Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1033 ggr
zabelle
0

Godmorgon Onsdag 11/11

Vädret är inte så kul idag heller men det har lämpat sig alldeles utmärkt att "täcke-träna" vovven   Glad

Han kan numera både vifta på svansen och kissa med täcke på!! Tungan ute

Vi har kommit på att vovvens hörsel och reaktionsförmåga är strakt kopplad till om vi har godisar i fickan eller ej… Han hör direkt när man kallar och kommer snabbt som en blixt om godisarna är med. Har vi glömt godisar så försvagas hörseln avsevärt och reaktionstiden förlängs Tyst

Hänger godis och hörsel ihop för era hundar också?

Zabelle   

spikes
0

Hahaha tack för ett gott skrattSkrattande,jepp här hänger det absolut ihopFlört

Svea-
0

God morgon?,,,hehehe kl är eft 10.00.Jag känner min lite bättre i dag & det är jag glad för.Äldsta dottern,hhmm,hon är bättre men det går väldigt sakta framåt för hennes del.

Det är bara för tråkigt väder här oxå,grått,kallt,små regningt.uurrkk.

Hundarna har vart på kissrunda med mig å ligger nu huller om buller i soffan.Ser för roligt ut,en stor soffa upptagen av 4 hundar som ligger å fläcker ut sig hit å dit.

I dag ska jag på 2 möten efter varandra.Detta är så jobbigt tycker jag.På fler sätt än jag orkar förklara.Jag kommer vara tvärslut efter det.Skönt att åka hem till hundarna då å få lite kärlek å omsorg.

Ska trimma Ozzy & Mini i dag,eller ja pusta lite på dom så det ej blir tovor på dom gosehundarna.Klippte klor i går.

Jaaaa,godis i fickan lika med att 3 av 4 hundar kommer på nån sekund.Utan godis hhhmmm…nån minut eller så.

jjaa…?… over and out ffrom Svea & Company.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

fridaas
0

Godförmiddag

Idag blir det en slappedag då jag inte mår bra alls, måste ta och ringa psykologen och säga att jag inte kan ta mig dit idag pga feber..

Så idag blir det bara korta promenader för Celine tills ikväll, då en kompis kommer hem, så att han kan ta ut henne på en längre promenad tillsammans med sin hund.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[iurochskur]
0

Godmorgon!

Hoppas alla får en bra dag…

Själv ordnade det sig med APU i Dec…ska arbeta på ett gruppboende för gamla och dementa. Ska bli riktigt lärorikt.

Karizma
0

god förmiddag!

En vanlig dag och vädret det var itne så kallt men ingen sol ser man. Godis det hör en del till för att iaf få lite arbete gjort Flört Idag ska vi gå en liten extrasväng efter vi hämntat dottern för sen har jag tvätttid inbokad ett ont måste att passa tiden väldigt bra kan jag lova. Ska bli skönt o slippa denna tvättstuga för det är dålig torkrum och inte alls så bra maskiner alltid skitigt med där nere Rynkar på näsan. Nya lägenheten är vi bara 3 som delar på så mer tvätttider lär man få och där var det fint oxå så jag hoppas att man slipper ta med sig halvfuktiga kläder in igen. Lite ska vi köra i helgen sånt som inte behövs typ tvbänk lite porslin,mattor,tavler lite av ditt o datt. Ha en bra dag alla!

[Hilo]
0

På min tik verkar det inte spela någon roll, men hanen blir plötsligt döv om man glömt godis, hihi.

Ang. täcket så hade min tik samma problem.
Att kissa första gången med täcket var tydligen väldigt läskigt!

Stooora ögon och öron spända till max, såg ut som en liten kanin, hehe.
Nu går det dock bra att både göra sina behov och skutta runt.

AnneN
0

Hejsan hoppsan! Skrattande

Godisar och leksaker ökar både hörsel och reaktionsförmågan hos Velvet, fast kommer det kompisar (andra hundar) då är det endast frisbeen som kan få henne till att inte vara döv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!