Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundar-i-media
Läst 813 ggr
Freke
0

Lite positvit med hund

I Dagens tidning

Hunden som väckte husse och matte.

Skönt med hundar som är med på att saker och ting är fel..
Alla hundar kan i rätt händer vara Heroiska..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

Finns inget bättre än en larmande hundFlört

zabelle
0

Det kunde gått riktigt illa om inte hunden varit så envis och väckt sin husse och matte. Glad

Jag ska byta batteri i mina brandvarnare och sätta upp "Glöm inte blåsa ut ljusen" lapp på ytterdörren.

Zabelle   

Karizma
0

Skönt o läsa lite goda hjälte-hundar med :) #2 bra att du påminner :) ska med kolla brandvarnarna

NaimaG
0

Det är så mysigt med sådana hundar. Min hund är precis likadan och larmar när det är dags för mig att ta min medicin, när jag får ett anfall eller när jag är ute i traffik (kan försvinna in i min egen värld i traffik och då tar hunden över och blir mina ögon). Eftersom jag har handikapp är det skönt med en uppmärksam hund. Blev smått tårögd av att läsa denna artikel, det är så underbart att höra om sådana hundar.

spikes
0

4,Det måste ju verkligen kännas tryggt:-)

NaimaG
0

#4 Jo det gör det =)
Alltid tur att jag kan lita på hunden.

Jillsan4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hade en liten olycka för 2 veckor sen och Trixie vanade. Hade hon inte skällt så hade det nog tagit eld i huset. Hon markerade att marchallerna som stog på trappan hade tagit eld och skällde ihärdligt tills någon upptäckte att det faktiskt brann. Hon fick så mycket beröm min lilla hjältinna.

Karizma
0

#4 vad kul att din hund är så som vet om att du behöver hjälp med lite av varje antar den blir hjälte lite då o så? Inte tränad som nångon handikapshund? Spelar vissligen ingen roll hjältar är dom iaf :)

#6 se där du har en hjälte du med himmla söt :)

NaimaG
0

#8 Nej han är inte tränad som någon servicehund eller liknande utan det är bara så han fungerar vilket i sin tur är en glädje för min del. Han har många gånger rädat mig från att bli överkörd och nu i sommras så fick han mig tillbaka till verkligheten när jag försvann i mina egna tankar sittandes i gräset medan han sprang lös på ett fält. Han kom och satte tassen på mitt ben och lade sedan ner huvudet i mitt knä, när det inte hjälper så brukar han slicka mig i ansiktet.

AnneN
0

Vad härligt att få läsa om hjältehundar Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

Det finns nog inget bättre än en hund många ggr,ska ta mig i kragen och skriva min artikel om snodd och hans service yrke som assisten på en skola för multihandikappade snaaaart!Skrattande

Karizma
0

#11 tycker jag du ska göra :)