Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 756 ggr
spikes
0

Godmorgon 12/11

Hoppas ni får en fin dagGlad,här är det gråväder igen…krävs många värmeljus på kvällarnaCool.

Nu har Spike börjat få Glucosamin för sina leder,kan vara bra när man är 12 år lite stel i lederna,han mår bra på det och är lika pigg som alltidGlad.

Idag ska jag till läkaren så jag får hjälp med mina exem i hörselgångarna,har väl inte någon större lust med det,men är dock lite trött på att säga va! hela tidenSkrattande.

Annars är det min tur med förkylning, nu när ändå de andra har piggnat till här hemma(ironi)Skrattande,ska ändå ta mig ut på en långis idag,man andas klart bättre ute än inneFlört.

Ha en fin dag!

zabelle
0

Godmorgon

#0 Krya på dig ordentligt.

Jag laddar kroppen med vitaminer, frisk luft och ordentligt med sömn så jag förhoppningsvis får lite bättre motståndskraft mot vinterns förkylningar. Om det sen hjälper återstår att se. Tyst

Idag är det min sista arbetsdag denna veckan, sen är det helg! Tungan ute

Ska ni hitta på nåt kul idag?

Zabelle   

AnnL
0

Godmorgon!

# 0 Krya på dig.

Tar också en massa vita kaniner och försöker vara ute någon timma varje dag. Men sömnen är det nog sämre med. Kommer inte i säng om kvällarna

Här ser det ut att kunna bli en regnfri dag så man kan åka till skogen någon timme med Silver

Ska sedan åka och och hämta en stor tupp som vi ska ha i morgon i stället för gås. Tungan ute

Sköt om er alla hundvänner.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Hilo]
0

Här snöar det!
Helt underbart och den ligger kvar till viss del.

Hoppas på riktig snö snart så man kan fara ut med de norska skogkatterna och fotografera lite!
Just nu är det bara små fjuttflingor, men hoppas på att i natt kommer stooora fina flinor Kyss

Annars blir det en lugn dag hemma med lilltiken.
Hanen är på semester så tiken löper och en sådan bock som han är så..

Hoppas du kryar på dig snart, Lena!
Låter bra att glucosaminet funkar bra på gamlingen Glad

Ha en bra dag alla hundar med tillhörande hundägare!

Svea-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag på er alla Skrattande

# 0 fyyy va jobbigt hoppas du blir bra fort igen.

Nääää,det är grått ute,och det är geggigt ute,å det är bara för trist.

Om jag och äldsta dottern ej blir väldigt mycket bättre t.o.m i morgon så ringer jag läkaren igen.Hon hostar FÖR mycket för att det ska vara okej.Mediciner 3 ggr per dag i en vecka och det är ingen nämnbar skillnad?Och jag känner mig bättre med inte alls bra,vi har vart hemma i 2 veckor nuSkrikandes

I dag blir det småstädning av lägenheten.Lite här å där jag orkar ej så mycket.Klä mig som varmt å mycket att jag knappt kan röra mig å gå ut en långis med hundarna.Gå och handla,laga mat å låta livet rulla på.Gosa mycket med djuren ska jag göra i dag.Det känns om om alla behöver mycket gosande eftersom vi bara hostat,snorat & mått urrk så länge nu,man har inte samma ork helt enkelt.jajaja ni hajjar.

Ice var såååååååå snäll i går natt nar jag var ute,han rullade i bajs.Så jag fick ställa mig och bada honom mitt i natten.Det är det absolut jobbigaste med hundarn som jag vet,när dom rullar i bajs.

Ha en bra dag alla fina vovvar och alla fina mattar & hussar!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

spikes
0

Tack för alla krya på dig hälsningarGlad,nu har jag spolat öronen så jag hör allt,blev riktigt rädd när personalen på maxi började prata med mig hahaha…jag hoppade verkligen till och gissa om det blev ett skratt alltmedan jag berättade varför jag blev rädd,kul att man kan förgylla dagen för dom också hahaha

4,Krya på er!

Svea-
0

# 5 hhihihihihi…kan se dig framför mig på maxi.hihihih…

Tack för krya på dig hälsningen.Vi gör vårt absolut bästa för å bli friska.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Karizma
0

Hej! Idag jaha vad ska man göra det är rätt trist väder ute dammsugaren har lagt av o givetvis har man inte pengar till köpa en dammsugare, så jag ska låna svärmors imorn för städa av lite. Tvättar lite mattor idag för att dom ska vara fina inför flytten som alla vi ser framåt att flytta slippa denna stora lägenhet till lite mindre o mysigare. Planerar för fullt hur man ska ha möbler o vad som ska köpas. Dottern vill jag göra riktigt flickigt med sänghimmel o lite flickigt men inte för barnsligt iaf. Sonen ska vi köpa en snygg tvbänk till så han kan ha lite mer ordning på spel mm.

Nu är det 20 min kvar tills det är dags för gå ut o hämta dotterna i skolan detta märks på Chanel att hon vet vad klockan är hon sitter brevid mig nu, alltid 20 min innan rulltar hon efter mig så man inte kan rymma ifrån henne :) Hon gillar verkligen att hämnta sin kompis som slutar skolan. Det tar 20 min dit o hem så vid 15 tiden tar man långisen jag har tagit fram lite godis för vi ska träna lite balansövningar ute. Och det vet hon mycket väl att när det godiset tar fram ska vi verkligen göra något extra :)

#0 hoppas du blir snart pigg o fri från förkyldningen jag har haft förskyldningen i över 14 dagar :-/ Friskluft verkar rensa man andas mycket bättre ute.