Oseriös Uppfödare
satt å kollade på blocket nu å där ser ja en annons där de e en gubbe som säljer sina Valpar till kamp…
stackars dem…
ville bara skriva av m,ig lite om detta, ska höra lite med han med..
http://www.blocket.se/goteborg/Vakthund_valpar__24437080.htm?ca=15&w=1 *länken*

Går inte att se länken, annonsen är antagligen borttagen..
~Quila Roze~

Borttagen
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
gu va bra om den e borttagen… men de stod o den att dem valparna säls till vakt och kamp hundar…

Usch, att det finns så oseriöst folk
men bra att annonsen tagits bort iallafall
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Alltså det finns det ju många som gör. Många har ju sina hundar som vapen osv för att dom själva inte vill råka illa ut. Har man en hund man ge kärlek och ger den allt den behöver så skyddar den iaf. En hundägare är ju liksom deras "flockledare" eller vad man säger. Dom vanligaste raserna som går till kamp osv är ju amstaff och pitbull. Jag har själv en sådan blandning men skulle inte äns komma på tanken att kampa med honom. Usch förstår inte hur vissa personer tänker!
Annonsen kanske tagits bort för att han sålt valparna.. Hoppas dom inte såldes till "kamphem"..
#7 gud vad snygg!
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Tack så mycket ^^ Där är han inte så gammal. Runt 7 månader. Dom växer så fort! Hehe. Nu fyller han faktiskt ett på onsdag! :)
Valparna är fortfarande kvar, annonsen togs bort pga av att de stod pitbull i, vilket de inte får göras i annonser på blovket, sen ev att de stod att man fick kampa med dem..
blandningen på valparna är:
Amstaff Pitbull Amrikansk bulldog den sista tror ja e rotweiller, men minns inte.. men de va av dessa starka raser…
ja mejla till han å han verkar inte alls bry sig om vart dem kommer nånstans..
snygg hudn du hade
Det är ju så synd! För dom raserna kan bli så underbara! Tack så mycket :)
#11 Blocket har inga regler om att det inte får stå pitbull i annonsen. har sätt hjätte många annonser med renrasiga pibills som varit godkända så raserna har inget med saken att göra utan tror mer på det med att de stod att man kunde använda de i kamp avvisade annonsen.

#13 "Regler för djur: Blocket.se har restriktioner mot försäljning eller överlåtande av vissa djur. Pitbull och varghybrider är inte tillåtna."
Citat från http://www.blocket.se/regler.htm?ca=15
_**/Mvh Anne
#14 Blocket har inget hum alls om vad folk skriver ibland jag tex har satt ut kattungar då jag hade en rädda-livet insats på kattungar. Jag skrev så här typ Kattungar röda,svart-vita o svart-sköldpadda! Fick ínte ha sköldpadda i annonsen herre gösses
och nu får man inte ha med Pittbull Men vad är då " Pitbull Amrikansk bulldog?? Är det inte samma ras? Så flänga dom är allså de borde ha lite mer kunninga personer som håller i djurannonserna. Sen en spark i röven på uppfödaren
Är väl vettigt att det är så det är aldeles för oseriösa köpare som skaffa denna ras för kamp.

#17 Ja fast om nu uppfödarna hade varit seriösa så hade de inte sålt till oseriösa köpare. Dock så drabbar såna här regler även de som är seriösa.
Jag anser att rasism inom hundvärlden är lika illa som rasism inom människovärlden.
_**/Mvh Anne
#18 jo det är ju så sant så, men de vill väl inte stå i rubriker i tidningen "Köpte hunden på blocket" och så ser man nån olycka eller hundslagsmål. Kan vara lite så att blocket är fega?
19, Ne jag tycker inte heller det är fel i den rasen om man vet vad den kräver o så så är de jätte trevliga familjehundar. Har ju en som köpt en pitbullblanding valp ännu får väl se hur hon utvecklas :)
mm, min granne blev nekad på blocket en gång när hon skulle omplacera sin Hrvatski Ovcar då dem ansåg att den var för nära besläktad vargen. Hon har kvar hunden än idag då många anser att den rasen kräver en hel del och att man måste vara lite udda som hundägare för att ha en 
Nja familjehund skulle jag nog inte rekomendera just den rasen till. För ska man ha en sådan ras måste men veta vad som krävs och ge otroligt mycket tid och kärlek. Så en som inte haft hund tidigare eller dom som har småbarn skulle jag nog inte tycka pitbull blandning är den bästa direkt. Jag vet ju bara när vi fick hem våran pitbull/amstaff. Vi har också sen tidigare en rottis/schäfer. Och det är så himla stor skillnad på dom raserna har man märkt nu. ^^
Jag hjälpte en kompis att lägga ut en annons på en amstaff/pitbullblandras, skrev i annonsen att det var en amstaffblandras och la upp en bild på hunden. Men annonsen godkändes inte för att hunden var rednose, av anledningen till att de va pitbull enligt dom. Så det beror nog på vem som granskar annonsen.
#22 skrev ju det med vet man vad rasen kräver blir dom fina familjehundar dom med med andra ord de sak få arbeta för att funka bra, fast alla hundar behöver aktervering för må bra o känna sig nyttiga med.