Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 721 ggr
Trollhassel
0

Vilken skillnad!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Jelisej här! Han har inte riktigt funnit sig till rätta i lägenheten än, och vankar lite oroligt fram och tillbaka. Den är ju så liten och varm, och Prillans.

Jag gick ut med Jelisej för att "göra upp" lite. Han är ganska hanig och ouppfostrad tyvärr, så det var bäst att ta ut honom och låta Prillan stanna inne första varvet. Han är ju helt ovan med andra hundar eftesom han bor på landet och sällan träffar på hundar han inte känner.

Vi träffade en schäfer som inte gillade Jelisej och Oj, vad Jelisej tog i! Han kom dock ingen vart för jag höll hårt i halsbandet och kommenderade honom att sitta. Lite ovan även vid att människor tar sig ton mot honom, men han gav sig.

Oj, vilken skillnad det är på honom och lilla Prillan! När jag tog ut Prillan en sväng efteråt så känndes det som att hålla i ett tomt koppel (fast hon drar ju inte heller)

Mysiga fina Jelisej, nu är det jag som bestämmer i några dagar och han tycks ganska nöjd med det.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

AnneN
0

Hihi, ja det är lite storleksskillnad på dem Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Trollhassel
0

Det går 27 Prillor på en Jelisej :P

Med Vänliga hälsningar

Tixy
0

Det är ju knappt så att man ser lilla Prillan bakom Jelisej, haha. Skrattande

Trollhassel
0

Haha, nej. Det är svårt att tro att de är samma art men ändå älskar de varandra.

Med Vänliga hälsningar

Tixy
0

Tur att dom funkar ihop, och det är härligt att se hundar med sådan storleksskillnad fungera som vilka som helst.

Karizma
0

haha så sött :) skillnad ja det kan jag tro att det är. Men de går i en hage där, inte har du hage runt dig eller har du sån tur ?

Trollhassel
0

Bilden är tagen hos fodervärden. Jelisej springer fritt i den hagen hela dagarna. Det är en stor yta och huset ligger mitt i. Ett riktigt drömställe för en hund som Jelisej.

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

#7 dröm läge för mig med fast å andra sidan trivs jag så bra nu med varma golv :D ursh ja det har man inte på landet i hus om man inte lägger in golvvärme Flört

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Där jelisej bor har de definitivt inte golvvärme :P Vedeldad liten stuga utan rinnande vatten, men väldigt mysigt. Jelisej tycker om att det är svalt där. Han gillar inte värme, därför passade han bra uppe i norr.

Med Vänliga hälsningar

Karizma
0

#9 burrrrr kallt är inget för mig men han är ju super fin o lilla prillan förståss är ju bara för sockersöt :)

AnnL
0

Du kan sätta Prillan på ryggen på stora vovven så får hon lite gratis skjuts. hehe. Flört Skönt att se lillpyret så pigg igen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Trollhassel
0

#11 haha Tror att Jelisej skulle skaka på sig och tro att han fått loppor :P

Med Vänliga hälsningar