Vad kan detta bero på?
Det hela känns lite diffust, men Prillan har ett ovanligt beteende som jag nu i dagarna har börjat tänka på.
Ibland när hon ligger i korgen eller sysslar med något kan hon plötsligt flyga upp och gå oroligt med svansen mellan benen. Rätt som det är sätter hon sig tvärt eller lägger sig på konstiga ställen som inte är sovplatser. Vissa gånger förblir hon orolig i kanske 10 minuter men oftast så går det över lite fortare.
Såhär har hon gjort kanske 3 gånger i veckan sedan vi fick henne och jag har inte tänkt på det direkt…men nu börjar jag fundera. Kan hon ha ont i magen eller något?
Ps. med tanke på hur mycket tokigheter jag skriver om Prillan här på forumet måste ni tycka att jag är lite tjatig, men jag hör alltid mig för på forumet innan jag ventilerar något med vet. eller bekanta. Kanske är det jag som är lite väl ängslig också…vem vet.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Kan mycket väl vara att hon har ont någonstans, då kan en del hundar reagera på det sättet även om de inte visar tecken på smärta annars.
En tanke… Har ni kollat igenom hennes bädd ordentligt så det inte är något som hon råkar sticka sig på?
Bara trevligt att du frågar om lite av varje, finns inga dumma frågor och är man inte säker så är det bättre att fråga.
Ängslig har man tillåtelse att vara, mina nerver är på helspänn så fort något av våra djur visar tecken på att inte vara 100% friska eller beter sig underligt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bädden är totalt fri från vassa föremål och såhär kan hon reagera när hon varit på andra ställen också. Jag brukar försöka gå ut med henne så hon får röra sig lite efter att oron har släppt. Ibland gör nog 2:an och ibland inte och hon är definitivt inte dålig i magen för den har fungerat prima helatiden. När hon far upp och ser orolig ut så har jag klämmt och kännt på henne några gånger och visst är hon lite spännd och inte lika "elastisk" som hon brukar vara annars. Jag har inte tänkt så mycket på hennes beteende tidigare, för det var inte kännts som något farligt. Nu har jag dock börjat undra vad det kan vara frågan om. Man vill ju veta.
Undrar vad en vanlig vetrinär kan göra om jag skulle åka in och undersöka henne. Symtomen känns så diffusa.
Med Vänliga hälsningar

#2 det veterinäern kan göra är klämma & känna och röntga för att se om det kan vara något som är fel
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag får väl be min syster klämma lite så får vi avgöra om vi ska åka in och undersöka på kliniken. Jag kan själv inte känna något hårt eller konstigt i henne förutom att hon spänner sig.
Med Vänliga hälsningar
4,dom kan reagera så om dom har för mycket gaser i magen,Spike var sån innan han träffade mig och fick byta till färskfoder

Det lär väl synas på röntgen och ultraljud om hon har det hon också. Vi ska in och kika för säkerhets skull så att det inte är något på tok.
Med Vänliga hälsningar

Det är inte helt osannolikt att det bara är växt… hon växer ju och då rör det sig i kroppen och kan ta sitt uttryck på en massa olika sätt.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Ja, kanske. Dock har hon nog slutat växa för ett tag sedan. Hon har varken blivit högre eller tyngre på två månader minst. Men det är ju också en möjlighet. De kanske utvecklas en längre tid invertes.
Med Vänliga hälsningar

Ja Leder stabiliseras och blir inte fullt så flexibla efter ett tag.
Se som människor, en muskel tränas på ca 6 veckor medans en led ta ca 36 veckor, djur har samma utveckling men betydligt snabbare än vi..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Jasså. Alltid lär man sig något nytt:P
Med Vänliga hälsningar
våra beter sig sådär när de har analsäcks inflamation.

Tror inte at Prillan har det, men tack för svaret.
Med Vänliga hälsningar
okej :)