och vägrade komma fram..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

AnneN
0

#6 Jag använder nötlever då jag gör hundgodis, har för mig att grislever inte ska vara bra av någon anledning, mins dock inte varför.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karizma
0

#6 jag har med en tjej som inte äter mat med glädje, tar lite men äter inte det hon bör äta iaf. Sen godis köttbullar jag har gjort själv har alltid funkat, men jag har testat även lätt torkad bldopudding det var sådär. Om jag inte minns fel finns det hundgodis tips nån stans på listan :P Anne 7 du är ju en höjdare på länka. lever funderar jag med på vanlig leverpajstej gillar våran.

Jag kulle vilja veta hur gör ni benmärg till hund? kokar o hur lång tid? Tror vissligen jag kommer be min mamma hjälpa mig med detta då jag har lite svårt att hanskas med stora köttdelar :S

AnneN
0

#8 Recept finns massor om ni kikar i forumkategorin "009.1 Hundgodis & recept".

Hur man gör benmärg??? *förvirrad* Ska jag ge märgben så köper jag dem klara. Eller menar du att göra för att fylla ett märgben som hunden tömt på märgen?

_**/Mvh Anne

Tina-A
0

Ja, söklekar brukar vara kul :) Finns ju aktiveringsleksaker att köpa också! Sen kan man ju stänga in godis i petflaskor och sådär, men om hunden inte är godisglad så brukar dom tröttna på att försöka ganska snabbt.

Vill du lära henne fler kommandon (jättebra hjärngympa!) kan du titta i "månadens trick", där jag går igenom hur man lär in olika saker.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

spikes
0

8,Benmärg är det som sitter inuti ett älgben tex,så det går inte att göra,jag vet däremot att en del gröper ur det, varför förstår jag inte,detta serveras med det råa benet och hunden älskar att gnaga ur det medan den tuggar,det behöver alltså inte vara så mycket kött på det eftersom märgen ger bra vitaminer.

Jag skulle aldrig koka ett ben till mina hundar,det är då risken är stor att det flisar sig.

Karizma
0

aha kokar men inte själva benet? gösses det trode jag så man ger det rå? Skäms Jag har förmig att min mamma koka det innan hon gav det till våran hund (antar det var oxå för smaksätta maten?) Eller så var det så att våran pudel vart rätt dålig i magen med av det. Då kan man allså köpa en o ge dom den är.

spikes
0

12,precis så är det,kokar du det så förvinner ju också allt det nyttiga i benetFlört,köp hem en burk morotspure för barn om magen skulle ge en reaktion…eller carotenGlad.

Sen så är det så här att oftast så hundar som får torrfoder får en dålig reaktion på magen av märgben,hundar som går på färskfoder eventuellt barf klarar det galant….obs! jag sade oftastFlört

AnneN
0

#12 Kokta/tillagade ben kan vara farligt för hunden då de lättare splittras/flisas och kan då göra att hunden får i sig vassa benbitar som i värsta fall kan göra hål i både magsäcken och tarmarna. Så jag rekomenderar verklign att alltid endast servera råa ben att gnaga på.

_**/Mvh Anne