Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 5621 ggr
Tina-A
0

Var sover era hundar?

Som rubriken lyder.. Var sover era hundar? I din säng? På golvet? I sin korg? I ett speciellt rum?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oliver sover i min säng. Han brukar ligga under täcket med huvudet på min mage, men när det blir för varmt så går han ut ett tag. Sen kommer han in under täcket igen :)

På dagarna när han sover så ligger han där jag är. Är jag i soffan så sover han i soffan, eller vid mina fötter brevid soffan. Sitter jag vid datorn sover han vid mina fötter vid datorn.. O.s.v.

På bilden var Oliver jättetrött så jag la en kudde under huvudet och täcket över honom - som skämt. Men han låg kvar och gosade ett tag. Riktigt såhär ser det dock inte ut när han sover på kvällarna :P

AnneN
0

Om nätterna så sover hon i sängen på husses sida, på dagarna så varierar hon mellan soffan, kattbädden (ja hon kan knöla ihop sig på den) och i sin bur (öppen).

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tina-A
0

#2: På kattbädden? Hihihihi :) Hon som är så liten och nätt, klart hon får plats ;)

spikes
0

ÖVERALLT!Skrattande utom på bokhyllan haha skojar…men dom sover där dom känner för det,i sängar sina bäddar på mattor,min collie ligger helst på golvetSkrattande

AnneN
0

#3 Haha, ja men som du ser så är det liiite trångt Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Hilo]
0

Min stora hane sover på golvet oftast.
Tiken sover i sängen för det mesta..

Beror lite på.

Kalli
0

Blue ligger ibland i sängen, men när det blir varmt glider hon ner på golvet eller hoppas upp i soffan. Väldigt sällan sover hon i sin Bia-bädd faktiskt. Skäms

Tyson sover till 99% där jag är, stänger jag ute honom så ligger han utanför dörren eller så sover han utanför ytterdörren så jag inte kan smyga förbi. Han är inte riktigt trygg än. På natten sover han under täcket ihoprullad mellan mina ben. Kyss

Tixy
0

Idelma varierar mellan soffan och sängarna. Nu har hon även sovit ett gäng gånger i ena fåtöljen som tillfälligt står i vardagsrummet.

Karizma
0

Överallt nästan iaf, i sängen o gärna på tvären i mitten så både husse o matte ligger på kanten, undersängen,på mattor golv, i soffan vid tv-mys och på sina bäddar/korg.

[iurochskur]
0

Ronja sover i sin egna bädd på nätterna.

zabelle
0

Min store klump kan också trycka ihop sig i katternas korg Skrattande

Zabelle   

zabelle
0

Men oftast sover han på sin egen dyna nedanför min säng.

Zabelle   

Kakan81
0

Vår lilla klump sover i sin korg brevid sängen tills det blir morgon och han får krypa ner i sängen. Det älskar han.

Trollhassel
0

Prillan har en fin liten säng som hon sover i. Hon sover i vardagsrummet.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

iita
0

Här sover dom i sängen, hälst under täcket oxå så nära en som möjligt!

empan-hampus
0

Hugo och Nemo sover i min säng :) Hugo ligger till och med under täcket ;)

Xondah
0

Blade ligger alltid i sängen under täcket på natten med nått av mina ben som kudde. :)

På dagarna ligger han i soffan om jag ligger där, vid fötterna när jag sitter vid datorn. När jag lagar mat el städar å sånt ligger han i sin korg:).

Eija
0

I sängen såklart på nätterna….annars så sover dom under dagen lite överallt…..Glad

Crazzysazza
0

Underdagen sover dom överallt men på natten sover dom i mitt rum och under anttens gång schiftar dom från min säng golvet och deras bäddar

[Nininosen]
0

Här sovs det sked hela nätterna tydligen…

Svea-
0

dom sover på natten hos mig i mitt rum/ min säng.. japp det är trångt!!

på dagen sover dom där dom själva behagar…soffan,fotöljerna,sängen.

bland det bästa som finns att sova på enligt Ozzy & Ice är tvätthögen med nytvättad tvätt som ligger i en av fotöljerna.Jag tvättar ofta sent på kvällarna,stjälper ur tvättkassen i fotöljen när jag kommer hem för att vi här hemma ska vika in tvätten dagen därpå.Dom får ju inte ligga på den tvätten,det vet dom,vilket gör att dom smyger ut och hoppar upp på tvätthögen sen…

jajajaja…sånt e hundlivet…som matte " bäddar " får hundarna ligga…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[iurochskur]
0

Så här sover våran Ronja…

AnnL
0

Silver sover i sin transportbur om nätterna. När det är läggdag kryper han själv in o lägger sig  iden. Den är liten man han älskar den. Glad Inget mys med matte om nätterna inte. Men sen vill han gärna ligga hos mig på dagen o kvällen o mysa. Men på natten vill han vara ifred..

