Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1092 ggr
zabelle
0

Godmorgon Onsdag 4/11

Det blåser riktigt ordentligt och i Malmö var det bara 1+ i morse när jag körde till jobbet. Hörde på väderleksrapporten att det kan komma snö längre upp i landet.

Både katterna och hunden fäller ordentligt nu. Köpte en "mirakelkam" till katterna förra vintern, den funkar jättebra till hunden också, men det ligger ändå tussar överallt.

Hoppas ni får en härlig dag allihop! 

Zabelle   

spikes
0

Morrn på erGlad

Ja kallt var det redan i gårkväll när vi körde till Kristianstad burr!.

Spike fäller inte ännu,men Snodden gör det desto mera,så snart har jag fått ihop päls så jag kan skicka till MoaGlad.Skönt dock att hans Snoddens hår är så mycket lättare,Spikes hår sätter sig överallt eftersom det är så kort.

I kväll ska jag på samtal med min yngsta i skolan,det är alltid givandeFlört

Karizma
0

Go morgon!

Blåser här med Östergötland gissar på att det är +1 ute men det känns så mycket kallare ute när det blåser så här mycket. Idag gick vi bara raka vägen till skolan o hem igen pga jag  är så trött o frös. Jag har lite svårt med somna om nätterna Rynkar på näsan 5e natten som jag är så här o nu idag känner jag av att man bara sover 3-4 tim ursh ja 7-8 tim är det annars minst. Idag ska vi ta o flytta lite saker till andra lägenheten vart rätt fint när det vart nymålat allt och dottern fick en ursöt flickig-tapet Kyss Tv-rumet har inte en rak vägg så det med tvn blir lite svårt o ställa hur man vill, rumet är avlångt och trapp kommer upp där men vill ha tvn är snetak långt ner och en gaderob varpå dörren kommer dundra in i tv isf. En soft dag ska det bli hoppas jag. Ha det skönt alla!

fridaas
0

Gomorron!

Här blåser det en hel massa, har inte tittat ut än.. men borde väl göra det snart, för någonting säger mig att Celine vill ut om en halvtimme-timme iaf.

Idag kommer en kompis och hennes hund på besök för att se hur Celine funkar med andra hundar, jag tror det kommer gå jättebra!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Karizma
0

#3 tror med det kommer gå bra :) dels så leker hon lite nu med och sen är hon vän med din iller :)

AnnL
0

Godmorgon!

Här blåser det också. Rått och kallt är det.

Ska inte göra något speciellt idag mer än ta promenaden med Silver.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Karizma
0

Det snöa lite pluttesmå runda korn ute nyss.

zabelle
0

#6 Var i landet befinner du dig?

Zabelle   

Karizma
0

Östergötland staden skänninge prata med mamma hon bor i mjölby (1 mil dit bara ) även hon märkte snö :) ska snöa mer i kväll sa mamma som har väderkollen :D

Trollhassel
0

Haha, dethär blir mer spännand än vad jag hade anat! Jag har ju misstänkt att Prillan snart skulle löpa, men jag hade väl inte trott att hon skulle börja med det precis just nu när Jelisej är här. *suck*

Det förklarar varför Jelisej är så nervös av sig. Jaja, jag får hålla stenkoll på dem dessa dagar. Nu är de ju så totalt olika stora, men det är ju bara ännu en anledning till att det skulle kunna gå helt fel.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Freke
0

Stockholm börjar det yra runt en massa små vita saker i luften?? Förstår inte varför?? Men Tzar gillar det! dock inte jag..

Å kallt så in i ….

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Trollhassel
0

#10 Här snöar det också. Prillan fryser arslet av sig men Jelisej gillar.

Med Vänliga hälsningar

AnneN
0

Och vanan trogen så droppar jag in sent och säger goéftermiddag Skrattande

Tog en rejäl sovmorgon idag, får passa på innan praktiken börjar för då blir det tidiga mornar i fortsättningen.

Enda som är planerat för dagen är att tvätta, vilket är påbörjat nu, sedan får vi se vad dagen bjuder på allt eftersom tiden går Glad

Här i Luleå så är det ca 3 till 4 plusgrader, nästan vindstilla och absolut ingen snö i sikte. Underbart, jag kan nog gärna vara utan vinter i år!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Här kommer det snö nu också,Snodden är inte klok vill inte gå in och rullar sig på gräsmattor överallt,Spike är en smart kille som går in och myser på mattes kuddeGlad.

zabelle
0

Snö i Malmö också! Små små flingor Tyst

Det är skitkallt!!!!

Zabelle   

Trollhassel
0

Första snön för Prillan. Hon blev lite förbryllad när vi gick ut. Hon skakade på sig gång på gång och tyckte att det känndes konstigt.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

15,Haha ser så kul ut första gångenSkrattande

Trollhassel
0

Javisst, jag tror hon kommer vänja sig snart nog så som det snöar nu :P

Med Vänliga hälsningar

Freke
0

Varför har inte vi samma egenskap att kunna vänja sig?

Kommer ALDRIG att vänja mig vid att det blir vinter varje år??
Är precis som politikerna i stockholm som tror att efter varje vinter avskaffas den och inte kommer tillbaka och blir lika förvånad och frustrerad när den kommer tillbaka? Bara för den avskaffades ju ifjol??

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Trollhassel
0

Jag gillar vintern. Har aldrig tyckt att den kännts deprimerande.

Med Vänliga hälsningar

spikes
0

Jag gillar vinter om det är riktig vinter och det har det varit dåligt med de sista åren,saknar verkligen vintrarna som barn,massor med snö alltidFlört

[Vargnatt-]
0

Här i Munkfors har det också kommit ner lite snö idag och jag är faktiskt riktigt glad för det :). Mycket hellre vinter än denna gråa, trista, depprimerande höst, den har jag fått nog av nu!

Karizma
0

visst vinter är kul då ska det vara vinter med snö ute frisk o skön luft. Då tar man fram pulkorna o packar lite goda mackor o varm oboy går till pulkbacken o har det hur kul som helst. Men blask o bara mörker det kan kvitta, får höstdepritioner o gillar inte alls när det blir så här mörkt ute. Men nu så skaffa vi oss en hund så jag ska komma ut o röra på mig o få  på mig lite sol.

Trollhassel
0

Oftast är det faktiskt skönt bara man kommer ut. Man får klä på sig efter väder och tänka positivt. Jag gillar nästan alla väder. Alla årstider har sin charm.

Med Vänliga hälsningar

AnnL
0

# 18 Det är inte ofta jag håller med dig Freke. Men när det gäller snön o kylan är vi helt överens. Fy bubblan vad kallt det varit idag. Flört

Varit en lång prommis med Silver.  Men usch vad kallt.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

zabelle
0

# 18, 24

Kan bara hålla med! Jag hatar kallt… Husse var snäll och tog alla promenader igår utom 1, och då åkte termobrallorna på.

Zabelle