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

matte-mi
0

Izzie har två sängar och en liten fortölj….och ändå sover hon i fotändan på min säng Glad

[SarahOhrn]
0

Sammy gillar sängen men han får inte vara där längre då han kissat ner den två gånger nu.. Han är rumsren annars men i sängen går det visst. Och även på mattan igår! Suck….

Så han sover på golvet p natten (ellerp å mattan eller nåt klädesplagg eller om han hittar nåt skönt), han vill ju helst sova p ånågot men sambon är även lite allergisk så han kan inte sova isängen på nätterna. På dagarna ligger han gärna i soffan eller på våra skor i hallen. Skorna funkar även på natten! ;)

Han ska få en bädd bara jag hittar någon bra… Det är svårt att hitta en stor bra tycker jag!

spikes
0

25 var bor du? jag har en stor bia bädd i galon om du inte bor för långt ifrån,den ska jag ge bort till loppis om ingen vill ha den,det får plats en stor varghund i denFlört

[SarahOhrn]
0

#26 Hehe okej! :) Jag bor i Alingsås dock.. ?

spikes
0

27,det var synd för den är fräsch och dessutom lätt städadFlört,vi har får små utrymmen för den härhemmaGlad

[SarahOhrn]
0

Hehe okej… Ja, jag får leta vidare! Han är ju en golden/border collie men jag hittar bara lite för små bäddar han nog inte sover så bra i när han blir större.. :S han blir nog en ganska stor golden

[daniel85]
1

på oss ;)

Royalz
0

Dixon sover på sin bädd nedanför min säng :)

Quiila
1

Quila sover MELLAN mig och sambon på nätterna, med täcke på sig Glad

Sambon vaknar dock nästan varje natt av att Quila lagt sig raklång nere vid hans fötter och att han ligger ihopkrupen i fosterställning med värkande ben, så då får han locka upp Quila så hon lägger sig mellan oss igen Skrattande

~Quila Roze~

MaaariaS
0

Max sover i min säng på natten .På dagarna lite vart som helst.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Veero
0

Sängen :)

Qenta har en egen kudde och ligger med huvudet på den och har täcket över sig :* han vill alltid ha så och gör inget för oss ^^

Men min förra hund som sträckte ut sig och tog mera än halva sängen puttade jag ner så hon fick sova på golvet eller på en filt hon hade. Eftersom hon snarkade så högt att man kunde inte sommna, guss så jobbigt det var. Ville inte knuffa ner henne och hon ville så gärna vara i sängen och hoppade alltid upp på sängen så tyckte så synd om henne men hon fick en hundsäng men tuggade sönder den -_- busen till dam <3 Men nu sover hon nog i sängen i det nya hemmet :)

MoaW
0

Dobby sover i min säng, gärna under täcket Glad Viggo sover antingen hoss mina föräldrar eller hoss Malou (hon har en alldeles egen "riktig" säng, som hon nu får dela med Viggo - tycker hon inte riktigt om Tungan ute) för jag vågar inte ha båda hos mig då Dobby kan vara väldigt vaktig.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Rachix
0

#29 Vi köpte BeanBags till våra två hundar som de sover i för det mesta. Det finns olika storlekar - vi köpte Large som de faktiskt får plats i båda två om de knör lite. Annars har de varsin. De finns i XL också och våra hundar älskar dom. Dessutom är de snyggare än Bia-bäddar tycker jag.

Vi har schabrador/flat och border collie/setter/flat - ganska stora hundar m.a.o.

Visst händer det att vi vaknar med vovvarna i sängen, men de har gott om egna sovplatser som de vet är sina och de håller sig för det mesta där. Vilket är tur eftersom vi även har tre katter som älskar att sova i sängen…

liljegren
0

kväll/nattetid brukar Bruno sova på sin bädd i hallen, det händer att han tar med sig en filt och lägger sig i sovrummet nedanför sängen, det ser rätt lustigt ut när han kommer å släpar på filten ^^,

[Hilo]
0

#37 Så brukar min hane också göra, ta filten till annan destination och lägga sig, hihi.

liljegren
0

#38 haha, jag tycker det ser så sött ut ^^,  hur gammal är din hund? har han alltid gjort så? Bruno är ju "bara" 4 månader..  :)

Emmy_O
0

Sover i sängen på nätterna och de gillar vi.. Så varmt och mysigt.. Har 3 st i sängen.. Hahha..

Men på dagarna sovs de i soffan eller i den rosa bia bädden:) Den duger fint..

[Hilo]
0

#39 Min Akilles är 4 år(!!). Vad jag vet har han gjort så hela livet.

Ser väldigt sött ut Glad

MoaW
0

måste berätta om en grej viggo börjat med, appropå filtar :P

På ryggstödet till våran fotölj har vi en filt. Viggo hoppar upp i fotöljen och lägger sig och så drar han ner filten över sig med munnen, och så somnar han så xP man tappar nästan bort honom

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

NaimaG
0

Nedre våningen framför dörren. Han har mycket vakt i sig så han väljer att sova där.

fridaas
0

I soffan eller på mattan i hallen

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.